نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فرمت کردن حافظه پرینتر شارپ

فرمت یا پاک کردن حافظه دستگاه چاپ، از اقداماتی است که لازم است هر چند وقت یک بار توسط کاربر انجام شود، به خصوص در دستگاه هایی که چاپ اسناد زیادی را در روز انجام می دهند. در واقع کار کشیدن زیاد از پرینتر، مساوی است با نیاز بیشتر آن به پاک سازی حافظه!

جمع شدن کاغذ در پرینترهای شارپ

علت نیاز به پاک کردن حافظه پرینتر چیست؟!

بگذارید تا علت را در توضیح عملکرد روتینی چاپگر بررسی کنیم. فرآیند چاپ به این صورت است که چاپگر، فرمان را از کامپیوتر، لپ تاپ یا به صورت دستی دریافت کرده و آن را اجرا می کند. این پردازش و اجرای دستورات به طور مکرر در روز انجام می شود. در این شرایط است که ممکن است بر اثر پر شدن حافظه، دستگاه دچار اختلال و سردرگمی در عملکرد خود شود و اسناد را اشتباه چاپ نماید. پس حالا باید متوجه الزامی بودن این کار به صورت هر چند وقت یکبار در پرینتر های پر کار، شده باشید.

روش های پاکسازی حافظه پرینتر شارپ

سه روش کلی و اصولی برای رفع مشکل پر شدن حافظه در پرینتر های شارپ وجود دارد که در ادامه آن ها را برایتان شرح داده ایم:

  • روش اول: پاکسازی توسط تنظیمات چاپگر:

یکی از امکانات بسیار کاربردی که در برخی از پرینتر های شارپ وجود دارد، قابلیت پاکسازی حافظه است. این که خود دستگاه از قابلیت پاکسازی حافظه اش برخوردار باشد، مزیت های بسیاری را در پی دارد، از جمله عدم نیاز به راه اندازی مجدد دستگاه. Cold Reset، نامی است که برای قابلیت فرمت کردن حافظه توسط خود پرینتر، در نظر گرفته شده است. نحوه انجام آن نیز بدین صورت است که با فشردن کلید GO در هنگام ریبوت شدن دستگاه، عملیات پاک کردن داده های موجود در حافظه شروع خواهد شد.

  • روش دوم: پاکسازی با ویندوز:

برای خالی کردن حافظه چاپگر شارپ با استفاده از سیستم عامل ویندوز، کافی است در ابتدا وارد کنترل پنل ویندوز شوید و سپس به گزینه پرینتر بروید. با ورود به این گزینه، یک پنجره پیش روی شما قرار می گیرد که با استفاده از آن قادر به مشاهده تمامی موارد و دستورات چاپی که در صف چاپ هستن، خواهید بود. برای حذف این موارد، لازم است گزینه cancel all documents را انتخاب کنید. در این لحظه تمامی دستورات چاپ موجود در صف پاک خواهند شد. این پروسه کمی زمان بر است و پس از اتمام آن، دستگاه ری استارت شده و آماده انجام فرمان های چاپ جدید از سوی سیستم خواهد بود.

  • روش سوم: پاکسازی با راه اندازی مجدد چاپگر:

در روش آخر که انجام آن نیز بسیار ساده است، امکان پاکسازی اطلاعات به گونه ای دیگر از جانب خود پرینتر، برقرار شده است. این گزینه در اصل به راه اندازی مجدد print spooler service مربوط می شود. نحوه پیاده سازی آن نیز به این صورت است که ابتدا به کنترل پنل وارد شده و پس از آن با ورود به گزینهadministrative tools ، services را انتخاب کنید. حال در میان گزینه های به نمایش در آمده، گزینه print spooler را انتخاب کنید و در نهایت پرینتر خود را ری استارت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج اورجینال و تقلبی

خدمات نمایندگی پرینتر شارپ

حتماً می دانید که شرکت شارپ در سطح کشورمان به منظور خدمت رسانی به کاربرانش در حوزه تعمیر قطعات محصولات، مراکزی را به طور رسمی راه اندازی کرده و افراد متخصصی را تحت پوشش قرار داده است.

اما خدمات ارائه شده تنها شامل این مورد نمی شود، بلکه شما عزیزان می توانید بسیاری از مشکلات نرم افزاری، پاکسازی حافظه و حتی نصب و راه اندازی دستگاه خود را نیز به کارشناسان این مجموعه واگذار نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =