نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت برد پاور در پرینتر شارپ

انتقال دستور از سیستم به پرینتر و تأمین انرژی مورد نیاز قطعات توسط برد پاور انجام شده در نتیجه این قطعه از حساسیت بالایی برخوردار است. نگهداری از برد پاور پرینتر نقش مهم و اساسی در کیفیت و کارایی آن دارد.

تعمیر و تعویض برد پاور معمولاً توسط کارشناسان مرکز تعمیرات یا نمایندگی شارپ انجام شده و نیاز به دقت و مهارت خاصی دارد از این رو در این مقاله قصد بررسی اهمیت برد پاور در پرینتر را داشته سپس کاربران را با نکاتی درباره‌ی تعمیر و نگهداری این قطعه‌ی کاربردی آَشنا می‌کنیم.

عملکرد برد پاور در پرینتر شارپ

وظیفه‌ی اصلی برد پاور (منبع تغذیه) انتقال دستور از سیستم به اجزای مختلف پرینتر و تأمین ولتاژ مورد نیاز آن است. این برد در معرض جریان مستقیم برق قرار داشته از این رو احتمال آسیب پذیری آن نسبت به سایر قطعات بیشتر است.

در ادامه دلایل اصلی خرابی منبع تغذیه پرینتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علت خرابی منبع تغذیه پرینتر چیست؟

سه دلیل عمده‌ی آسیب دیدگی برد پاور پرینتر عبارتند از:

کثیفی قطعات

شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما نفوذ گرد و غبار به داخل پرینتر یکی از دلایل اصلی خرابی برد پاور (منبع تغذیه) بوده و برای رفع آن باید تمام قطعات پرینتر مانند درام، مگنت، فیوزینگ و… به طور دوره‌ای تمیز شوند.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی ” تمیز کردن پرینتر” مراجعه شود.

حجم بالای کاری

پرینترها معمولاً دارای توان و ظرفیت محدودی بوده که از پیش تعیین شده و کاربران باید هنگام کار با پرینتر به این نکته توجه کنند زیرا در صورت فشار بیش از حد به پرینتر، برد دچار سوختگی می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارتریج تونر پرینتر

نوسانات جریان برق

منبع تغذیه (برد پاور) ولتاژ جریان برق را دریافت و آن را به ولتاژ استاندارد قطعات تبدیل می‌کند لذا نوسانات جریان برق می‌تواند یکی از دلایل سوختگی برد پاور باشد برای رفع این مشکل می‌توان از آداپتور یا محافظ برق استفاده کرد.

هنگام تعمیر برد پاور به چه نکاتی توجه کنیم؟

تعمیر برد پاور را به متخصصین مرکز تعمیرات یا نمایندگی پرینترهای شارپ سپرده و هرگز شخصاً برای تعمیر یا تعویض قطعه‌ی مذکور اقدام نکنید.

هنگام خرید برد پاور حتماً به شماره سریال آن دقت کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

برد پاور را فقط از نمایندگی‌های مجاز یا مراکز معتبر خریداری نمایید.

پرینتر خود را در مکان‌های مرطوب که احتمال نفوذ آب وجود دارد، قرار ندهید.

پرینتر خود را بعد تعمیر حتماً بررسی کرده تا در آینده دچار مشکل نشوید.

مرکز تعمیرات شارپ گروهی از بهترین کارشناسان تعمیر و نگهداری پرینتر را برای رفع نیازهای کاربران گرد هم آورده همچنین این مرکز با بهره گیری از ابزار آلات پیشرفته نیازهای کاربران را شناسایی و تا حد زیادی بر طرف نموده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های زیر تماس گرفته یا روی لینک زیر کلیک کنید.

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دوازده =