نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت درایور در پرینتر

درایور یک نرم افزار است که معمولاً در محصولات الکترونیک یقرار گرفته و به سیستم عامل آن‌ها اجازه‌ی نصب، راه اندازی و کنترل دستگاه‌های مختلف را می‌دهد به عنوان مثال با نصب درایور پرینتر در ویندوز کامپسوتر دستگاه مورد نظر را شناسایی کرده و اجازه‌ی انجام دستورهای کاربر را صادر می‌کند.

نحوه عملکرد درایور پرینتر چگونه است؟

فرض کنیم شما قصد چاپ یک سند را دارید در این شرایط ابتدا سند خود را در فضای word یا هر ویرایشگر دیگر باز کرده و با فشردن دکمه‌ی ترکیبی ctrl+p منتظر چاپ سند مورد نظر می‌مانید.

ویرایشگر متن از سیستم عامل درخواست چاپ سند را می‌کند سپس سیستم بعد از دریافت سند مورد نظر دستور چاپ را به درایور مربوطه ارسال می‌نماید درایور هم متن را به زبان قابل فهم برای پرینتر ترجمه کرده و در آخر برای چاپ به پرینتر ارسال می‌کند.

آیا نصب درایور بعد بروز رسانی ویندوز ضروری است؟

کامپیوتر بعد از نصب ویندوز بعضی از قطعات سخت افزاری مانند موس، کیبورد، پردازنده‌ی اصلی (cpu)، هارد دیسک و حافظه‌ی رم را شناسایی و از قابلیت‌های آن‌ها به طور کامل استفاده می‌کند اما برخی قطعات مانند کارت گرافیکی یا پرینتر برای شناسایی در کامپیوتر نیاز به نصب درایور دارند.

سریع‌ترین روش برای نصب درایور کدام است؟

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای نصب درایور دانلود بانک داده‌هاست این سریس تمام درایورهای موجود را به همراه داشته و کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود آن‌ها را دانلود و نصب نمایند اما این روش یک مشکل اساسی دارد احتمال دانلود نسخه‌ی قدیمی یا درایور اشتباه با استفاده از این روش افزایش می‌یابد.

این مطلب را از دست ندهید   10 مشکل رایج پرینتر شارپ

برای نصب درایور به طور مطمئن و امن می‌توان آن را از طریق سایت‌های معتبر دانلود و نصب کرد به این ترتیب مشکلات مذکور رخ نخواهند داد.

علل استفاده از درایور پرینتر

درایورها را می‌توان به عنوان رانندگان سیستم شناسایی کرد زیرا تمام ابزارهای الکتریونیکی مانند کامپیوترها برای نصب و شناسایی قطعات سخت افزاری به این برنامه‌ها نیاز داشته و بدون درایور عملکرد کامپیوتر و پرینتر مانند به کلی مختل خواهد شد.

چگونه درایور مناسب دستگاه خود را دانلود کنم؟

اغلب درایورها به طور پیش فرض در بخش کتابخانه‌ی کامپیوتر قرار گرفته و هنگام نصب دستگاه جدید سیستم عامل از طریق همین بخش اقدام به شناسایی درایور مربوطه می‌کند در صورت پیدا شدن درایور مورد نظر تنها کار انتظار برای نصب و راه اندازی آن است اما گاهی اوقات درایور مورد نظر در کتابخانه‌ی دستگاه موجود نبوده، در این شرایط کاربر می‌تواند برنامه‌ی خود را از Windows Update دانلود و نصب نماید.

چرا درایور باید بروز باشد؟

اغلب شرکت‌های سازنده قابلیت‌های زیادی به محصولات خود اضافه کرده که استفاده از آن‌ها منوط به نصب و بروز رسانی درایورها می‌باشد بنابراین برای بهره گیری از تمام امکانات و قابلیت‌های پرینتر خود قبل هر چیز درایورهای آن‌ها را نصب نمایید.

نکات مهم هنگام نصب درایورهای پرینتر

هنگام دانلود درایور از سازگاری آن با دستگاه خود مطمئن شده همچنین اگر از بانک داده برای دانلود سرویس مورد نظر استفاده می‌کنید، حتماً به فرمت و نسخه‌ی دانلود شده توجه کنید زیرا گاهی اوقات درایور اشتباه روی سیستم نصب شده یا نسخه‌ی آن قدیمی است.

این مطلب را از دست ندهید   نکات فنی دستگاه پرینتر شارپ

برای اطلاع از نحوه‌ی نصب و حذف درایورهای پرینتر به بخش مقالات سایت مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =