نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت بین جوهر و تونر چیست؟

دانستن اینکه چه نوع کارتریج هایی مناسب پرینتر شما می باشد، اهمیت زیادی دارد چرا که انتخاب اشتباه نه تنها باعث هدر رفت سرمایه شما می گردد بلکه می تواند به پرینتر شما نیز آسیب وارد نماید؛ جوهر و تونر دو نوع کارتریج پرینتر کاملاً متفاوت هستند که هر کدام مزایا و مضرات خاص خود را دارند. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارتریج های پرینتر خود هستید پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید.

تفاوت پرینترجوهری با تونر چیست؟

به طور خلاصه، کارتریج های جوهری حاوی مایع هستند و توسط چاپگرهای جوهر افشان استفاده می شوند و کارتریج های تونر حاوی پودر هستند و توسط پرینترهای لیزری استفاده می شوند.

بیشتر چاپگرهای جوهر افشان در بازار به طور سنتی شامل جوهرهای مبتنی بر رنگ هستند و اقتصادی تر از کارتریج های جوهر مبتنی بر رنگدانه می باشند؛ به دلیل ضد آب نبودن جوهرها، این پرینتر های ممکن است زمان چاپ لکه هایی به اشتباه ایجاد نمایند.

مقاومت بالای جوهر مبتنی بر رنگدانه

اگرچه بسیاری از اسناد چاپ شده بعد از 25 سال، کم کم محتوا شروع به محو شدن می کند اما در چاپ هایی که بوسیله جوهر مبتنی بر رنگدانه نسبت به جوهر مبتنی بر رنگ چاپ شده، پوسته پوسته شدن و خشک شدن سریعتر اتفاق می افتد؛ از همین رو عکاسان حرفه ای و طراحان گرافیک از این پرینتر ها به دلیل توانایی آن در چاپ تصاویر و متن با کیفیت، استفاده می کنند.

جوهر رنگدانه در برابر آب و نور ماوراء بنفش بهتر از جوهر مبتنی بر رنگ مقاومت می کند کند، بنابراین قادر است تا 200 سال در برابر عوامل محیطی برای محو شدن مقاومت نماید.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت برد پاور در پرینتر

مزایای تونر نسبت به جوهر

تونر در واقع یک ماده پودری خشک می باشد بنابراین مانند کارتریج های جوهری ایجاد لک نمی کند، اما اگر ای نوع کارتریج ها هم به درستی تنظیم نشوند، می تواند باعث کثیف شدن برگه در زمان چاپ شوند؛ چاپگرهای لیزری تک رنگ فقط با یک کارتریج تونر سیاه پرینت می کنند اما چاپگرهای لیزری رنگی برای تولید چاپ از چهار کارتریج تونر سیاه، قرمز، آبی و زرد رنگ استفاده می نمایند.

واحد درام

واحد درام اصطلاح بسیار مهم دیگری است که شما نیز باید با آن آشنا باشید ، زیرا بدون آن، نمی توانید بوسیله پرینتر لیزری چاپی انجام دهید! درام با کارتریج تونر کار می کند تا پودر تونر را به کاغذ بچسباند؛ یک واحد درام را می توان درون کارتریج تونر بسته به نیاز مصرفی چاپگر شما بصورت جداگانه به صورت واحدی تهیه نمود.

کارتریج های تونر با یک واحد درام داخلی معمولاً گران تر از یک کارتریج تونر هستند اما بیشتر مصرف کنندگان آنها را مناسب تر می بینند زیرا هرگز لازم نیست نگران جایگزینی درام باشید، هر بار که یک تونر جدید خریداری می کنید، در واقع جایگزین درام می شود، اما واحدهای درام جداگانه معمولاً پس از استفاده از 3-4 تونر قابل تعویض هستند.

عملکرد صفحه

هر کارتریج عملکرد خاص صفحه یا تعداد تقریبی صفحاتی را که انتظار دارید از یک کارتریج بدست آورید ارائه می دهد. عملکرد صفحه برای هر سری کارتریج ها متفاوت است و بر اساس پوشش 5٪ صفحه است. به منظور پاسخگویی تولید کنندگان به استانداردهای یکسان ، هر کارتریج بر اساس مشخصات ISO / IEC 24711 تحت آزمایش عملکرد صفحه قرار می گیرد. این آزمایش به تعیین اینکه صفحه عملکرد یک کارتریج جوهر چگونه خواهد بود کمک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   خطوط افقی و عمودی پرینتر

اندازه کارتریج

کارتریج ها در اندازه های مختلفی قرار می گیرند که به طور واضح بازده صفحه آنها متفاوت است. کارتریج های با کارایی بالا یا XL بسیار بیشتر از کارتریج های استاندارد چاپ می کنند و به طور کلی برای مصرف کنندگان با نیاز به چاپ حجم بالا، ارزش بهتری دارند، برای انتخاب کارتریج مناسب پرینتر خود، از کارشناسان نمایندگی ها آن کمک بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =