نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر لیزر پرینتر شارپ

وظیفه قطعه لیزر در پرینتر های لیزری، تأمین نور مورد نیاز برای چاپ مطلوب سند در پرینتر است. قطعه ای به نام یونیت لیزر در این نوع از پرینتر ها تعبیه شده است که اجزای تشکیل دهنده آن شامل لیزر، برد لیزر، برد موتور گرداننده و یک آینه ی کوچک عدسی می شود. همکاری هریک از این قطعات با یکدیگر و با سایر اجزای پرینتر، نور لازم برای چاپ در دستگاه را فراهم می کند.

تعمیر مین برد پرینتر

در این مقاله، سعی کرده ایم تا درباره اهمیت لیزر، خرابی های رایج و چگونگی تعمیر آن در پرینتر های شارپ، به صورت مفید و مختصر توضیح دهیم.

اهمیت تعمیر لیزر

متأسفانه خیلی از کاربران، هنوز هم به اهمیت بالای این قطعه پی نبرده اند و به همین سبب، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. اگر تعمیر لیزر را جدی نگیریم، نور مورد نیاز چاپ از لیزر دریافت نشده و در نتیجه، صفحات به رنگ سفید چاپ خواهند شد.

کاربران زیادی هر ساله به دلیل خرابی لیزر، به تعمیر کاران مراجعه می کنند، لذا ارائه خدمات تعمیری در این زمینه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

دارندگان پرینتر های شارپ که با چنین مشکلی مواجه اند، می توانند بدون نگرانی و دغدغه، به یکی از مراکز فعال در حوزه تعمیرات پرینتر شارپ، مراجعه کنند. متخصصان مستقر در این مراکز، با کمک دانش و مهارتی که در طی سال ها کسب کرده اند و با در اختیار داشتن پیشرفته ترین ابزار آلات، قادر به رفع مشکل شما به صورت تضمینی خواهند بود.

این مطلب را از دست ندهید   چیپست پرینتر

علائم خرابی لیزر چاپگر

شناخت علائم خرابی یک قطعه، ما را در تشخیص سریع مشکل یاری می کند. خرابی لیزر نیز دارای علائم مخصوص خود و شامل موارد زیر است:

  • اولین و اصلی ترین نشانه، تار بودن تصویر چاپ شده است.
  • کثیفی آیینه ها و یا لنز های یونیت لیزر
  • خرابی سوکت یونیت لیزر

خرابی های رایج لیزر پرینتر شارپ

همانطور که گفته شد، لیزر خود از اجزایی تشکیل شده است که هر کدام وظایفی را بر عهده دارند و با همکاری یکدیگر، وظیفه لیزر را به انجام می رسانند. پس خرابی لیزر، قطعاً ناشی از خرابی یکی از قطعات تشکیل دهنده آن می باشد. شناخت هر کدام از اجزای تشکیل دهنده این قطعه است که ما را در مشکل یابی و تعمیر هر چه زودتر، یاری می نماید.

رایج ترین خرابی های مربوط به قطعه مورد بحث در پرینتر شارپ، به همراه راه حال های آن ها را در ادامه شرح داده ایم:

  • بیرون آمدن پین آینه ی هندسی شکل یونیت لیزر:

اگر این مشکل ناشی از خرابی لیزر پرینتر و بخش های مختلف آن باشد، زمانی اتفاق می افتد که کارتریج به تازگی شارژ شده و سالم و بی نقص می باشد.

  • کثیف شدن لنز:

یکی از معمول ترین عواملی که به مرور زمان سبب مختل شدن عملکرد پرینتر و خرابی لیزر خواهد شد، وجود گرد و غبار بر روی لنز است. از این رو تمیز کردن هفتگی اجزای دستگاه از جمله لنز را رعایت کنید.

  • سوکت یونیت لیزر:

این قطعه با شکستگی یا سوختگی، موجب معیوب شدن لیزر می شود. برای رفع این مشکل، کافی است آن را سیم پیچی یا تعویض نماییم.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات فنی پرینتر شارپ MX- M3050

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =