نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر کارتریج پرینتر شارپ: هنگامی که چاپ یک یا چند رنگ در پرینتر شارپ جوهر افشان متوقف می شود، ممکن است در سر چاپ کارتریج یا در نقطه ای که کارتریج به لوله های جوهر پرینتر شارپ متصل می شود مسدود شود.

تعمیر کارتریج پرینتر شارپ

این انسداد ناشی از جوهر خشک است. معمولاً می‌ توانید با اجرای ابزار خود تمیز کننده پرینتر شارپ ، انسدادها را برطرف کنید. برای رفع گرفتگی های شدیدتر، می توانید کارتریج ها و خطوط جوهر را با پاک کردن آنها با ایزوپروپیل الکل یا خیساندن هد چاپ در آب به صورت دستی تمیز کنید. اگر هیچ کاری درست نشد، باید کارتریج جوهر را تعویض کنید یا پرینتر شارپ را تعمیر کنید.

تعمیر کارتریج پرینتر شارپ
خود تمیز کنندگی

همه پرینتر شارپ های جوهر افشان این قابلیت را دارند که هدهای چاپ را با شستشوی جوهر از طریق سیستم، پاک کردن انسداد و جوهر خشک شده تمیز کنند. روش دسترسی به این ابزار بسته به مدل پرینتر شارپ متفاوت است، اما معمولاً می توانید آن را از طریق نرم افزار پرینتر شارپ در رایانه متصل یا مستقیماً روی پرینتر شارپ شروع کنید. اجرای این برنامه خود تمیز شونده به جز شدیدترین مشکلات جوهر را برطرف می کند، بنابراین همیشه قبل از متوسل شدن به اقدامات شدیدتر آن را امتحان کنید. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه پرینتر شارپ به خوبی کار کند، عملیات تمیز کردن را دو بار اجرا کنید، اما اگر بعد از دو بار اجرا نتوانستید بهبودی را مشاهده کنید، بعید است تلاش‌های بیشتر کمکی کند. اگر جوهر بیرون می‌آید اما ناهمتراز است، به جای ابزار تمیز کردن، ابزار alignment را اجرا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه تمیز کردن محفظه های جوهر در پرینتر شارپ

تمیز کردن دستی

اگر خود تمیز کردن کار نمی کند، می توانید کارتریج های جوهر افشان و سر چاپ را به صورت دستی تمیز کنید. کارتریج جوهر آسیب دیده را از پرینتر شارپ خارج کنید. در برخی از پرینتر شارپ ها، برای دسترسی به جوهر، باید پرینتر شارپ را روی حالت جایگزینی کارتریج تنظیم کنید. یک دستمال کاغذی یا سواب پنبه ای را در آب داغ یا ایزوپروپیل الکل خیس کنید. در کارتریج‌های دارای سر چاپ داخلی، سر چاپ را پاک کنید تا حوله یا سواب تمیز شود. در پرینتر شارپ هایی که کارتریج‌ها به لوله‌های جوهر داخلی متصل می‌شوند، محل اتصال را هم در کارتریج و هم در سمت پرینتر شارپ پاک کنید. قبل از قرار دادن مجدد جوهر، اجازه دهید تمام قطعات خشک شوند.

خیساندن

برای انسداد سرسخت هد چاپ کارتریج، هد چاپ را چند ساعت در آب گرم خیس کنید. این بلوک را شل می کند و به شما امکان می دهد آن را تمیز کنید. اگر جوهر شما از طریق پرینتر شارپ جریان می یابد و به سر چاپ می رسد، چندین قطره ایزوپروپیل الکل را به محل اتصال کارتریج جوهر بریزید، جوهر را دوباره نصب کنید و ابزار خود تمیز شونده را اجرا کنید. این کار الکل را از طریق سیستم پاک می کند تا پرینتر شارپ پاک شود. با این حال، ایزوپروپیل الکل به لاستیک آسیب می رساند، بنابراین اگر کارتریج های جوهر شما دارای واشر لاستیکی در اطراف محل اتصال هستند، از این روش استفاده نکنید.

جایگزینی

اگر هیچ روش تمیزکاری انسداد جوهر را رفع نکرد، باید کل کارتریج جوهر را تعویض کنید. این معمولاً هر بلوکی را برطرف می کند، مگر اینکه پرینتر شارپ از داخل آسیب دیده باشد. اگر با تعویض جوهر مشکل حل نشد، با سازنده پرینتر شارپ تماس بگیرید. برخی از پرینتر شارپ ها دارای یک حالت تعمیر و نگهداری پنهان با ابزار تمیزکننده سنگین هستند که می تواند مشکل را برطرف کند. پشتیبانی فنی سازنده شما را در صورت لزوم از طریق این فرآیند راهنمایی می کند. اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، باید ترتیب تعمیر و نگهداری یا تعویض پرینتر شارپ را بدهید.

این مطلب را از دست ندهید   فرمت کردن حافظه پرینتر

جلوگیری از انسداد

پس از رفع بلوک، با مراقبت مناسب از پرینتر شارپ ، از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. هنگامی که پرینتر شارپ را برای چند روز بدون استفاده می‌گذارید، آن را خاموش کنید، اما آن را وصل کنید – برخی از پرینتر شارپ ها برنامه ‌های تمیز کردن را در حین خاموش بودن اجرا می‌ کنند تا جوهر خشک نشود. همیشه پرینتر شارپ را با دکمه روشن/خاموش خاموش کنید، نه با خاموش کردن نوار برق آن، زیرا پرینتر شارپ ها باید جوهر و هدهای چاپ را در محل خاصی قفل کنند.

مقالات مرتبط:

تعمیر درام پرینتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =