نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آَشنایی با نحوه تعمیر دستگاه کپی AR X230N شارپ

دستگاه کپی AR X230N شارپ بعد از مدتی به دلایل مختلف نیاز به تعمیر دارد قبل بررسی نحوه‌ی تعمیر این دستگاه بهتر است ابتدا با برخی قابلیت‌های آن آشنا شویم.

مشخصات فنی دستگاه کپی AR X230N

این دستگاه توانایی کپی، چاپ و اسکن به صورت تمام رنگی در قالب A3 را داشته و مجهز به ویژگی E-SORT (مرتب سازی الکترونیکی) است.

سینی ورودی دستگاه کپی AR X230N شارپ ظرفیت 600 برگه کاغذ را داشته و قادر به چاپ 23 برگه در هر دقیقه دارد به همین دلیل این دستگاه چندمنظوره گزینه‌ای ایده آل برای دفاتر و سازمان‌های اداری و غیر اداری محسوب می‌شود. در ادامه با خرابی‌های رایج این دستگاه و روش‌های رفع آن آشنا خواهید شد.

مشکلات رایج دستگاه کپی شارپ مدل AR X230N

علاوه بر مزایای فراوان دستگاه AR X230N معایب سخت افزاری و نرم افزاری بشیاری داشته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

اتمام ظرفیت کارتریج

کارتریج یکی از قطعات مهم دستگاه کپی محسوب شده که وظیفه‌ی تأمین تونر یا جوهر مورد نیاز دستگاه را به عهده دارد. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی ” کارتریج چیست؟ و نحوه‌ی شارژ کارتریج پرینتر” مراجعه کنید.)

دو دلیل عمده‌ی خرابی کارتریج مربوط به اتمام تونر و از دست دادن کارایی آن است که برای رفع مشکل اول باید در اسرع وقت نسبت به شارژ تونر کارتریج خود اقدام نموده و در روش دوم قطعه‌ی مورد نظر باید تعویض شود.

خرابی منبع تغذیه‌ی دستگاه کپی AR X230N

منبع تغذیه (برد پاور) وظیفه‌ی تأمین ولتاژ مورد نیاز قطعات مختلف دستگاه و ارسال دستورات به آن‌ها را داشته بنابراین نگهداری از برد پاور بسیار حائز اهمیت است دلایل عمده‌ی خرابی منبع تغذیه (برد پاور) حجم کاری بالا، آلودگی قطعات درونی و نوسانات جریان برق است برای اطلاع از روش رفع مشکلات مذکور مطلب ” برد پاور پرینتر شارپ” مطالعه شود”.

این مطلب را از دست ندهید   بورد فرمتر پرینتر شارپ

عدم عملکرد صحیح فیوزینگ دستگاه کپی

فیوزینگ نقش مهم و اساسی در فرایند چاپ داشته و بروز هرگونه خرابی عملکرد کل دستگاه را مختل خواهد کرد از این رو هر چه سریع‌تر باید نسبت به تعویض یا تعمیر قطعه مورد نظر اقدام کرد وجود خطوط سیاه روی کاغذ می‌تواند یکی از دلایل خرابی فیوزینگ باشد.

نکات مهم هنگام تعمیر دستگاه کپی AR X230N

 برای افزایش کارایی و عملکرد دستگاه حتماً از قطعات اورجینال (اصل) استفاده کرده و دستگاه AR X230N را به طور دوره‌ای تمیز کنید.

دستگاه کپی را در معرض نور خورشید یا حرارت قرار نداده همچنین از قرار دادن وسایلی مانند ماکروویو، تلویزیون، ماشین لباسشویی و… اطراف دستگاه کپی بپرهیزید.

آشنایی با خدمات مرکز تعمیرات شارپ

عیب یابی انواع دستگاه کپی و پرینتر شارپ در مرکز تعمیرات به صورت نرم افزاری و سخت افزاری و با بهره گیری از هوشمندترین ابزار انجام می‌شود.

کارشناسان مرکز تعمیرات ابتدا با استفاده از ابزارآلات پیشرفته قطعه‌ی معیوب را شناسایی کرده، سپس آن را تعویض می‌کنند.

برای استفاده از خدمات این مرکز “کلیک” کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =