نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های افزایش سرعت پرینتر شارپ

افزایش سرعت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پرینتر محسوب شده و اغلب توسط کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد به عبارت ساده بیشتر کاربران تمایل دارند اسناد آنها در کوتاهترین زمان و بهترین کیفیت چاپ شود لذا در این مقاله قصد بررسی دلایل کندی پرینتر و راهکارهایی برای افزایش سرعت آن ارائه می‌دهیم.

چرا پرینتر کند است؟

پرینترها معمولاً پس از مدتی در اثر عوامل مختلف کند شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

کندی سرعت پردازشگر اصلی

شاید بی اهمیت به نظر برسد اما کندی سیستم پردازش کامپیوتر بر کیفیت و نحوه‌ی چاپ پرینترها تأثیر زیادی گذاشته و عملکرد آن‌ها هم دچار مشکل می‌کند.

تعداد زیاد دستورات ارسالی

گاهی اوقات دستورات ارسالی برای پرینترهای شبکه آن قدر زیاد است که سرعت چاپ را کاهش داده زیرا در پرینترهای شبکه دستورات تنها از یک کامپیوتر صادر نمی‌شود.

عدم اتصال صحیح پرینتر به کامپیوتر

پرینترها از روش‌های گوناگون به کامپیوتر متصل شده به همین دلیل استفاده از کابل معیوب یا عدم اتصال صحیح به شبکه می‌تواند دلیل افت سرعت پرینترها باشد.

عدم بروز رسانی درایور پرینتر

درایورهای پرینتر همواره در حال تغییر می‌باشند از این رو عدم به روزرسانی به موقع درایور پرینتر در کامپیوتر را می‌توان یکی دیگر از دلایل افت سرعت آن دانست.

پایین بودن ظرفیت رم

حافظه‌ی رم در کامپیوتر وظیفه‌ی پردازش اطلاعات مختلف را برعهده داشته از این رو پایین بودن ظرفیت این حافظه باعث کندی عملکرد پرینتر خواهد شد بنابراین برای افزایش سرعت پرینتر از کامپیوترهایی با ظرفیت رم بالا استفاده کنید.

ویروسی شدن کامپیوتر

هکرها از روش‌های مختلف انواع ویروس و بدافزار را وارد سیستم عامل کامپیوتر کرده و عملکرد برخی از نرم افزارها از جمله درایورهای پرینتر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   فتوکپی رومیزی شارپ AR-X202

وجود مشکلات سخت افزاری

گاهی اوقات بروز مشکلات سخت افزاری نظیر اتصال نامناسب کابل به کامپیوتر یا عدم شناسایی پرینتر توسط شبکه فرایند ارسال و چاپ متون مختلف را کند می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی ” عدم شناسایی پرینتر در شبکه” مراجعه کنید.

چگونه از کندی پرینتر جلوگیری کنیم؟

بعد از بیان دلایل اصلی کندی پرینتر در این بخش راه‌هایی برای افزایش سرعت و عملکرد این محصول کاربردی ارائه می‌دهیم.

بررسی اتصالات جانبی، راه افزایش سرعت پرینتر

گاهی اوقات مشکل اصلی در اتصالات پرینتر و کامپیوتر بوده به همین دلیل قبل تماس با نمایندگی تمام اتصالات پرینتر نظیر کابل usb و شبکه را بررسی کنید.

استفاده از کاغذ با کیفیت

کاغذهای با کیفیت بسیار شفاف بوده و به راحتی از غلطک پرینتر رد می‌شوند به همین دلیل برای افزایش سرعت تا حد امکان از کاغذهای استاندارد با حجم مناسب استفاده نمایید.

حذف برخی از فایل‌های اضافی

پرینتر به طور پیش فرض تمام فایل‌های ارسالی را یکی پس از دیگری در صف چاپ قرار داده به همین دلیل وجود فایل‌های بیش از حد در صف چاپ می‌تواند مشکلاتی برای پرینتر حین چاپ ایجاد کند بنابراین حذف فایل‌های اضافی یکی از راه‌های افزایش سرعت چاپ در پرینترهاست.

استفاده از قابلیت spooler، راه افزایش سرعت پرینتر

قابلیت اسپولر معمولاً حین انجام عملیات چاپ توسط پرینتر یکی از مراحل را حذف کرده و سبب افزایش سرعت آن می‌شود.

حذف برخی از آنتی ویروس‌های پرینتر

اغلب پرینترها برای اتصال به شبکه و عدم ویروسی شدن دستگاه خود از آنتی ویروس‌هایی استفاده کرده که فرایند چاپ را کند می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   پیکاپ رولر پرینتر شارپ

رم کامپیوتر خود را ارتقاء دهید

اتمام ظرفیت رم یکی از دلایل کندی کامپیوتر و به تبع آن کاهش سرعت پیرنتر است بنابراین توصیه می‌کنیم رم کامپیوتر را هر چند وقت یکبار ارتقاء داده تا سرعت پردازش اطلاعات افزایش یابد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سه =