نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا اتصال پرینتر به گوشی امکان پذیر است؟

اتصال پرینتر به گوشی یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی این ابزار هوشمند محسوب شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند در هر زمان و مکانی اسناد خود را به پرینتر منتقل و چاپ نمایند در این مقاله رو شهای اتصال پرینتر به گوشی به طور مفصل مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

آشنایی با روش‌های اتصال پرینتر

پرینترها در چند دههٔ اخیر دچار تغییرات شگرفتی شده‌اند و امروزه این ابزار هوشمند را از روش‌های مختلف به دستگاه‌های دیگر مانند گوشی، کامپیوتر و تبلت متصل نمود.

 عده‌ای بر این هستند که اتصال پرینتر تنها از روش غیر مستقیم و با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی انجام می‌شود اما امروزه ثابت شده چاپگرها توانایی اتصال به گوشی از طریق کابل usb را داشته که در ادامه توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اتصال پرینتر به روش مستقیم

ساده‌ترین راه برای اتصال پرینتر به گوشی یا هر وسیلهٔ دیگر استفاده از کابل usb است به این شکل که یکسر کابل را به پورت usb گوشی متصل کرده و سر دیگر آن را به درگاه مخصوص کامپیوتر یا لپ تاپ به این ترتیب اطلاعات گوشی به کامپیوتر منتقل شده و از آن جا می‌توان اسناد مورد نظر را چاپ کرد اما روش مذکور بسیار زمان بر و در بعضی موارد در دسترس نیست لذا پیشنهاد می‌کنیم برای اتصال پرینتر به گوشی از روش‌های غیر مستقیم مانند نرم افزار و وای فای استفاده کنید.

آشنایی با روش‌های غیر مستقیم اشتراک گذاری پرینتر و گوشی

پرینترها می‌توانند از طریق برنامه‌هایی نظیر گوگل کلود پرینت (Google Cloud Print) و وای فای دایرکت به گوشی متصل شده که در ادامه به طور مفصل آموزش داده می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با فتوکپی رومیزی شارپ

اتصال از طریق Google Cloud Print

قبل هر چیز باید بدانید روش اتصال پرینتر در گوشی‌های مختلف یکسان نبوده و به نوع طراحی و تنظیمات پیش فرض این گجت ها مربوط می‌شود.

برای اتصال از این طریق مانند قبل ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه شده سپس در قسمت جستجو عبارت‌های print یا printing را پیدا کنید.

در این مرحله لیستی از پرینترهای موجود برای اتصال به گوشی شما مشاهده شده که اغلب در تمام وسایل الکترونیکی از قبیل تبلت یا موبایل قرار دارد.

برای اضافه کردن پرینتر به لیست مورد نظر گزینهٔ add printer را انتخاب و عبارت chrome://devices را در مرورگر کروم وارد کنید.

اگر مراحل بالا به درستی انجام شود در این مرحله می‌توان برنامهٔ مذکور را باز کرده و از قابلیت‌های اتصال آن استفاده کنید.

اشتراک گذاری توسط قابلیت PrinterShare

نرم افزار PrinterShare اولین بار توسط شرکت Mobile Dynamix برای اتصال پرینتر به گوشی طراحی و عرضه شده که با استفاده از آن دیگر نیازی به انتقال فایل‌های تلفن همراه به کامپیوتر نبوده و می‌توان تمام اسناد مورد نیاز برای چاپ را مستقیم به پرینتر منتقل نمود.

اپلیکیشن مذکور قابلیت پشتیبانی از پرینترهای باسیم و بیسیم را داشته و برای استفاده از این قابلیت کافیست برنامه را نصب و پرینتر مورد نظر خود را جستجو کنید.

نکته: برای نصب و راه اندازی برنامه PrinterShare در پرینترهای عادی (باسیم) لازم است بعد نصب برنامه کابل otg مخصوص آنرا دانلود کرده تا دستگاه توانایی شناسایی پرینتر را به دست آورد.

برای اتصال پرینتر به گوشی از طریق PrinterShare لازم است ابتدا گوشی را به کامپیوتر متصل کرده و چاپگر مورد نظرتان را انتخاب کرده تا پرینتر و گوشی مرتبط شوند.

این مطلب را از دست ندهید   رایج ترین مشکلات پرینتر

در این مرحله فایل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با استفاده از برنامهٔ مذکور برای چاپ به پرینتر منتقل کرده، همچنین این نرم افزار قابلیت چاپ اسناد چند صفحه‌ای به صورت انتخاب را دارد.

برای اطلاع از قیمت و هزینهٔ نصب پرینتر ” کلیک” کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =