نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات مربوط به خرابی بورد فرمتر پرینتر شارپ

اصلی ترین بخش پرینتر شارپ که عهده دار وظیفه مهم پردازش داده ها و مدیریت دستورات مربوط به پرینتر را دارد، قطعه ای با نام برد فرمتر (Formatter) می باشد؛ در واقع تمامی فرمان هایی که به پرینتر داده می شود از طریق این سخت افزار بررسی شده و دستورات لازم برای اجرا صادر می گردد، بنابراین می توان گفت فرمتر به عنوان یک درگاه مهم عمل می کند که تمام اطلاعات به آن وارد یا خارج می شود.

تمامی سخت افزار های پرینتر برای عملکرد هماهنگ با یکدیگر، به طور مستقیم یا از طریق مدارهای واسطه ای به برد فرمتر متصل هستند، چرا که دستورات خود را همگی از طریق فرمتر دریافت می نمایند؛ هر گونه خطا و خرابی در این سخت افزار باعث مشکلات متعددی شده و حتی ممکن است پرینتر به کلی از کار بیفتد، بنابراین ضروریست با نحوه کار و خطاهای رایج این قطعه بیشتر آشنا شوید.

وظایف برد فرمتر در پرینتر شارپ

 

همان طور که در بالا به آن اشاره نمودیم فرمتر علاوه بر وظیفه معمول خود به عنوان پردازشگر، راه ارتباطی بین سایر قطعات داخلی پرینتر محسوب می گردد، به طوری که برای اجرای برخی دستورات دیگر نیازی به کامپیوتر یا دیگر تجهیزات کمکی ندارد و خود مستقل به انجام آن می پردازد.

یکی از کارهای برد فرمتر که نیازی به دریافت دستوری از طریق کامپیوتر ندارد، اجرای فرمان کپی از طریق دکمه تعبیه شده بر روی پرینتر شارپ می باشد؛ در واقع برد فرمتر این دستور را چند بخش تقسیم نموده و دستور هر بخش را جداگانه برای سخت افزار مربوطه ارسال می نماید و در نهایت با هماهنگ کردن تمام آن ها خروجی مطلوبی ایجاد می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   ریست کردن دستگاه فتوکپی

فرآیند ارسال یا دریافت فکس از طریق پرینتر شارپ نیز از دیگر کارهای برد فرمتر بدون دخالت دیگر تجهیزات مانند کامپیوتر می باشد که پرینتر با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای با نام e-Print، همچنین رم چاپگر، اطلاعات فکس شده را برای چاپ شدن آماده می نماید؛ این قابلیت باعث می شود برای بسیاری از اقدامات روتین پرینتر لازم نباشد دستورات را به صورت دستی وارد نماییم.

دریافت اطلاعات وروردی

دیگر وظیفه کاربردی و البته مهم برد فرمتر پرینتر، دریافت درست اطلاعات ورودی از طریق درگاه های مختلفی مانند: پورت USB، شبکه محلی LAN، WiFi و پورت های مخصوص به کارت حافظه می باشد؛ از طرف دیگر زمانی که قصد ایجاد درایور مربوط به پرینتر را داشته و اصطلاحاً پرینتر را به کامپیوتر خود بشناسانید نیاز است کامپیوتر از طریق همین درگاه های واسط مانند USB با برد فرمتر ارتباط برقرار کند، چرا که قطعه فرمتر وظیفه انتقال اطلاعات به کامپیوتر را بر عهده دارد.

خطاهای برد فرمتر پرینتر شارپ

آسیب دیدن قطعه برد فرمتر در پرینتر شارپ موجب خطاهای مختلف سخت افزاری در سایر قطعات گردیده و در نهایت ممکن است باعث از کار افتادن کامل پرینتر گردد؛ از جمله علل اختلال در عملکرد این قسمت، نوسانات برق شهری می باشد.

برق شهری بدون هیچ واسطی از طریق پورت های ورودی LAN یا USB وارد برد فرمتر پرینتر شارپ می گردد، لذا هر گونه تغییر ولتاژ در آن می تواند به سادگی موجب خرابی این قطعه مهم شود و مشکلاتی مانند عدم شناخت پرینتر توسط کامپیوتر یا عملکرد نادرست درگاه مربوط به شبکه ایجاد می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   خطای ch در دستگاه کپی شارپ چیست و چگونه باید آن را رفع کرد

حتی نواسانات برقی می تواند با اختلال در بخش IC برد فرمتر پرینتر شارپ، باعث آسیب های جبران ناپذیر یا سوختگی این سخت افزار گردد.

unrecognized usb device

همان طور که اشاره گردید عدم شناسایی دستگاه پرینتر از طریق پورت های ورودی و متصل به کامپیوتر یکی از ارور های رایج زمان خرابی برد فرمتر می باشد، پس اگر زمان مواجه با این خطا کابل USB را تعویض نموده و مشکل برطرف نشد، جهت تعمیر و عیب یابی صحیح مشکل سخت افزاری برد فرمتر به نمایندگی های مجاز پرینتر شارپ مراجعه نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =