نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت تونر در مقابل جوهر وجود دارد، از فرآیند چاپ گرفته تا نوع کارتریجی که در دستگاه خود استفاده می کنید. در حالی که جوهر در اکثر پرینتر شارپهای جوهرافشان خانگی معمولی استاندارد است، پرینتر شارپ لیزری برای خروجی خود به تونر و لیزر وابسته هستند. با توجه به اینکه آنها مبتنی بر فناوری منحصر به فرد خود هستند، خواهید دید که آنها نیز مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند. اغلب تصور می شود که چاپ لیزری در ادارات و مشاغل بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما این فناوری رایج تر شده است. اگر با کارایی پرینترهای لیزری مبتنی بر تونر آشنا نیستید، احتمالاً ارزش دارد که با این فناوری بیشتر آشنا شوید.

تفاوت تونر در مقابل جوهر

تفاوت تونر در مقابل جوهر و سرعت گرفتن با هر دو فرمت

در تفاوت تونر در مقابل جوهر  بیایید ابتدا درباره نحوه عملکرد این دو فناوری بحث کنیم، سپس به مزایای هر دو نگاهی خواهیم انداخت. ما تأثیر بالقوه بر بودجه، سرعت و دقت چاپ، چاپ با حجم بالا و نیازهای تخصصی تری مانند چاپ عکس و رنگی را بررسی خواهیم کرد. با وجود تفاوت های فنی فراوان بین جوهر و تونر، این ویژگی ها برای همه کاربران مهم است.

و اگر هنوز برخی از فرضیات منسوخ در مورد خرید پرینتر شارپ تونر در مقابل پرینتر شارپ جوهر دارید، ما هر ویژگی را با جزئیات پوشش خواهیم داد. در حال حاضر، بزرگترین تصور غلط عمومی در مورد چاپ لیزری بیشتر به اندازه و هزینه مربوط می شود. هنوز هم آسان است که فرض کنیم همه پرینترهای لیزری رومیزی هستند و بسیار گرانتر از همتایان جوهر افشان خود هستند.

این مطلب را از دست ندهید   خطاهای 10XX در پرینتر شارپ

خوشبختانه برای کاربران شخصی، صاحبان مشاغل جدید و هر حرفه ای که نیاز زیادی به کیفیت چاپ طولانی مدت دارد، آن روزها به پایان رسیده است. به لطف فناوری جدید و بهبود یافته، پیکربندی های لیزری مقرون به صرفه و فشرده تر از همیشه وجود دارد. در انتخاب پرینتر شارپ به تنهایی، تنوع زیادی پیدا خواهید کرد، چه جدیدترین پرینتر شارپ لیزری را برای چاپ اسناد زیاد بخواهید یا یک پرینتر شارپ جوهر افشان همه کاره برای خروجی ترکیبی بیشتر.

اکنون، بیایید نحوه عملکرد هر فناوری را بررسی کنیم، از پرینتر شارپ جوهرافشان سنتی شروع کنیم، دستگاهی که مخصوصاً برای خانه ها و خانواده ها عالی است.

پرینتر شارپ جوهر افشان

در تفاوت تونر در مقابل جوهر اکثر پرینتر شارپهای مصرفی که از کارتریج جوهر استفاده می کنند به عنوان پرینتر شارپهای جوهرافشان شناخته می شوند. در حالی که برخی جوهرها متفاوت از بقیه فرموله می شوند، همه آنها به یک پایه مایع و نوعی ماده رنگی بستگی دارند. برای بسیاری از کاربران خانگی، این استاندارد آشنا است. پرینتر شارپهای جوهرافشان اساساً چاپ خانگی را آسان می کنند و مطمئناً برای سال های آینده مفید خواهند بود.

مبانی چاپ جوهر افشان

این پرینتر شارپها که به خاطر فرآیند جوهر افشان حرارتی که از گرما و فیزیک برای کنترل توزیع جوهر در حین چاپ استفاده می‌کند، نامگذاری شده‌اند، دهه‌هاست که وجود دارند. نازل‌های آن‌ها اساساً توسط نرم‌افزار داخلی پرینتر شارپ نظارت می‌شوند و قطرات ریز جوهر را روی هر ورق کاغذ می‌پاشند تا چاپی تولید کنند.

این فرآیند زمانی کارآمدتر است که فقط سیاه و سفید چاپ می کنید. سپس کمی تأخیر اضافی برای چاپ رنگی و عکس تجربه خواهید کرد تا پرینتر شارپ شما بتواند ترکیب مناسبی را برای هر تصویر یا گرافیک ایجاد کند. به همین دلیل است که معمولاً با جوهر افشان تفاوت کوچکی را در زمان چاپ سیاه و سفید و رنگی تجربه خواهید کرد، اما معمولاً نسبتاً حداقل است.

این مطلب را از دست ندهید   بلید دستگاه فتوکپی شارپ

تامین جوهر و پیکربندی کارتریج

در تفاوت تونر در مقابل جوهر اکثر پرینتر شارپهای جوهر افشان برای تامین جوهر خود در مجموع دو یا چهار کارتریج دارند. همیشه یک کارتریج مخصوص جوهر سیاه و سه کارتریج رنگی (فیروزه ای، سرخابی و زرد) یا یک کارتریج سه رنگ را پیدا خواهید کرد. کارتریج سه رنگ هر بار که چاپ می‌کند هر سه جوهر را با هم ترکیب می‌کند تا وضوحی نزدیک به استفاده از کارتریج‌های رنگی اختصاصی داشته باشد.

کارتریج های سه رنگ قطعا می توانند راحت تر باشند و در طرح های کوچکتر پرینتر شارپ صرفه جویی در فضا داشته باشند. همچنین در مقایسه با خرید سه کارتریج رنگی مجزا، پول کمی برای شما صرفه جویی می کنند. با این حال، آنها اغلب کارایی کمتری دارند زیرا اگر یک رنگ کم شود، باید کل کارتریج را جایگزین کنید.

پرینتر شارپ تونر

اگر می‌پرسید که آیا تونر اصلاً شبیه جوهر است، پاسخ کوتاه این است که سال‌های نوری از هم فاصله دارند. در حالی که پرینتر شارپهای جوهرافشان به یک محیط مایع با یک عامل رنگی افزوده وابسته هستند، پرینتر شارپهای لیزری با پخش بار الکترواستاتیک منحصر به فرد در برابر یک درام چاپ کار می کنند. اساساً به این صورت است که پرینتر شارپ شما هر آنچه را که چاپ می کند با هر کار، خواه متن یا تصاویر ساده، تعریف می کند.

تفاوت تونر در مقابل جوهر و کار کرد تونر

در تفاوت تونر در مقابل جوهر تونر پرینتر شارپ که معمولاً در یک کارتریج ذخیره می شود، یک محیط چاپ مبتنی بر پودر است که از پلاستیک های دانه بندی شده ساخته شده است که امکان دقت و کنترل بیشتر را فراهم می کند. پودر تونر جمع آوری شده و سپس توسط درام چاپ شارژ شده به کاغذ منتقل می شود. در مرحله آخر، کاغذ گرم می شود تا ذرات تونر ذوب شود و به اطمینان حاصل شود که چاپ شما به درستی تنظیم می شود.

این مطلب را از دست ندهید   مزایا و معایب پرینتر جوهرافشان

بار الکترواستاتیکی درام توسط لیزر حک می شود، از این رو اصطلاح “پرینتر شارپ لیزری” نامیده می شود. در حالی که چاپ لیزری بیشتر شامل چاپ های سیاه و سفید است، می توانید گزینه های رنگی را با پیکربندی چهار کارتریج فوق الذکر پیدا کنید.

اولین شارپ  LaserJetsبسیار کم صدا و به اندازه کافی کوچک برای ذخیره سازی خارج از مسیر، به جابجایی فرمت های قدیمی تر و بزرگتر مانند پرینتر شارپ دیزی چرخ کمک کرد. این وسایل پر سر و صدا و سنگین به دلیل شباهت فیزیکی به ماشین تحریر به راحتی قابل تشخیص هستند. پرینتر شارپهای لیزری شارپ با ایجاد گزینه‌ای کارآمدتر برای چاپ اسناد عمومی، به ساده‌سازی نحوه تجارت دنیا کمک کردند.

بیشتر بدانید: نکات فنی دستگاه پرینتر شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یازده =