نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل کمرنگ شدن چاپ در پرینتر شارپ و راه حل آن

اغلب اوقات پس از تعویض کارتریج پرینتر شارپ، دیگر با کیفیت قبل چاپ نمی کند و اصطلاحا دچار مشکل کمرنگ شدن چاپ می گردد؛ البته این مسئله گاهی اصلا ربطی به تعویض کارتریج ندارد و خطایی در مقدار پخش پودر یا جوهر کارتریج اتفاق نیفتاده است؛ در هر صورت در ادامه راه حلی برای برطرف نمودن این مشکل عنوان می کنیم.

توجه به این نکته ضروریست که گاهی استفاده از کارتریج های ارزان قیمت و غیر اورجینال نیز این مشکل را به همراه دارد، در این صورت باید به طور کلی کارتریج را تعویض نموده و راه حل دیگری برای حل این مسئله وجود ندارد.

تنظیمات پرینتر شارپ برای مقدار رنگ چاپ

جهت صرفه جویی در مصرف تونر کارتریج و همچنین افزایش طول عمر مفید آن در تنظیمات پرینتر شارپ گزینه ای برای کاهش میزان مصرف جوهر قرار دارد، این حالت که با عبارت Economy Mode نمایش داده می شود، باعث کم رنگ تر نمودن چاپ شده و از این طریق طول دوره استفاده از کارتریج را به طور چشمگیری افزایش می دهد؛ بنابراین در بسیاری از ادارات برای کاهش هزینه های دورین سازمانی پرینتر در این وضعیت قرار می گیرد.

البته این زمانی مفید خواهد بود که کاهش مصرف جوهر منجر به بی کیفیت شدن چاپ نشود، در این صورت باید تنظیمات را مجدد بررسی نمود و میزان مطلوب تری برای آن تعیین کرد، بنابراین باید از طریق منو استارت پنجره  Document Properties مربوط به پرینتر خود را جستجو نمایید، پس از باز شدن صفحه تنظیمات چاپگر وارد زبانه Paper/Quality شده و تیک وضعیت Economy Mode را بردارید.

این مطلب را از دست ندهید   خطای ch در دستگاه کپی شارپ چیست و چگونه باید آن را رفع کرد

دلیل کم رنگ شدن چاپ پرینتر شارپ پس از شارژ کارتریج

اغلب کاربران بعد از شارژ نمودن کارتریج با این مشکل روبرو می شوند در این صورت لازم است موارد زیر را انجام دهید تا این مشکل برطرف گردد:

اولین نکته ای که لازم است حتتما به آن توجه داشته باشید کیفیت و جنس موادی است که با آن کارتریج را شارژ نموده اید، چرا که استفاده از مواد تقلبی و بی کیفیت یا تاریخ انقضا گذشته باعث افت کیفیت چاپ می گردد؛ بنابراین توصیه می کنیم حتما این کار را از طریق مراکز مجاز و نمایندگی های پرینتر شارپ انجام دهید یا قبل از خرید با کارشناسان این مراکز مشورت نمایید.

همچنین کارتریج های پرینتر های لیزری حساسیت بالایی دارند و هر گونه بی دقتی در زمان شارژ می تواند آسیب جبران ناپذیری به آن وارد نماید، بنابراین از سپردن ان به مراکز نامعتبر خود داری نمایید.

اگر زمان شارژ کارتریج متوجه شدید که درام یا غلطک سبز رنگ شده، زمان تعویض آن رسیده است، اما همانطور که قبلا اشاره شده اورجینال بودن قطعات چاپ تاثیر مستقیمی بر کیفیت چاپ در نهایت دارد بنابراین برای صرفه جویی در هزینه هرگز به سراغ قطعات غیر اورجینال نروید چون در نهایت متحمل هزینه های بیشتری برای تعویض و تعمیر کارتریج پرینتر می شوید.

تنظیم نادرست دکتر بلید

تنظیم میزان پودر خارج شده از کارتریج و پخش مناسب آن در پرینتر توسط تیغه ای فلزی به نام دکتر بلید تنظیم می گردد، گاهی زمان خارج کردن کارتریج برای شارژ مجدد یا تمیز نمودن آن زاویه قرار گیری این قطعه تغییر کرده و همین مسئله باعث کم رنگ شدن چاپ در پرینتر می گردد لذا در زمان باز نمودن کاتریج ها حتما دکتر بلید را مجدد تنظیم نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   فتوکپی رومیزی شارپ AR-X202

غلطک آهنربایی

علاوه بر دکتر بلد قطعه دیگری که به عنوان مگنت یا غلطک آهنرباییی درپرینتر شناخته می شود نیز در میزان جوه رافشانی چاپگر تاثیر ماستقیم دارد پس هر گونه اختلال در عملکرد آن در نهایت منجر به کم رنگ شدن چاپ می گردد؛ این مسئله معمولا پس از استفاده طولانی مدت از پرینتر اتفاق افتاده و مگنت کیفیت اولیه خود را از دست می دهد بنابراین توصیه می کنیم این قطعه را پس از طی شدن عمر مفید آن تعویض نمایید.

کمرنگ شدن چاپ پس از تعویض کارتریج

این مسئله اغلب زمان رخ خواهد داد که کارتریج را از مراکز نامعتبری تهیه نموده باشید، چرا که اکثر کارتریج های تقلبی را به عنوان اورجینال با قیمت پایین تر می فرشند؛ این قطعات نه تنها کارآیی قطعات اصلی پرینتر شارپ را نداشته بلکه ممکن است به سایر قطعات چاپگر آسیب وارد نماید، پس حتما قبل از خرید با متخصصین نمایندگی های شارپ در اینخصوص مشورت نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =