نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اهمیت کارتریج در پرینتر چیست؟

کارتریج منبع اصلی تأمین رنگ پرینترها محسوب شده و از قطعات مختلفی تشکیل شده است پرینترهای جوهرافشان برای چاپ تصاویر از پاشیدن قطرات جوهر روی کاغذ استفاده کرده و رنگ‌های اصلی در آن‌ها آبی، قرمز، زرد و سیاه است.

کارتریج اهمیت فوق العاده ای در کیفیت چاپگرها داشته از این رو در این مقاله نحوه‌ی عملکرد، انواع و کاربرد این قطعه را بررسی خواهیم کرد.

اجزای تشکیل دهنده کارتریج پرینتر

کارتریج پرینتر از اجزای مختلفی مانند درام، مگنت، بلید، فوم رول و چیپست تشکیل شده که برای آشنایی بیشتر با این قطعات به بخش مقالات سایت مراجعه کنید.

آشنایی با انواع کارتریج‌های صنعتی

کارتریج‌های صنعتی به 2 دسته‌ی جوهر افشان و لیزری تقسیم شده که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

آشنایی با کارتریج‌های جوهر افشان (جوهری)

ماده‌ی به کار رفته در این کارتریج مایع و جنس آن پیگمنت یا دای می‌باشد این کارتریج‌ها ظرفیت چاپ بسیار پایینی داشته و در مقابل نور به سرعت خشک می‌شوند بنابراین بعد از باز کردن پلمپ باید به سرعت از آن استفاده نمود.

تصور بسیاری از کاربران این است که کارتریج‌های جوهری قابل شارژ نبوده در حالی که این باور غلط است. کارتریج‌های جوهر افشان توانایی شارژ داشته اما به دلایل فنی این کار توصیه نمی‌شود.

نکته‌ی مهم: برای شارژ کارتریج خود حتماً از تکنیسین‌های متخصص کمک بگیرید.

کارتریج‌های لیزری

مواد مصرفی کارتریج لیزری معمولاً پودری شکل و از جنس پلی استر است که به آن اصطلاحاً تونر گفته می‌شود ظرفیت این مخزن بسیار بالا بوده و از طول عمر نسبتاً خوبی برخوردار است.

این مطلب را از دست ندهید   وضعیت آفلاین پرینتر

نکته‌ی مهم اینکه هرگز کارتریج لیزری خود را در معرض حرارت و گرما قرار نداده و برای افزایش طول عمر آن را به طور دوره‌ای تمیز کنید.

کارتریج استارتر چیست؟

شرکت‌های سازنده‌ی پرینتر برای راحتی کاربران خود هنگام ارائه‌ی پرینتر از کارتریجی تحت عنوان استارتر (شروع کننده) استفاده کرده که حدود 40 درصد پودر داشته و قابلیت شارژ دارد از طرفی این کارتریج به طور کامل شارژ نشده و بعد از اتمام جوهر باید دوباره شارژ شود.

نحوه عملکرد کارتریج در پرینتر

عملکرد کارتریج در پرینترهای جوهر افشان و لیزری متفاوت بوده که در ادامه به طور مجزا بیان می‌گردند.

طرز کار کارتریج جوهری

کارتریج‌های جوهر افشان عملیات چاپ را به وسیله‌ی ترکیب رنگ‌های مختلف و سوزن‌های نازل هد انجام داده و جوهر از طریق سوزن نازل به صورت قطرات ریز روی کاغذ پاشیده می‌شود.

عملکرد کارتریج‌های لیزری

پرینترهای لیزری معمولاً برای چاپ اسناد و تصاویر از کارتریج‌های لیزری استفاده کرده که توانایی تولید چندین رنگ به طور همزمان را دارند در کارتریج این پرینترها تونر مورد نظر توسط درام روی کاغذ پاشیده و سپس به وسیله‌ی حرارت فیوزینگ به طورکامل روی آن پخش می‌شود سپس از طریق غلطک های مخصوص به خارج پرینتر هدایت می‌شود.

بهترین زمان تعویض کارتریج پرینتر

متاسفانه اغلب مشکلات پرینتر به تونر و کارتریج بستگی داشته بنابراین توصیه‌ی ما این است که در صورت مشاهده چاپ کمرنگ یا کندی سرعت پرینتر هر چه سریعتر نسبت به تعویض قطعات آن مانند درام، مگنت و چیپست اقدام نموده و کارتریج خود را سریعاً شارژ نمایید.

کارتریج‌های اصلی قابلیت 15 تا 30 بار شارژ را داشته و بعد از آن نیاز به شارژ مجدد دارند.

این مطلب را از دست ندهید   به روزرسانی تنظیمات برای بالاترین کیفیت

برای اطلاع از آخرین قیمت کارتریج‌های صنعتی تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =