نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

جمع شدن کاغذ در پرینترهای شارپ

مشکل شایعی که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم، کابوس هر کاربر پرینتر است. جمع شدن کاغذ در داخل چاپگر و بیرون نیامدن آن، مشکلی تقریباً شایع در بین کاربران شارپ و هر برند دیگری است که سالانه، افراد زیادی را روانه مراکز تعمیرات می نماید.

کد خطا در پرینتر

درست است که اگر اقدام به موقع نسبت به بیرون کشیدن کاغذ انجام نگیرد، ممکن است به قطعاتی آسیب وارد شود، اما در کل برای رفع این مشکل نیاز الزامی به بررسی متخصص ندارد و با توجه به نوع پرینتر، روش روتین مانند را جهت خارج سازی کاغذ باید بلد باشید.

با این حال، لازم به یاد آوری است که به هیچ وجه به طور خودسرانه به تعمیر و باز کردن اجزای داخلی چاپگر خود مشغول نشده و مراجعه به مراکز معتبر تعمیر پرینتر شارپ را در اولویت قرار دهید.

روش خارج سازی کاغذ در انواع پرینتر

بسته به این که پرینتر شما لیزی باشد یا جوهری، روش متفاوتی برای بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده از داخل آن ها وجود دارد که در ادامه به شرح آن هر کدام پرداخته ایم:

  • خارج کردن کاغذ در پرینتر های لیزری:

  1. دستگاه چاپ را خاموش کنید تا احتمال آسیب دیدگی به خود و دستگاه در صورت اتصال به برق، رفع شود.
  2. پوشش اصلی را به آرامی باز کنید و کاغذهای آزاد داخل آن را بردارید.
  3. برای بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده، آن را محکم بگیرید و به آرامی به سمت خود بکشید. برای جلوگیری از پارگی کاغذ، که احتمال آن نیز بالاست، اگر لازم شد کاغذ را گاهی به داخل فرو کنید.
  4. اگر راه های ذکر شده جوابگو نبودند، دستور العمل خارج سازی کارتریج های جوهر افقی که با توجه به مدل دستگاه در دفترچه راهنمای محصول توضیح داده شده است، را دنبال کنید. درصورت نداشتن یا عدم دسترسی به دفترچه راهنما، می توانید آن را در اینترنت از طریق جستجوی نام و مدل محصول بیابید.
  5. ممکن است در پرینترهای جوهر افشان، کاغذ در مکانیسم های نزدیک سینی خروجی گیر کند. در این صورت نگاهی به شکاف فیدر سینی خروجی کنید و اگر کاغذی را مشاهده کردید، آن را به آرامی خارج کنید. اگر باز هم کاغذی را نیافتید، قطعات بیشتری را جدا کنید. چگونگی خارج کردن هر قطعه در دفترچه راهنمای پرینتر، ذکر شده است.
  • خارج کردن کاغذ در پرینتر های جوهری:

  1. ابتدا پرینتر شارپ را خاموش کنید و اتصال آن به برق را نیز قطع کنید.
  2. اگر کاغذ لای غلطک های فیوزر، که هنگام چاپ و خارج شدن از دستگاه از آن ها عبور می کند، گیر کرده باشد، لازم است تا برای خنک شدن دستگاه به مدت نیم ساعت صبر کنید، چرا که این غلطک ها دمای بسیار بالایی را در هنگام کار تولید می کنند.
  3. اگر کاغذ را نیافتید، کارتریج چاپ را از جایگاهش خارج کنید.
  4. درصورت عدم دسترسی به کاغذ، دستورالعمل پرینتر را در دفترچه راهنما مطالعه کنید.
این مطلب را از دست ندهید   خطوط سیاه روی کاغذ

نکات دیگر

  • برای ایمنی بیشتر خود و دستگاه، پرینتر را از برق جدا کنید.
  • هنگام چک کردن سینی ها و پانل ها در پشت، از آیینه کمک بگیرید.
  • اگر بازخوان (صفحه نمایش کوچکی که نشان دهنده خطاهای پرینتر است) یک پیام داشته باشد، برای تفسیر آن به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =