نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر هیتر پرینتر شارپ

در این مقاله به معرفی قطعه هیتر و نقش آن در دستگاه چاپ، نحوه کارکرد آن، علائم خرابی و تعمیر آن در چاپگرهای شارپ پرداخته ایم. اگر از دارندگان انواع پرینتر های شارپ هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری پرینتر شارپ در شبکه

فیوزینگ یا هیتر، قطعه ای مشترک در هر پرینتری می باشد. بگذارید وظیفه هیتر را اینگونه برایتان توضیح دهیم. هنگامی که اطلاعات پردازش شده بر روی کاغذ های خام به صورت تونر قرار می گیرند، باید حرارتی به کاغذ توسط پرینتر وارد شود تا رنگ ها بر روی کاغذ تثبیت شوند و چاپ نهایی صورت گیرد. هیتر، همین وظیفه را بر عهده دارد. جالب است بدانید که داغی کاغذ های بلافاصله خارج شده از داخل دستگاه، به همین علت می باشد.

به عبارتی دیگر، تونر مورد نیاز برای هر تصویر که توسط درام بر روی کاغذ ریخته می شود، در مرحله بعد به وسیله فیوزینگ حرارت دیده و باعث حک شدن تصاویر یا متون بر روی کاغذ می شود. در آخر کاغذ به وسیله غلطک اکسترنال، از داخل دستگاه خارج می شود.

علائم خرابی هیتر دستگاه فتوکپی

مشاهده نشانه های زیر، می تواند از خرابی و معیوب بودن قطعه هیتر خبر دهند:

  • تثبیت تونر به درستی انجام نمی شود.
  • پس از انجام عملیات چاپ، خطوط زائد به صورت افقی یا عمودی بر روی کاغذ مشاهده شود.
  • تثبیت رنگ به خوبی انجام نگرفته است و کیفیت چاپ پایین است.
  • گرمای کاغذ پس از خروج از دستگاه، احساس نمی شود.
این مطلب را از دست ندهید   خطای ch در دستگاه کپی شارپ چیست و چگونه باید آن را رفع کرد

چه زمانی هیتر دستگاه کپی را تعویض کنیم؟

شما می توانید با مشاهده علائم خرابی هیتر پیش از این آن ها را برایتان ذکر نمودیم، به راحتی خرابی قطعه مورد بحث را تشخیص دهید و نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدامات لازم را انجام دهید. البته در پرینترهای شارپ، این قابلیت وجود دارد که مشکلاتی همچون خرابی فیوزینگ به صورت کد خطا بر روی صفحه نمایشگر، نشان داده خواهند شد.

در صورتی که خطای نشان داده شده بر روی صفحه، به معنی خرابی هیتر بود، تنها راهی که به شما پیشنهاد می کنیم، مراجعه به مراکز تعمیر پرینتر شارپ است. عملیات تخصصی تعمیر قطعات سخت افزاری که کاری پیچیده و نیازمند کسب سال ها دانش و تجربه می باشد، بهتر است به دست تعمیرکاران مجرب تحت نظر شارپ انجام پذیرد. این افراد با دارا بودن پیشرفته ترین ابزار، مشکلات دستگاه شما را در اسرع وقت رفع خواهند کرد. این قطعه داری حساسیت های بسیاری بوده و تعمیرات خودسرانه آن، مشکلات پرینتر را دو چندان خواهد نمود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پنج =