نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات پرینتر شارپ

چاپگر های برند شارپ نیز همانند هر برند دیگری، مشکلات رایج خود را دارند. منظور از مشکلات رایج، اختلالات مشترکی است که در عملکرد دستگاه های چاپ کاربران یک برند، گزارش می شود.

تعویض کارتریج تونر پرینتر شارپ

از میان خرابی های گزارش شده، برخی کاملاً سطحی و پیش و پا افتاده اند و برخی دیگر، جدی اند و نیاز به بررسی توسط تعمیر کار دارند.

کاربران پرینتر های شارپ اگر با 5 مشکل رایجی که در ادامه به آن ها پرداخته ایم مواجه شده اند، لازم است مقاله ما را دنبال کرده و از راه حل های پیشنهادی، بهره ببرند.

بررسی مشکلات رایج چاپگرهای شارپ

  • خطای تونر کم است (low toner error) توسط سیستم نشان داده می شود، اما تونر به تازگی تعویض شده است:

شکستگی یا آسیب دیدگی کارتریج جدید، ممکن است دلیل نمایش این پیغام باشد، وگرنه بهتر است آن را نادیده گرفته و پرینتر را ریست کنید تا خطا رفع شود. عملیات ریست پرینتر شامل چند مرحله آسان است.

  • کاغذ در پرینتر، گیر کرده است:

دلایل بسیاری برای مچاله شدن کاغذ در داخل دستگاه چاپ وجود دارد که عبارت اند از:

  • کثیف یا مرطوب بودن کاغذ
  • بارگذاری اشتباه کاغذ
  • خرابی غلطک های ورودی و خروجی
  • نوع کاغذ به کار رفته شده در داخل پرینتر، بیش از یک نوع است.
  • یک شیء متفرقه، مانع مسیر کاغذ شده است.
  • کاغذ در هنگام عملیات چاپ، به محفظه کاغذ اضافه می شود.
رایج ترین مشکلات پرینتر
رایج ترین مشکلات پرینتر

برای رفع این مشکل، راهی جز بیرون کشیدن کاغذ مچاله شده ندارید. راه های زیادی برای خارج سازی کاغذ گیر کرده وجود دارند که شرط اصلی انجام آن ها، تسلط بر چگونگی باز کردن قطعات پرینتر و بستن دوباره آن ها می باشد. بسته به محل گیر کردن کاغذ، می توانید قطعات مورد نظر را بیرون کشیده و از ابزاری همچون موچین استفاده کنید.

  • اتصال پرینتر به سیستم برقرار نمی شود:

چاپگرها می توانند به صورت لوکال به یک سیستم یا از طریق یک شبکه به چند سیستم متصل شوند. نوع اتصال در لوکال ها توسط یک USB و در شبکه ای ها، توسط کابل پارالل انجام می شود. مشکلات اتصال اغلب در یو اس بی پرینتر های لوکال رخ می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   عدم شناسایی پرینتر توسط کامپیوتر

به منظور رفع مشکل اتصال پرینتر لوکال، لازم است ابتدا از اتصال درست USB مطمئن شوید. اگر اتصال مشکلی نداشت، پورت متفاوتی را امتحان کنید و یا USB را تعویض نمایید.

  • فقط نصف صفحه چاپ می شود:

اگر تنها نیمی از صفحه چاپ می شود، عوامل زیادی پشت آن دخیل اند. ابتدا کامپیوتر و پرینتر را خاموش کنید و هر دو دستگاه را به طور مجدد راه اندازی کنید. البته ممکن است مشکل مربوط به تونر یا درام نیز باشد. پیام های خطا بر روی صفحه پرینتر را چک کنید و رفع آن ها را در دفترچه راهنمای استفاده از پرینتر جستجو نمایید. بررسی تعمیر کار متخصص نیز شناسایی و رفع مشکل را برایتان تضمین خواهد نمود.

  • بر روی کاغذ چاپ، نقاط سفید رنگی دیده می شود:

عدم استفاده طولانی مدت از پرینتر و در نتیجه، مسدود شدن سر پرینت، علت اصلی وقوع این مشکل می باشد. در این مواقع برای رفع مشکل، لازم است تا قطعه سر پرینت را به منظور تمیز کردن آن، از دستگاه جدا سازید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =