نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریست کردن دستگاه فتوکپی شارپ

یکی از راهکارهای موجود برای تعمیر دستگاه کپی و برطرف کردن خطاهای بوجود آمده در آن ریست کردن دستگاه فتوکپی شارپ است. اکثر دستگاه های کپی دیجیتال و آنالوگ اینگونه طراحی شده اند که مشکلات خود را توسط علائم و هشدارهایی به کاربر نمایش دهند. در فتوکپی های آنالوگ این امر ممکن است با یک چراغ کوچک زرد یا قرمز ظاهر شود. در برخی موارد نیز از طریق یک کد، دو یا سه رقمی در قسمت اعداد، نشان داده می شود و به کاربر یا تعمیرکار کپی بطور دقیق وضعیت داخلی دستگاه را گزارش می دهد.

این کدها کمک شایانی به تعمیرکاران واحد تعمیرات فتوکپی شارپ می کنند. آنها از طریق این کدها به مشکل اصلی دستگاه پی برده و قسمت مربوطه را تعمیر می کنند. اما برای ریست کردن دستگاه می توان از یک نرم افزار که هم در خود دستگاه کپی نصب می باشد و هم در رایانه ای که از طریق کابل به آن متصل شده است، استفاده کرد. این نرم افزار توسط شرکت سازنده برای مدل دستگاه های مشخص ارائه شده است. اگر قصد ریست کردن دستگاه کپی را دارید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نحوه ریست کردن دستگاه فتوکپی شارپ

با اینکه ریست کردن دستگاه فتوکپی همیشه لازم نیست اما بهتر است نحوه انجام این کار را فراگرفت چراکه ممکن است هرلحظه با خطاهایی در دستگاه مواجه شوید و نیاز به بازگرداندن تنظیمات داشته باشید. البته توجه داشته باشید نحوه ریست کردن دستگاه فتوکپی شارپ بسته به مدل دستگاه متفاوت است و در هر مدل باید مراحل متفاوتی را طی کرد. اما به طور کلی دستگاه کپی شارپ با استفاده از نرم افزارهای مخصوص این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که یکی از این امکانات بررسی وضعیت داخلی دستگاه و گزارش خرابی آن می باشد. اما کد ریست کردن برخی از دستگاه های کپی شارپ را در ادامه بررسی می کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت فیوزینگ در پرینتر

ریست کردن دستگاه فتوکپی SHARP AR-5316

برای ریست کردن این دستگاه ابتدا آن را خاموش و روشن کنید سپس کلیدهای   # – INTERRUPT – C – INTERRUPT – ۱۴- COPY Button را پشت سر هم و از چپ به راست فشار دهید. در صورتی که این کار به درستی انجام دهید دستگاه خاموش شده و مجدداً به کار می افتد.

در دستگاه های فوق کافی است از طریق کد دستوری زیر عمل کنید:

“Clear”, “Exposure Select Key”, “Clear”, “Exposure Select Key”, “۱۴”, “Start Key”

ریست کردن دستگاه فتوکپی دیجیتال شارپ مدل های AR-M160, AR-M205

این دو مدل دستگاه که از مدل های پرکاربرد می باشند، در صورت بروز خطا و نیاز به بازگرداندن تنظیمات باید از طریق کد مادر زیر عمل نمایید:

“#”, “Interupt”, “Clear”, “Interupt”, “۱۴”, “Start Key”

چه موقع دستگاه فتوکپی شارپ را ریست نکنیم؟

تا اینجا متوجه شدید که ریست کردن دستگاه فتوکپی شارپ چه زمانی لازم است اما گاهی نیز ریست کردن برای برخی مدل های دستگاه امری غیرلازم و در مواقعی زیان بار تلقی می شود. برخی از مدل های دستگاه کپی شارپ ممکن است با ریست کردن دستگاه، بخشی از عملکرد آن مختل شود. برای مثال ممکن است با این کار، پرینتر آن از کار بیفتد و هزینه قابل توجهی برای تعمیر به دنبال داشته باشد.

بنابراین توصیه می گردد هیچ گاه شخصاً اقدام به ریست کردن دستگاه کپی نکنید. در صورت بروز خطا در دستگاه، آن را به تکنسین های ماهر تعمیر فتوکپی شارپ گزارش دهید تا با انجام اقدام مناسب، مشکل آن را برطرف کنند.

این مطلب را از دست ندهید   حذف درایور پرینتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =