نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر پرینتر شارپ MX- M3050 در چه مواقعی ضرورت پیدا می کند؟

مشکلات مختلفی تعمیر پرینتر شارپ MX- M3050 را به همراه دارند. بی کیفیت شدن چاپ، ایجاد خطوط روی کاغذ، چاپ نکردن اسناد، روشن نشدن پرینتر، چاپ نصفه و نیمه و گیر کردن کاغذ در پرینتر از جمله مشکلاتی بوده که نشان دهنده خرابی در بخش هایی از دستگاه هستند. با اینکه پرینتر MX- M3050 را می توان یکی از پرینترهای خوب و باکیفیت شارپ دانست اما این دستگاه نیز فارغ از خرابی و ایراد نیست. البته پرینترها به دلیل کارکرد بالا و برخورداری از قطعات و مواد مصرفی متعدد، همواره به سرویس و تعمیر نیاز پیدا می کنند. پرینتر MX- M3050 نیز از این امر مستثنی نیست.

این پرینتر از دستگاه های چندکاره شارپ بوده و از قابلیت های کپی، پرینت، اسکن و فکس برخوردار است. از ویژگی های این دستگاه می توان به سرعت راه اندازی ۱۴ ثانیه ای، خروجی با کیفیت، حافظه ۵ گیگابایتی، قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند و قابلیت شبکه ای شدن و چاپ امن اشاره کرد. برای شناخت بیشتر قابلیت ها و کاربرد این پرینتر می توانید به صفحه پرینتر MX- M3050 شارپ مراجعه کنید. اگر شما نیز از دارندگان این دستگاه هستید و می خواهید برای تعمیر آن اقدام کنید با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از تعمیرات این دستگاه آشنا کنیم.

تعمیر درام پرینتر شارپ MX- M3050

درام یکی از قطعات اصلی پرینتر است و در فرآیند چاپ و کیفیت آن نقش به سزایی دارد. درام یک قطعه استوانه ای فلزی بوده که از طریق ایجاد بار الکتریکی، تونر دریافتی از کارتریج را به سطح کاغذ منتقل می کند. این فرآیند سبب چاپ تصویر یا سند مورد نظر می شود. اگر سطح درام با خط و خش همراه باشد یا کیفیت خود را از دست داده باشد، در این صورت چاپ خروجی از دستگاه به شدت بی کیفیت بوده و ممکن است با خطوط عمودی و افقی نیز همراه باشد.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه کپی x201 شارپ

گاهی خرابی درام با سر و صدای زیاد دستگاه همراه است. در صورت بروز هر یک از مشکلات باید برای تعمیر پرینتر شارپ MX- M3050 اقدام کنید. کارشناسان با بررسی درام و پاک کردن سطح خارجی آن، مشکل آن را برطرف می کنند. اما از آنجا که درام یک قطعه مصرفی است، در صورتی که کیفیت خود را از دست داده باشد، تعویض می شود.

تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ MX- M3050

اگر مکرراً با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر مواجه می شوید و یا اینکه دستگاه پس از دستور چاپ، کاغذ را برای پرینت به داخل نمی کشد احتمالاً کاغذکش پرینتر یا پیکاپ رولر آن خراب شده و نیاز به تعمیر دارد. کاغذکش از قطعات مکانیکی پرینتر است و وظیفه آن هدایت کاغذ به داخل دستگاه و خروج آن پس از اتمام فرآیند چاپ است. این قطعه از پدها و غلتک هایی ساخته شده که با چرخش خود باعث بلیعدن کاغذ به داخل چاپگر می شوند.

اگر این پدها و غلتک ها دچار مشکل شوند با مشکلاتی که ذکر شد مواجه می شوید. معمولاً در تعمیر پرینتر شارپ MX- M3050 پیکاپ رولر تعویض می شود اما اگر مشکلات آن چندان جدی نباشد از طریق سرویس دستگاه و باز و بست مجدد کاغذکش احتمال رفع مشکل وجود دارد.

تعمیر مگنت پرینتر شارپ  MX- M3050

مگنت قطعه ‌ای استوانه ‌ای شکل است که با خاصیت مغناطیسی خود ذرات تونر را به درام منتقل میکند. اگر مگنت پرینتر شارپ با مشکل مواجه شود تونرها به خوبی باردار نشده و کیفیت چاپ به شدت افت خواهد کرد. در صورت درست عمل نکردن مگنت، صفحات چاپ شده ابری شکل و یا کمرنگ خواهند بود. با مشاهده این نشانه ها باید برای تعمیر پرینتر شارپ MX- M3050 اقدام کنید. کارشناسان فنی تعمیر پرینتر شارپ، با بررسی عملکرد دستگاه، میزان خرابی پیش آمده در مگنت را شناسایی کرده و اقدامات لازم را جهت ترمیم، تعمیر و تعویض مگنت پرینتر انجام می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   کد خطا در پرینتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سه =