نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت فیوزینگ در پرینتر

فیوزینگ یکی از قطعات مهم و کاربردی پرینتر محسوب شده و نقش اساسی در فرایند چاپ ایفا می‌کند از این رو آشنایی با اهمیت این قطعه در پرینتر و نحوه‌ی عملکرد آن بسیار حائز اهمیت است در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد و دلایل خرابی فیوزینگ آشنا کرده و در انتها نکاتی درباره‌ی نگهداری و نظافت آن ارائه دهیم.

فیوزینگ چیست؟

حتماً متوجه شده‌اید کاغذها بعد چاپ کمی داغ هستند علت آن نقش مهم فیوزینگ در فرایند چاپ پرینتر است این قطعه معمولاً درون پرینتر قرار گرفته و از حساسیت بالایی برخوردار است.

آشنایی با نحوه عملکرد فیوزینگ در پرینتر

درام در مسیر عبور مقداری تونر روی کاغذ ریخته، تونر توسط فیوزینگ گرم شده و آرام آرام روی کاغذ پخش می‌شود در انتها کاغذ از غلطک عبور کرده و از دستگاه خارج می‌شود نکته‌ی مهم در استفاده از فیوزینگ سرعت عمل آن است که مانع از آتش گرفتن پرینتر می‌شود.

فیوزینگ در واقع یک عملیات دقیق و پیچیده برای فشردن تونر روی کاغذ بوده و معمولاً از یک دستگاه گرم کننده، فیوز فیلم و پرس رول تشکیل شده است.

چرا فیوزینگ پرینتر خراب می‌شود؟

عوامل مختلفی در خرابی فیوزینگ پرینتر نقش داشته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

خوردگی بدنه

فیوزینگ معمولاً از جنس پرس یا تفلون بوده به همین دلیل در معرض زدگی و خوردگی قرار گرفته و متن‌ها هنگام چاپ بدون تصویر هستند یا تونر از کاغذ پاک می‌شود.

آلودگی هات رولر، دلیل خرابی فیوزینگ

وقتی پرینتر در معرض گرد و غبار یا نفوذ آب قرار می‌گیرد، هات رولر آن کثیف شده و کیفیت کاغذهای چاپی به طرز قابل توجهی افت می‌کند بهترین راه برای از بین بردن این مشکل فعالسازی قابلیت اتوکلین ((auto clean پرینتر یا پاکسازی به موقع دستگاه است.

این مطلب را از دست ندهید   سیستم عامل پرینتر

خرابی ترمینستور فیوزینگ

گاهی اوقات پرینتر هنگام چاپ ارور h3 صادر کرده که نشانگر خرابی فیوزینگ بوده و در این شرایط بهترین راه تعویض قطعه‌ی معیوب است.

خرابی ناخنک‌های فیوزینگ

فیوزینگ معمولاً از ناخنک‌هایی تشکیل شده که نقش مهمی در فرایند چاپ داشته و کثیفی آن باعث ایجاد خط و خش در تفلون و پرس فیوزینگ می‌شود.

آشنایی با اجزای درونی فیوزینگ پرینتر

فیوزینگ پرینتر از چندین بخش تشکیل شده که در کنار هم پخش تونر روی کاغذ را میسر می‌کند مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده فیوزینگ عبارتند از:

غلطک های فیوزر

غلطک های گرمایشی یا رول‌های فیوزینگ معمولاً از دو لوله تشکیل شده که یکی وظیفه‌ی گرم کردن تونر و دیگری وظیفه‌ی فشرده سازی آن روی کاغذ را برعهده دارد.

لامپ کوارتز یا تخلیه

یکی دیگر از اجزای مهم فیوزینگ لامپ‌های تخلیه بوده که اغلب به نام کوارتز هم شناخته می‌شود. این لامپ‌ها معمولاً از یک منبع نور فرابنفش تشکیل شده و فرایند حرارت دهی را سرعت می‌بخشد.

آموزش تعویض فیوزینگ پرینتر

قبل هر چیز قاب‌های سمت راست، چپ، پایین و بالا را باز کرده سپس پیچ‌های آن را تک تک باز کنید.

مرحله‌ی بعد باز کردن پیچ‌های چرخ دنده بوده که دقیقاً روی صفحه‌ی فیوزینگ پرینتر قرار می‌گیرد.

کابل‌های کانکتور را کمی فشار داده تا باز شوند و در مرحله‌ی آخر حسگرهای خروج کاغذ را جدا کرده و فیوزینگ پرینتر را عوض کنید.

در این مقاله اهمیت و نحوه‌ی عملکرد فیوزینگ در پرینتر به طور کامل بررسی و مورد تحلیل قرار گرفت برای اطلاع از قیمت این قطعه به لینک زیر مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر کاغذکش پرینتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سه =