نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل چاپ نکردن پرینتر شارپ: فناوری گاهی اوقات عجیب است. من می توانم ترموستات خود را با صدایم کنترل کنم، اما به نوعی پرینتر شارپ ها مانند 10 سال پیش گیج کننده و غیرقابل اعتماد هستند. اگر پرینتر شارپ شما با خطا مواجه می‌شود (یا فقط خواسته‌ های شما را کاملاً نادیده می‌گیرد)، در اینجا نحوه عیب‌یابی این مشکل آمده است تا بتوانید به کار خود بازگردید.

رفع مشکل چاپ نکردن پرینتر شارپ

رفع مشکل چاپ نکردن پرینتر شارپ از طریق چراغ خطا

هر چند ممکن است خسته کننده باشد، پرینتر شارپها گاهی اوقات به شما می گویند مشکل چیست تا بتوانید از آزمون و خطا در فرآیند عیب یابی جلوگیری کنید. پرینتر شارپ شما ممکن است یک پیغام خطا را از طریق یک سری چراغ های رنگی و چشمک زن روی خود پرینتر شارپ نشان دهد.

با این حال، همیشه مشخص نیست که کدام چراغ ها چه معنایی دارند، بنابراین ممکن است لازم باشد برای رمزگشایی آنچه پرینتر شارپ شما می گوید، دفترچه راهنما را بررسی کنید. اگر دفترچه راهنما را گم کردید، معمولاً می توانید یک نسخه PDF را از صفحه پشتیبانی سازنده برای پرینتر شارپ خود دانلود کنید.

هنگامی که متوجه خطا شدید – به عنوان مثال، گیر کردن پرینتر شارپ یا عدم وجود جوهر – برای تشخیص بیشتر به بخش مربوطه این راهنما بروید. (اگر پرینتر شارپ شما خطایی نشان نمی دهد، به خواندن ادامه دهید.)

صف پرینتر شارپ را پاک کنید

گاهی اوقات، صف چاپ رایانه شما ممکن است با اسناد قدیمی که به دلایلی چاپ نشدند، مسدود شود و سندی که در حال حاضر نیاز دارید نگه داشته شود.

این مطلب را از دست ندهید   به روزرسانی تنظیمات برای بالاترین کیفیت

روی نماد پرینتر شارپ در ناحیه اعلان ویندوز کلیک راست کنید، سپس Open All Printers را انتخاب کنید تا لیستی از موارد در صف فعلی را ببینید. در macOS، می‌توانید صف را از System Preferences > Printers & Scanners > Open Print Queue ببینید. روی هر آیتم قدیمی کلیک راست کرده و آن‌ها را پاک کنید تا دوباره همه چیز به هم بخورد.

از طرف دیگر، در ویندوز، می‌توانید اسپولر چاپ را مجدداً راه‌اندازی کنید، که سعی می‌کند آن اسناد را طوری چاپ کند که انگار به صف اضافه شده‌اند (بنابراین لازم نیست آنها را پاک کنید).

چند راه برای انجام این کار وجود دارد، اما ساده ترین آنها احتمالاً از Command Prompt است. منوی Start را باز کنید، Command Prompt را جستجو کنید، روی گزینه ظاهر شده راست کلیک کرده و Run As Administrator را انتخاب کنید. سپس دستورات زیر را وارد کنید و بعد از هر کدام Enter را فشار دهید:

net stop spooler
del %systemroot%\System32\spool\PRINTERS\* /Q /F /S
net start spooler

با هر شانسی، این کار پرینتر شارپ شما را زنده می کند و سندی را که منتظرش بودید دریافت خواهید کرد.

رفع مشکل چاپ نکردن پرینتر شارپ با محکم کردن اتصالات

این ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما اگر برای هر ساعت یک نیکل داشته باشم که عیب یابی چیزی را که به برق وصل نشده است هدر داده باشم، در نیمه راه خرید یک نوار Snickers هستم. اطمینان حاصل کنید که کابل USB به خوبی در دو انتها وصل شده باشد و کابل برق به دیوار وصل شده باشد. شما هرگز نمی دانید که کسی بدون اینکه به شما بگوید آن را برای شارژ کردن گوشی خود از برق جدا کرده است.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان

اگر می‌خواهید از طریق Wi-Fi چاپ کنید، کامپیوتر خود را از طریق USB وصل کنید. اگر کار کرد، می‌دانید که مشکل در اتصال Wi-Fi وجود دارد و می‌توانید تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید.

آیا پرینتر شارپ شما سیگنال کافی دریافت می کند؟ ببینید آیا پرینتر شارپ در لیست شبکه روتر شما نشان داده می‌شود یا خیر، یا سعی کنید پرینتر شارپ را به روتر نزدیک‌تر کنید تا ببینید آیا خارج از محدوده است. شوخی نیست، پرینتر شارپ پدرشوهرم کار نمی کند مگر اینکه همه درهای طبقه بالا باز باشند، زیرا مانع از سیگنال وای فای ضعیف می شوند.

مطمئن شوید که پرینتر شارپ مناسب دارید

باز هم، این ممکن است ابتدایی به نظر برسد، اما آیا مطمئن هستید که سند را به پرینتر شارپ صحیح هدایت کرده اید؟ اگر از رایانه خود با چندین پرینتر شارپ استفاده کرده‌اید – مثلاً اگر بین خانه و محل کار خود رفت و آمد می‌کنید، یا اگر به تازگی یک پرینتر شارپ جدید در خانه تهیه کرده‌اید، ممکن است ویندوز در تلاش باشد اسناد را به پرینتر شارپ اشتباهی ارسال کند.

دوباره سند را چاپ کنید و مطمئن شوید که به جای استفاده از میانبر، فایل > چاپ را از منو انتخاب کنید. سپس، به گزینه‌هایی که ظاهر می‌شوند توجه زیادی داشته باشید—اگر منوی کشویی پرینتر شارپی متفاوت از پرینتر شارپ مورد نظر شما را نشان می‌دهد، قبل از ادامه روی آن کلیک کنید تا پرینتر شارپ صحیح را انتخاب کنید. در برخی از برنامه‌ها، مانند Google Chrome، حتی ممکن است لازم باشد برای مشاهده لیست کامل پرینتر شارپهای متصل، روی See More کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض درام دستگاه

مقالات مرتبط:

تعمیر پرینتر شارپ MX- M3050

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =