نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ارور 0x61011bed در پرینتر شارپ و راه کاری های حل آن

شاید در گذشته بزرگترین معضل کاربران با پرینتر این بود که با بروز هر مشکلی چراغ هشدار آن روشن شده و فرد برای عیب یابی قطعه خراب مجبور به بررسی تمام قطعات چاپگر بود، اما امروزه با وجود فن آوری های جدید به کار رفته در پرینتر شارپ با رخ دادن هر گونه مشکل ارور خاصی در صفحه نمایشگر آن نمایش داده می شود.

error code 0x61011bed

اما بسیاری از کاربران دانش کافی برا رفع خطاهای پرینتر نداشته و همین امر باعث مسائل متعدد دیگری برای آن ها می شود؛ بنابراین در این مقاله قصد داریم به یکی از رایج ترین ارور های چاپگر شارپ یعنی ارور 0x61011bed  بپردازیم.

البته توجه به این نکته ضروریست که حل بسیاری از خطاهای چاپگر از توان کاربران عادی خارج بوده و نیاز به تخصص و مهارت دارد، از طرف دیگر برخی خطاها بسته به نوع پرینتر می تواند نشانه خرابی قطعه ای خاص باشد، پس توصیه می نماییم قبل از هر اقدامی با کارشناسان نمایندگی پرینتر شارپ در خصوص مسئله رخ داده مشورت نمایید.

راه کار های رفع  ارور 0x61011bed در پرینتر شارپ

برای عیب یابی اصولی و صحیح خرابی های چاپگر ابتدا باید قطعات اصلی مانند کارتریج را خارج نمایید؛ نحوه خارج کردن و جایگذاری این قطعات بسیار مهم است پس هنگام خروج به شکل قرار گیری آن توجه نموده و سعی کنید کوچکترین ضربه ای به کارتریج وارد نکنید چرا که خود می تواند باعث بروز مشکل دیگری در کار تریج شود.

این مطلب را از دست ندهید   مزایا و معایب پرینتر جوهرافشان

پس از باز نمودن درب پرینتر و خارج کردن کارتریج، با پارچی نرم و بدون پرز اقدام به تمیز کردن آن نمایید؛ بهترین پارچه برای این کار پارچه های کتان است؛ اگر قصد استفاده از مواد ضدعفونی کننده دارید حتما از مواد مخصوص تمیز کردن وسایل الکترونیکی استفاده کنید و هرگز به طور مستقیم الکل برای تمیز نمودن تجهیزات داخلی پرینتر بکار نبرید.

پاک کردن هد چاپگر باید تا مرحله ای انجام شود که دیگر هیچگونه جوهری بر روی آن مشاهده ننمایید و پس از انجام آن اجازه دهید هد به مدت چند دقیقهه در معرض هوای آزاد خشک شود.

نحوه پاک کردن سایر قطعات جوهر افشان

برای خارج نمودن جوهر پرینتر از کارت کیک، آن را روی قطعه‌ای دستمال کاغذی یا کتان قرار داده تا به مرور جوهر آن خارج شود؛ هرگز با استفاده از اشیاء تیز تلاش برای تمیز کردن آن نکنید چرا که بسیار حساس بوده و با کوچکترین ضربه آسیب جدی می بیند.

پس از تمیز نمودن قطعات مختلف مخصوصا بخش هایی که در تماس با جوهر چاگر هستند، همچنین بررسی آن ها از نظر خرابی های احتمالی آن ها را به آرامی و دقت در محل خود جایگذاری کنید. در اکثر مواقع پس از این کارها ارور 0x61011bed برطرف می گردد؛ اما اگر با روشن کردن مجدد پرینتر هنوز هم این خطا نمایش داده می شود، نشان می دهد مشکل از سخت افزار های چاپگر نمی باشد بنابراین در ادامه به راه کار نرم افزاری این مشکل می پردازیم.

برطرف کردن مشکل نرم افزاری ارور 0x61011bed در پرینتر شارپ

خطاهای پرینتر شارپ نیز مانند همه تجهیزات کامپیوتری می توانند علاوه بر علل سخت افزاری، علت های نرم‌افزاری نیز داشته باشد؛ اکثر عیوب نرم افزاری دستگاه های جانبی بخاطر ناسازگاری های درایور مربوط یا قدیمی بودن فایل های آن رخ داده و با بررسی آن درایورها در ویندوز می توان به راحتی آن را برطرف نمود.

این مطلب را از دست ندهید   چراغ قرمز پرینتر شارپ

برای برطرف نمودن این خطا در ویندوز از طریق منوی استارت به بخش Device Manager رفته و  نام چاپگر خود را در لیست وسایل اکسترنال متصل به لپ تاپ خود پیدا نمایید، سپس روی آن راست کلید نموده و با انتخاب عبارت  Update Driver Software اجزه دهید به طور خودکار به سایت شرکت سازنده متصل شده و فایل جدید آن را دانلود نماید.

اگر این دستور به خوبی اجرا نشد باید خود به بخش پشتیبانی سایت آن رفته و درایور آن را دانلود نمایید، سپس به طور دستی در ویندوز قرار دهید؛ با این عمل درایور آپدیت شده و به احتمال زیاد مشکل ناسازگاری نرم افزاری آن برطرف گردیده، اما اگر با روشن شدن پرینتر مشکل همچنان باقیست باید برای عیب یابی تخصصی تر و برطرف نمودن ارور 0x61011bed در پرینتر شارپ باید از تعمیرکاران حرفه ای نمایندگی های آن کمک بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 5 =