نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تنظیم رنگ دستگاه کپی شارپ

علت اینکه کپی ها خیلی تیره یا خیلی روشن می شوند چیست؟ شاید اگر با یکی از این مشکلات در دستگاه کپی شارپ مواجه شده باشید، سریعا با خودتان فکر کنید که دستگاه کپی شما خراب شده است و مشکل سخت افزاری پیدا کرده است؛ اما لازم نیست نگران باشید، چراکه چنین مشکلاتی به تنظیم نبودن یا تنظیمات اشتباه رنگ دستگاه کپی و تراکم رنگ در این دستگاه اشاره می کنند. برای اینکه بتوانید مشکل تیره بودن یا روشن بودن کپی هایی که با دستگاه فتوکپی شارپ می گیرید را برطرف کنید باید تنظیمات رنگ و تراکم رنگ در این دستگاه را به درستی انجام دهید. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب نحوه تنظیم رنگ دستگاه کپی و تراکم رنگ در این دستگاه را به شما آموزش دهیم.

مشکلات ناشی از تنظیمات اشتباه رنگ و تراکم رنگ در دستگاه کپی

همانطور که اشاره کردیم تنظیمات اشتباه رنگ و تراکم رنگ در دستگاه کپی موجب تیره شدن یا روشن شدن کپی های گرفته شده با این دستگاه و حتی قاطی شدن رنگ ها در دستگاه کپی می شود؛ بنابراین دو عامل مهم در خیلی روشن یا خیلی تیره بودن کپی های گرفته شده از دستگاه کپی شارپ نقش دارند که شامل: بروز اشتباه در تنظیم رنگ دستگاه کپی و بهم ریختگی توازن کنترل تراکم رنگ در این دستگاه می باشند. به همین دلیل آشنایی با مراحل تنظیم کردن رنگ دستگاه کپی و تنظیم کردن تراکم رنگ در این دستگاه اهمیت بسزایی دارد؛ تا اگر با چنین مشکلاتی در دستگاه کپی خود مواجه شدید، به راحتی بتوانید با تنظیم هر یک از این دو عامل مشکلات به وجود آمده را برطرف کنید. در ادامه شما را با مراحل تنظیم درست رنگ دستگاه کپی شارپ و همچنین کنترل تراکم رنگ در این دستگاه آشنا خواهیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه کپی گرفتن پشت و رو

مراحل تنظیم رنگ دستگاه کپی شارپ

از گزینه منو (Menu) برای رفتن به منوی تنظیمات دستگاه کپی شارپ استفاده کنید.

دکمه های بالا (Up) و پایین (Down) که در نمایشگر دستگاه کپی دیده می شوند را انتخاب کنید تا صفحه Quality نمایش داده شود.

گزینه انتخابی که متن یا سایر گزینه ها است را انتخاب و OK کنید.

از دکمه های جهت دار برای نمایش صفحه Brightness استفاده کنید.

در این مرحله از تنظیم رنگ دستگاه کپی شارپ، اگر می خواهید کپی هایی که با استفاده از این دستگاه می گیرید روشن تر شوند، روی کلید سمت راست ضربه زده و OK کنید؛ اما اگر می خواهید کپی های گرفته شده تیره تر شوند، روی کلید سمت چپ ضربه زده و OK کنید.

باز هم از کلیدهای جهت دار برای نمایش صفحه Contrast استفاده کنید.

در این صفحه نیز برای اینکه کپی های گرفته شده شفاف تر و واضح تر باشد، از دکمه سمت راست استفاده کرده و OK کنید؛ اما برای تیره تر کردن کپی، از دکمه سمت چپ استفاده کرده و OK کنید.

با پشت سر گذاشتن این مراحل، یعنی توانسته اید تنظیمات رنگ دستگاه کپی شارپ را به درستی انجام دهید؛ برای اطمینان از این مسئله می توانید از یک کاغذ به صورت تستی کپی بگیرید و میزان تیرگی یا روشن بودن آن را بررسی کنید.

مراحل تنظیم سطح رنگ در دستگاه کپی شارپ

اگر با طی کردن مراحلی که در بالا برای تنظیم رنگ دستگاه کپی شارپ به شما آموزش دادیم، نتوانستید مشکل تیره شدن یا روشن شدن بیش از اندازه کپی ها را برطرف کنید شاید لازم باشد که سطح رنگ دستگاه کپی خود را نیز تنظیم کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

این مطلب را از دست ندهید   نصب درایور پرینتر شارپ

وارد تنظیمات دستگاه کپی شارپ شوید.

ابتدا گزینه Copy و سپس گزینه Other Settings را انتخاب کنید.

اکنون گزینه Color Balance را انتخاب کنید.

حالا تنظیمات سطح رنگ را متناسب با تیره تر شدن یا روشن تر شدن کپی ها در دستگاه کپی خود افزایش یا کاهش دهید.

درنهایت Apply را انتخاب کنید تا تنظیمات انجام شده بر روی دستگاه کپی اعمال شود.

مراحل تنظیم تراکم رنگ در دستگاه کپی شارپ

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، علاوه بر اینکه بروز اشتباه در تنظیم رنگ دستگاه کپی موجب تیره شدن یا روشن شدن کپی ها می شود، تنظیم نبودن یا تنظیم اشتباه تراکم رنگ در این دستگاه نیز می تواند موجب بروز چنین مشکلاتی شود. با این وجود اگر تا به اینجای مطلب را دنبال کرده اید و تنظیمات رنگ دستگاه کپی و سطح رنگ در این دستگاه را انجام داده اید، لازم است که مراحل تنظیم تراکم رنگ در دستگاه کپی شارپ را نیز انجام دهید تا بتوانید کپی های باکیفیتی با دستگاه کپی خود بگیرید. مراحل تنظیم تراکم رنگ در دستگاه کپی شارپ به شرح زیر هستند:

برای تنظیم تراکم رنگ در دستگاه کپی اول از همه باید وارد صفحه تنظیم تراکم رنگ دستگاه کپی شوید. برای انجام این کار می توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

Top > Copying > Various Copy Settings > Adjusting Density

بعد از وارد شدن به صفحه تنظیم تراکم رنگ دستگاه کپی شارپ، دکمه کپی را فشار دهید.

سپس دکمه تراکم را فشار دهید.

سپس روی تنظیم تراکم یا همان Adjusting Density ضربه بزنید تا پنجره Density برای شما باز شود.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن رولر پیکاپ

حالا می توانید تراکم رنگ دستگاه کپی را کم و زیاد کنید. برای افزایش تراکم رنگ روی علامت + ضربه بزنید و برای کاهش تراکم رنگ روی علامت – ضربه بزنید.

درنهایت گزینه Apply را انتخاب کنید تا تنظیماتی که بر روی دستگاه انجام داده اید ذخیره شوند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =