نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت پرینتر لیزری با جوهر افشان چیست؟

بسیاری از مصرف کنندگان زملن خرید پرینتر با این سوال روبرو هستند که آیا باید چاپگر جوهر افشان تهیه کنند یا لیزری؟ عوامل زیادی را باید برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

چاپگر جوهر افشان چیست؟

چاپگرهای جوهر افشان دستگاه هایی هستند که قطرات میکروسکوپی جوهر را روی کاغذ اسپری می کنند. پرینترهای جوهر افشان عموما ارزان تر، کوچکتر هستند و می توان از آنها برای چاپ هر دو اسناد متنی و تصاویر با کیفیت بالا و رنگی به ویژه عکس استفاده کرد اما برای خرید چاپگرهای جوهر افشان ارزان احتیاط کنید زیرا بعداً هزینه های بالای تعمیراتی برای شما خواهند داشت.

پرینتر لیزری چیست؟

چاپگرهای لیزری دستگاه هایی هستند که پودر تونر را روی کاغذ ذوب می کنند تا یک چاپ ایجاد کنند. اگرچه کارتریج های تونر این پرینتر گرانتر می باشد اما در طولانی مدت هزینه کلی پایین تری در هر صفحه به دلیل سرعت چاپ بالاتر دارد، در نتیجه پرینتر لیزری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان مقرون به صرفه تر است.

تفاوت کارایی پرینتر جوهر افشان با لیزری

اگر به دنبال چاپگر خانگی برای چاپ های گاه به گاه هستید، بیشتر افراد به شما توصیه می کنند که از چاپگر جوهر افشان استفاده کنید، اما یک شکایت رایج در مورد چاپگرهای جوهر افشان وجود دارد که اگر شما از آن طولانی مدت استفاده نکنید، جوهر پرینتر خشک می شود. با توجه به این مطلب، اگر بودجه لازم برای پرینتر لیزری را دارید، به شدت توصیه می کنیم به جای آن یک چاپگر لیزری با قیمت مناسب تهیه کنید چون تونر مورد استفاده چاپگرهای لیزری خشک نمی شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تعویض و تراز کردن کارتریج های جوهر پرینتر شارپ

اگرچه چاپگرهای لیزری در ابتدا برای استفاده در دفاتر ساخته شده بودند، اما اکنون به دلایل اقتصادی به عنوان یک چاپگر خانگی محبوبیت خود را افزایش می دهند.

بنابراین برای چاپ حجم زیادی از اسناد، یک چاپگر لیزری بهترین دستگاه برای شماست. چاپگرهای لیزری می توانند روزانه حجم بالایی از اسناد را چاپ کنند.

تفاوت فناوری پرینتر لیزری و جوهر افشان

چاپگرهای جوهر افشان جوهر مایع را از طریق نازل های میکروسکوپی بر روی کاغذ مطابق شکل زیر اسپری می کنند.

از طرف دیگر پرینترهای لیزری دارای یک واحد درام هستند که پودر تونر را بوسیله گرما ذوب می کنند و روی کاغذ می چسباند.

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ بستگی به خروجی مورد نیاز شما دارد.به طور خلاصه، اگر شما نیاز به چاپ عکس های با کیفیت برای نمایشگاه دارید، به دنبال یک چاپگر جوهر افشان حرفه ای باشید چون تصاویر را با وضوح بالا پرینت می کند؛ اما اگر به یک چاپگر قابل اطمینان برای چاپ اسناد نیاز دارید، پرینترهای لیزری برای شما مناسب تر است.

البته پیشرفت های فن آوری در چاپگرهای لیزری رنگی اجازه داده که هم اکنون عکس های رنگی بسیار چشمگیری را توسط آن ها چاپ نماییم. اگرچه چاپگرهای جوهرافشان هنوز هم برای پرینت عکس هایی با وضوح بالا و داشتن رنگ های باورنکردنی و عمق زیاد،مناسب تر از پرینتر لیزری هستند، اما چاپگرهای لیزری رنگی اکنون گزینه ای برای کسانیست که علاوه بر کیفیت، سرعت نیز برایشان اهمیت دارد.

سرعت چاپ

چاپگرهای لیزری معمولا برای پاسخگویی به نیازهای ادرات ساخته شده اند، بنابراین آن ها برای چاپ سریعتر (بین 15 تا 100 صفحه در دقیقه یا پی پی ام) طراحی شده اند، در حالی که چاپگرهای جوهر افشان با سرعت کمتری و در حدود 16 ppm چاپ می کنند؛ از آنجا که پرینترهای لیزری سریعتر هستند، قادر به تولید اسناد بیشتری در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان بوده، در نتیجه دارای حجم چاپ ماهانه بالاتری می باشند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج جوهر پرینتر شارپ

چاپگرهای لیزری: 15 تا 100 صفحه در دقیقه

چاپگرهای جوهر افشان: 16 صفحه در دقیقه

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + نه =