نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین انواع پرینترهای که در بازار پیدا میکنید انواع پرینتر شارپ جوهرافشان و پرینترهای لیزری هستند. پرینتر شارپ های جوهرافشان معمولاً برای مصارف خانگی فروخته می شوند. در حالی که پرینتر شارپ لیزری بیشتر به مشاغل فروخته می شوند. اما هر دو را می توان در هر دو محیط استفاده کرد.

پرینتر شارپ عکس تخصصی نیز در دسترس هستند. مانند پرینتر شارپ سه بعدی که اجسامی را از پلاستیک اکسترود شده ایجاد می کنند. پرینتر شارپ همه کاره همچنین می توانند فتوکپی تهیه کنند، فکس ارسال و دریافت کنند و اسناد را اسکن کنند.

انواع پرینتر شارپ
آشنایی با پرینتر شارپ جوهر افشان

یکی از رایج ترین پرینترهای موجود در بازار، پرینتر شارپ جوهرافشان است. یک پرینتر شارپ جوهر افشان، جریان‌ ها، جت ‌ها یا قطرات جوهر کوچک را از دستگاهی به نام هد چاپ روی کاغذ می ‌فرستد. که با پیشروی کاغذ در پرینتر شارپ در سراسر صفحه حرکت می ‌کند.
برخی از پرینتر شارپ های جوهرافشان از یک المنت حرارتی برای گرم کردن جوهر و ارسال آن به سمت کاغذ استفاده می کنند. در حالی که برخی دیگر از سیستم های دیگر برای اعمال نیرو یا بار الکتریکی به جوهر و حرکت آن به سمت صفحه استفاده می کنند.

پرینتر شارپ های جوهر افشان معمولاً از کارتریج‌ های جوهر قابل تعویض استفاده می‌ کنند. که ظروف پلاستیکی جوهر هستند. می ‌توان آنها را جدا کرد و پس از اتمام دور انداخت یا بازیافت کرد. کارتریج های جوهر در صورت عدم استفاده منظم خشک می شوند یا مسدود می شوند.
پرینتر شارپ های جوهرافشان معمولاً ارزان هستند. همین امر باعث محبوبیت آنها برای استفاده خانگی می شود. نکته منفی این است که کارتریج های جوهر افشان نسبتاً گران هستند. به این معنی که پرینتر شارپ های لیزری ممکن است برای ادارات یا کاربران خانگی که مکرر چاپ می کنند مقرون به صرفه تر باشند.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان

مقایسه پرینتر لیزری با انواع پرینتر شارپ

یک جایگزین رایج برای پرینتر شارپ جوهر افشان، پرینتر شارپ لیزری است که از لیزر برای انتقال بار الکتریکی به یک دستگاه فلزی به نام درام در داخل پرینتر شارپ استفاده می کند. سپس درام از میان ذرات ماده ای به نام تونر عبور می کند که به بار الکتریکی جذب می شود. تونر به کاغذ منتقل می شود و با یک دستگاه گرم کننده به نام فیوزر روی آن پخته می شود.
از لحاظ تاریخی، پرینتر شارپ های لیزری فقط پرینتر شارپ های جوهر سیاه بودند. اما پرینتر شارپ های لیزری رنگی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند. آنها معمولاً سریعتر از پرینتر شارپ های جوهرافشان هستند. آنها را به انتخابی محبوب در دفاتر و سایر محیط هایی. که نیاز به چاپ زیاد یا چاپ اسناد طولانی دارند تبدیل می کند.

خرید آنها نسبت به پرینتر های جوهر افشان گرانتر است. اما هزینه تونر هر صفحه کمتر از هزینه جوهر معادل پرینتر شارپ های جوهرافشان است. مانند جوهر جوهر افشان، تونر در کارتریج های قابل تعویض فروخته می شود.

پرینتر شارپ های تخصصی عکس

به لطف رسانه های اجتماعی و سایر ابزارها برای اشتراک گذاری آنلاین عکس ها، جمع آوری عکس های چاپ شده مانند گذشته رایج نیست. با این حال، پرینتر شارپ های عکس خانگی برای افرادی در دسترس هستند. که می خواهند عکس چاپ کنند و نمی خواهند برای چاپ آنها به فروشگاه عکس یا داروخانه محلی مراجعه کنند.
برخی از پرینتر شارپ های عکس، پرینتر شارپ های جوهرافشان تخصصی هستند که دارای کارتریج های جداگانه برای رنگ ها و پیگمنت ها هستند. که برای زنده کردن عکس ها طراحی شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت جت پرینتر در صنعت

این پرینترها معمولاً گرانتر از پرینتر شارپ های جوهر افشان معمولی هستند. اما برخی از کاربران تفاوت قیمت را به دلیل افزایش کیفیت ارزش آن را دارند.
برخی دیگر پرینتر شارپ های تصعید رنگ هستند. که رنگ را فوق گرم می کنند و آن را روی صفحه پخش می کنند و عکسی شدید و با کیفیت تقریباً آزمایشگاهی ارائه می دهند. برخی از این پرینتر شارپ ها برای گرفتن کاغذ در اندازه های سنتی عکس به جای اندازه کاغذ کپی استاندارد طراحی شده اند. برای بهترین نتیجه هنگام چاپ عکس، به جای کاغذ کپی معمولی، از کاغذ عکس با کیفیت بالا و براق استفاده کنید.

آشنایی با پرینترهای انواع پرینتر شارپ سه بعدی

نوع دیگری از پرینتر شارپ موجود پرینتر شارپ سه بعدی است. پرینتر شارپ های سه بعدی از قرقره هایی از مواد پلاستیکی استفاده می کنند و آن را بیرون می کشند تا اشکال طراحی شده با نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر را تشکیل دهند. آنها توسط هنرمندان و علاقمندان برای ایجاد اشکال جالب و رنگارنگ و توسط مشاغل برای تولید نمونه های اولیه استفاده می شود.
پرینتر شارپ های سه بعدی جایگزین مناسبی برای پرینتر شارپ های دو بعدی سنتی نیستند و برای چاپ اسناد یا عکس ها طراحی نشده اند.

مقالات مرتبط:

آموزش تعمیر یونیت اسکن فتوکپی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + دو =