نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ

شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که حتی نام داکتر بلید و قطعات مشابه به آن به لحاظ نام و کارکرد، به گوشش خورده باشد. اما این به معنای عدم مهم بودن این قطعه نیست! در ادامه با ما همراه باشید تا درباره دکتر بلید بیشتر بدانید.

بلید، داکتر بلید یا وایپر بلید؟!

پیش از آن که به خرابی و تعمیر قطعه داکتر بلید بپردازیم، لازم است ابتدا تعریفی از آن داشته باشیم. همانطور که گفته شد، قطعاتی مشابه به داکتر بلید، هم در نام و هم در ساختار و وظیفه وجود دارند که ممکن است بسیاری آن ها را با یکدیگر به اشتباه بگیرند. بلید و وایپر بلید، دو قطعه همکار داکتر بلید هستند که در ادامه به شرح هر یک پرداخته ایم:

  • داکتر بلید نوعی پلاستیک الکتریکی شفاف می باشد که به قطعه ای فلزی متصل است. این قطعه، وظیفه ی تمیز کردن تونر موجود بر روی مگنت رولر را بر عهده دارد که پس از هر بار عملیات چاپ بر روی مگنت باقی خواهد ماند.
  • قطعه بلید از نظر ظاهری و عملکردی مشابه با داکتر بلید است. این قطعه نیز به شکل لاستیکی شفاف است که به یک قطعه فلزی دیگری متصل شده است، با این تفاوت که کمی ضخیم تر است.

وظیفه‌ قطعه بلید، پاک سازی تونری است که پس از هر بار چاپ، بر روی قطعه درام باقی می ماند. در واقع پس از هر بار پرینت، مقداری تونر بر روی درام می چسبد و برای این که در پرینت‎‌ های بعدی، این تونر بر روی کاغذ دیگر ریخته نشود، لازم است تا بلافاصله قطعه کثیف توسط بلید عاری از هرگونه تونر شود.

این مطلب را از دست ندهید   خطای F2 در پرینترهای شارپ

سپس این تونرهای زائد در مخزنی که در کارتریج قرار دارد، منتقل می ‌شوند. برای جلوگیری از پر شدن این مخزن، بهتر است هر چند وقت یک بار داخل آن را تخلیه نمایید. در صورت خرابی بلید، صفحه چاپ کاملاً سیاه خواهد شد و یا خطوط افقی زیادی را از بالا تا پایین کاغذ مشاهده خواهید کرد.

  • در مورد وایپر بلید نیز بهتر است بدانید که درام، ابتدا توسط وایپر بلید تمیز می‌ شود. در حقیقت کار وایپر بلید، تمیز کردن سطح درام بعد از یک دور گردش کامل می ‌باشد.

زرد رنگ شدن و سختی بیش از حد، نشانه های پایان عمر مفید این قطعه هستند و در صورتی که به موقع نسبت به تعویض آن اقدام نشود، خطوط خاکستری رنگی بر روی صفحات چاپ شده قابل مشاهده خواهد بود.

تعمیر داکتر بلید پرینتر

علت خرابی داکتر بلید

علت اصلی خرابی در بلید و داکتر بلید مشترک بوده و آن، اصطکاک و کارکرد زیاد قطعه در طول زمان است که اگر در این مواقع نسبت به تعویض آن اقدام نشود، ممکن است به قطعات دیگر پرینتر آسیب جدی وارد شود.

علائم خرابی داکتر بلید پرینتر شارپ

کاهش کیفیت چاپ دستگاه پرینتر و کم رنگ بودن متن و تصویر چاپ شده بر روی اسناد، اصلی ترین نشانه خرابی داکتر بلید است. این مشکل معمولاً به علت تمام شدن شارژ کارتریج رخ می دهد.

تعمیر داکتر بلید شارپ

در صورتی که پس از شارژ کارتریج با مشکل افت کیفیت مواجه شدید، لازم است نسبت به تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ خود اقدام کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی سیم برق پرینتر شارپ

تعمیر قطعاتی همچون داکتر بلید، بسیار تخصصی و پیچیده است و از این رو لازم است تا به افراد کاردانی که تحت نظر نمایندگی تعمیرات شارپ مشغول به کار هستند، انجام گیرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =