نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پس از اینکه پرینتر شارپ شما برای تعدادی از پروژه ها استفاده شد، معمولاً کاربران با مشکلات کیفیت مواجه می شوند. این می تواند شامل رگه شدن، محو شدن یا حتی مفقود شدن متن روی چاپ های شما باشد و اغلب می تواند نتیجه هد چاپ کثیف باشد. در این مقاله تمیز کردن هد چاپ توضیح داده شده است.

تمیز کردن هد چاپ

تمیز کردن هد چاپ و بررسی هد چاپ

برای تمیز کردن هد چاپ پاسخ ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. هد چاپ جزء یک پرینتر شارپ است که کارتریج های جوهر را در خود جای می دهد. معمولاً در زیر جلد پرینتر شارپ شما قرار دارد و ممکن است به مرور زمان با جوهر مسدود شود.

مهم نیست که از چه نوع کارتریجی استفاده می کنید – سازگار، قابل استفاده مجدد یا مارک – جوهر می تواند خشک شود و باعث ایجاد مشکل در ظاهر چاپ های شما شود. اگر به این مشکل توجه نشود، پرینتر شارپ شما پتانسیل خراب شدن را دارد و ممکن است مجبور به تعویض کامل شود.

معمولاً یک هد چاپ را می توان به یکی از دو روش تمیز کرد: از طریق نرم افزار روی رایانه شخصی یا به صورت دستی با بیرون آوردن هد چاپ.

مراحل گام به گام تمیز کردن هد چاپ

در اینجا خلاصه ای سریع از نحوه تمیز کردن سر پرینتر شارپ خود توسط کارشناسان شارپ آورده شده است:

  1. عملکرد “Clean Printhead” را از رایانه خود اجرا کنید.
  2. اگر مرحله بالا جواب نداد، درپوش پرینتر شارپ خود را باز کنید و سپس آن را از پریز برق جدا کنید.
  3. هر کارتریج جوهر را بردارید و مخاطبین را با یک پارچه تمیز کنید.
  4. مخاطبین سر چاپ را تمیز کنید.
  5. کارتریج های چاپ را دوباره وارد کنید.
  6. پرینتر شارپ خود را به پریز برق وصل کنید.
  7. به پرینتر شارپ اجازه دهید بالا بیاید و دنباله راه اندازی خودکار را اجرا کند.
  8. یک برگه آزمایشی را چاپ کنید تا ببینید آیا این روش ساده مشکل را برطرف کرده است یا خیر.
  9. ممکن است لازم باشد این روش را چندین بار دیگر انجام دهید.
  10. اگر همه چیز مشکل داشت، پرینتر شارپ خود را به تعمیرگاه بیاورید.
این مطلب را از دست ندهید   نکاتی برای عیب یابی جوهر پرینتر شارپ

مهم است که به یاد داشته باشید که این قسمت ها ظریف هستند. اگر می‌خواهید تعمیر را خودتان انجام دهید، باید مراقب باشید که به تماس‌های هد چاپ و کارتریج‌های جوهر آسیب نرسانید. اگر آنها آسیب دیده باشند، احتمالاً باید پرینتر شارپ را برای تعمیر نزد یک متخصص ببرید.

عملکرد پرینتر شارپ

برای تمیز کردن هد چاپ پرینترهای جوهرافشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر مایع روی سطح کاغذ کار می کنند. با قطرات کوچکتر، می توانید تصاویر واضح تری بسازید. جوهر در سه رنگ اصلی (فیروزه ای، زرد و سرخابی) و همچنین مشکی وجود دارد. با ترکیب رنگ ها با هم در یک الگوی خاص، سایه های دیگر پالت رنگ شکل می گیرد.

برای ایجاد چاپ های واضح و شفاف، جوهر باید با دقت اعمال شود. یکی از راه‌های اطمینان از این موضوع، تهیه بهترین پرینتر شارپ خانگی است. مورد دیگر این است که مطمئن شوید فقط از جوهرهای با بالاترین کیفیت استفاده می کنید. هنگامی که یک پرینتر شارپ جوهرافشان شارپ خریداری می کنید، هر دو مورد را دریافت می کنید – تا زمانی که مراقب پرینتر شارپ باشید و فقط محصولات جوهر افشان شارپ را خریداری کنید.

خرابی پرینتر شارپ

تمیز کردن هد چاپ و زمان تمیز کردن هد چاپ

یک هد چاپ ممکن است پس از مدتی که بیکار بماند کثیف شود. توصیه می شود برای حفظ کیفیت چاپ و جلوگیری از خشک شدن جوهر در کارتریج ها، هر ماه چند کار چاپ انجام دهید. با این حال، حتی اگر چند بار در هفته چاپ کنید، ممکن است همچنان با مشکلات هد چاپ شارپ مواجه شوید.

شما نسبتاً سریع متوجه خواهید شد که آیا هد چاپ شما برای شما مشکل ایجاد کرده است. اگر رایانه شخصی یا صفحه نمایش ال سی دی پرینتر شارپ به شما می گوید که کارتریج های جوهر شما پر است اما جوهی از کاغذ عبور نمی کند، به احتمال زیاد با هد پرینت گرفتگی روبرو هستید. اسناد و تصاویر تاری که محو به نظر می رسند نیز نشانه هایی هستند که زمان حذف جوهر اضافی فرا رسیده است.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر برد پاور دستگاه کپی

قبل از شروع فرآیند تمیز کردن، باید نازل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که واقعاً باعث ایجاد مشکلات شده است. معمولاً می توانید این کار را از رایانه یا پرینتر شارپ خود در مدل های جدیدتر انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند از لمس هد چاپ و آسیب رساندن به مخاطبین روی کارتریج جوهر یا خود هد جلوگیری کنید.

ضروری بودن تعمیر و نگهداری پرینتر شارپ

برای تمیز کردن هد چاپ بدون تعویض روغن، ماشین خود را بیش از 5000 مایل رانندگی نمی کنید، پس چرا پرینتر شارپ خود را برای مدت طولانی بدون انجام کارهای تعمیر و نگهداری معمولی کار می کنید؟ شما نمی خواهید.

تمیز کردن هد چاپ تنها یکی از کارهایی است که می توانید برای اطمینان از عملکرد روان انجام دهید. همچنین یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید در خانه یا محل کار خود انجام دهید.

پرینتر شارپهای شارپ امروزی مجهز به نرم‌افزار نوآورانه‌ای هستند که می‌توانند اولین نشانه‌های مشکل را حس کنند و به‌طور خودکار پرینتر شارپ را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهند. این معمولاً شامل کارهایی مانند تمیز کردن و تراز کردن هد چاپ می شود.

با این حال، اگر مدتی است چاپ نکرده اید، ممکن است لازم باشد یک یا دو مرحله اضافی برای تمیز کردن سر جوهر روی پرینتر شارپ شارپ انجام دهید.

چاپ های رگه دار

ممکن است از طریق نرم افزار چاپ یا نمایشگر روی خود پرینتر شارپ به شما اطلاع داده شود که تعمیر و نگهداری لازم است. راه دیگری برای تشخیص کثیف بودن هدهای چاپ این است که کارهای چاپی شما به صورت جزئی چاپ شده یا رگه دار باشد. اگر نمایشگر پرینتر شارپ شما نشان می دهد که جوهر شما کم است اما کارتریج کامل دارید، ممکن است نشانه کثیف بودن سر چاپ باشد.

چه پرینتر شارپ به شما اطلاع دهد یا مشکوک باشید که این مشکل از کیفیت چاپ های شماست، تا زمانی که مراحل زیر را انجام ندهید، دیگر چاپ نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر مگنت پرینتر

تعمیرات پرینتر شارپ

قبل از تمیز کردن پرینتر شارپ

برای تمیز کردن هد چاپ ابتدا مطمئن شوید که از کارتریج های پرینتر شارپ شارپ اصل استفاده می کنید. پرینتر شارپهای شارپ برای به حداکثر رساندن کارایی و کیفیت با قطعات اصلی شارپ طراحی شده اند. بررسی کنید که کارتریج شما یک محصول جوهر شارپ است و برای مدل شما مناسب است.

اگر دیدید که کارتریج نشانه آسیب دیده است، منفجر شده است یا به درستی جا نمی شود، کارتریج را بردارید و کارتریج جدید را وارد کنید. منتظر بمانید تا پرینتر شارپ کارهای تعمیر و نگهداری خودکار کارتریج جدید را انجام دهد و دوباره چاپ کنید.

تمیز کردن هد چاپ شارپ از رایانه

  1. فرآیند تمیز کردن هد پرینتر شارپ جوهر افشان خود را با کلیک کردن روی دکمه “شروع” شروع کنید.
  2. به کنترل پنل خود دسترسی داشته باشید که به شما امکان می دهد چندین منو از جمله «پرینتر شارپها و اسکنرها» را مشاهده کنید (لیستی از پرینتر شارپهایی که قبلاً به آنها متصل شده اید و همچنین پرینتر شارپهایی که در حال حاضر استفاده می کنید را خواهید دید).
  3. روی نماد پرینتر شارپ کلیک کنید و “Properties” را انتخاب کنید (این پنجره به شما امکان می دهد میزان جوهر موجود در کارتریج های جوهر خود را ببینید یا اینکه آیا مشکلاتی در ارتباط با دستگاه های شما وجود دارد).
  4. اگر نشانه‌ای می‌بینید که کارتریج‌های جوهر شما پر شده‌اند، اما کارهای چاپ شما مبهم یا لکه‌اند، این نشانه واضحی است که باید هد چاپ را تمیز کنید.
  5. “Printing Preferences” و سپس “Service” را انتخاب کنید.
  6. از آنجا، شما می توانید گزینه “Printer Services” را در پنجره بعدی انتخاب کنید.
  7. فرمانی برای «پاک کردن هدهای چاپی» خواهید دید که فرآیند تمیز کردن هد چاپ را بدون برداشتن فیزیکی آن آغاز می‌کند.

بیشتر بدانید: گرفتگی سر چاپ پرینتر شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 19 =