نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه به روز رسانی فریم ویر در پرینتر شارپ

جهت افزایش کار آمدی پرینتر شارپ لازم است هر چند وقت یکبار نرم افزارهای مربوط به آن را به روز رسانی نمایید، این به روز کردن علاوه بر کار کرد بهتر باعث افزایش کیفیت و راندمان پرینتر شما می گردد، از جمله این فایل ها که باید حتما آپدیت شوند فریم ویر (Firmware) می باشد.

فریم ویر در واقع یه نوع نرم افزار مختص به پرینتر شارپ بوده که به اصطلاح به آن فایل راه انداز می گویند و هر گونه اختلال در آن باعث قطع اتصال کامپیوتر به پرینتر گردیده و در نتیجه چاپگر از کار می افتد؛ به همین دلیل روند به روز رسانی آن بسیار مهم است و نیاز به دقت بالایی دارد.

مراحل به روز رسانی فریم ویر

قبل از شروع مراحل به روز رسانی لازم است به بخش پشتیبانی سایت شارپ مراجعه نموده و اخرین نسخه مربوط به نرم افزار فریم ویر را دانلود نمایید، اگر در پیدا کردن نسخه جدید آن با مشکل مواجه شدید، توصیه می کنیم به سایت نمایندگی های مجاز این پرنتر مراجعه نموده و از کارشناسان آن در این زمینه کمک بگیرید.

البته نوع سیستم عامل شما نیز در زمان به روز رسانی بسیار مهم می باشد و بسته به نوع آن مراحل کمی تفاوت می کند، اما چون بیشتر کاربران پرینتر شارپ از ویندوز به عنوان سیستم عامل کامپیوتر شخصی خود استفاده می کنند، در ادامه مراحل به روز رسانی در ویندوز 10 را توضیح می دهیم.

پرینتر را متصل نمایید

حتما قبل از آپدیت فریم ویر از روشن بودن و متصل بودن پرینتر شارپ به رایانه شخصی خود مطمئن شوید، چون لازم است دستورات داده شده از طریق کامپیوتر به پرینتر منتقل شود، پس در صورت عدم اتصال آن را بوسیله کابل USB متصل نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر مین برد پرینتر

اجرا فایل جدید فریم ویر

نسخه جدید نرم افزار فریم ویر را بعد از دانلود از طریق سایت شرکت شارپ یا جستجو در اینترنت، در کامپیوتر خود اجرا نمایید و در پنجره ابتدایی آن کد سریال پرینتر خود را وارد کرده و روی دکمه تایید کلیک کنید، سپس باقی مراحل به روز رسانی بعه صورت اتوماتیک ادامه پیدا می کند.

عدم به روز رسانی فریم ویر

گاهی بعد از وارد نمودن سریال بدون هیچ علت مشخصی آپدیت انجام نمی شود، در اغلب مواقع عدم بروز رسانی فریم ویر به علت به روز بودن آن است؛ یعنی در حال حاضر آخرین نسخه فریم ویر بر روی کامپیوتر شما نصب بوده و لازم به آپدیت مجدد آن نمی باشد؛ البته این زمانی صادق است که کد سریال پرینتر شما در زمان اجرای نمایش داده شود.

اگر بعد از اجرای نرم افزار کد سریالی مشاهده نکرده می تواند به دلیل اتصال نادرست پرینتر به کامپیوتر باشد و اکثرا هنگام اتصال پرینتر به کامپیوتر از طریق کابل LAN این مشکل به وجود می آید، در نتیجه بهترین کار تعویض کابل اتصال با سیم های USB دار می باشد.

خطا هنگام به روز رسانی

ضروریست اتصال کامپیوتر و پرینتر تا زمان اتمام تمامی مراحل آپدیت برقرار باشد چرا که قطعی این اتصال می تواند باعث مشکلات نرم افزاری متعددی شده و حتی در برخی مواقع به برد نیز آسیب وارد کند؛ از طرف دیگر گاه نوسانات برق شهر هنگام بروز رسانی دردسر بزرگ محسوب می گردد.

لذا برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به برد فرمتر، حتما در زمان به روز رسانی از UPS یا محافظ برق استفاده نمایید، علاوه بر این هر گونه قطعی ناگهانی در زمان به روز رسانی Firmware سبب اختلال جدی در پرینتر شارپ می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج پرینتر شارپ

بعد از اتمام به روز رسانی چنانچه پرینتر از طریق شبکه به کامپیوتر های دیگر نیز متصل می باشد، ابتدا پرینتر را بعد از پایان مراحل پاک نموده و ارتباط USB را قطع نمایید، سپس می توانید مجدد آن را وارد شبکه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =