نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش رفع مشکلات پرینترهای بی سیم

یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو برای کاربرانی که نیاز به یک چاپگر جمع‌وجور دارند، پرینتر بی سیم است. در این مدل پرینتر، خبری از تراکم سیم و کابل و آشفتگی همیشگی دستگاه‌های چاپ نیست. همین موضوع سبب گشته تا پرینتربی سیم گزینه‌ای مناسب برای کاربران حاضر در محیط‌های عمومی و اداری نظیر مراکز آموزشی، ادارات، بانک‌ها، فضاهای کوچک و … باشد. با این وجود تجربه نشان داده که کار با این پرینترها نیز به دور از اشکال نیست و در برخی موارد حتی اشکالات پیش آمده در این دستگاه‌ها، بیشتر از پرینترهایی است که از طریق کابل کار می‌کنند. در این مقاله برآنیم تا برخی از رایج‌ترین مشکلات پرینترهای بی سیم یا وایرلس را بررسی کرده و شیوه رفع آنها را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

مشکلات پرینترهای بی سیم

مشکلات پرینترهای بی سیم گاه با یک ری استارت ساده برطرف می‌شوند. بنابراین در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در این دستگاه‌ها، یکی از روش های پیشنهادی ری استارت کردن است. دستگاه را از برق بیرون بیاورید، یک دقیقه صبر کنید و آن را دوباره وصل و روشن کنید.

قرار دادن پرینتر نزدیک مودم یا روتر

راه حل دیگر پیشنهادی برای رفع مشکلات پرینترهای بی سیم، قرار دادن پرینتر نزدیک مودم یا روتر است. این احتمال وجود دارد که سیگنال های ارسال شده از سوی روتر و مودم، به دلیل مانع شدن برخی از اشیای موجود در محیط به خوبی توسط پرینتر دریافت نشوند.

ریست کردن پرینترهای بی سیم

روش دیگر پیشنهادی برای رفع مشکلات پرینترهای بی سیم، ریست کردن آنهاست. درصورتی که هیچ یک از موارد درج شده در بخش فوق، علت اشکال پیش آمده در دستگاه شما نیست، توصیه می‌شود راه‌حل ریست کردن تنظیمات پرینتر را امتحان نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه کپی MX-M232D شارپ

برای اطلاع از روش ریست کردن دستگاه خود می‌توانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که این کار تمامی تنظیماتی که تا بحال بر روی دستگاه انجام داده‌اید را از پاک خواهد کرد.

بررسی پرینترهای بی سیم موجود در صف

توصیه دیگر جهت رفع مشکلات پرینترهای بی سیم، بررسی پرینتهای موجود در صف است. وجود یک عملیات پرینت دارای خطا در صف، بقیه پرینتها را نیز منتظر نگه می‎دارد. در این صورت، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که پرینت دارای خطا را لغو کنید.

از طرفی سندی بزرگ با حجم زیاد طبیعتا زمان انتظار طولانی تری را برای دانلود و پردازش به همراه خواهد داشت. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر جهت کار با پرینترهای بی سیم می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ تماس بگیرید.

سیستم عامل کامپیوتر

مشکلات پرینترهای بی سیم گاه به دلیل به روز رسانی و آپدیت اتفاق می‌افتد. تجربه نشان داده که انتقال از یک سیستم عامل به سیستم عاملی بالاتر – مثلا از ویندوز 8 به ویندوز 10 – می‎تواند وقفه در اتصال ایجاد کند و به روز رسانی نرم افزارها ممکن است بتواند مشکل را حل کند. اگر مشکل پیش امده پس از آپدیت اتفاق افتاده احتمالا دلیل اصلی همین بروزرسانی باشد.

استفاده از کابل برای وصل کردن پرینتر

در صورتی که پرینت ارسال شده به دستگاه، بدون هیچ دلیل مشخصی متوقف شود، توصیه می‌شود برای رفع اشکال پیش آمده در وهله نخست سعی کنید به کمک یک کابل به پرینتر متصل شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا اشکال پیش آمده مربوط به سیگنال مورد استفاده از WiFi است یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه کپی x201 شارپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =