نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه درایور پرینتر را حذف کنیم؟

درایور پرینتر یکی از بخش‌های مهم نرم افزاری محسوب شده که اگر در نصب آن دقت نشود عملکرد پرینتر به کلی به هم می‌ریزد. بسیاری از کاربران برای حذف درایور و نصب نسخه‌ی جدید آن از منوی کنترل پنل استفاده کرده که در اکثر موارد درایور به طور کامل از دستگاه حذف نمی‌شود.

قبل هر چیز بیایید با نحوه عملکرد درایور در محصولات الکترونیک آشنا شویم.

درایور چیست؟

درایور به نوعی گرداننده‌ی قطعات سخت افزاری دستگاه بوده و کامپیوتر را برای کار با آن توانا می‌سازد. به عنوان مثال اگر درایور پرینتر در کامپیوتر به درستی نصب نشود شاید اجرای دستورات در ابتدای امر بدون مشکل و با سرعت انجام شود اما به مرور زمان مشکلاتی از قبیل عدم شناسایی دستگاه، کندی و… به وجود می‌آید.

آموزش فرمت درایورهای پرینتر

حذف درایور پرینتر معمولاً از دو طریق انجام گرفته که در ادامه هر یک جداگانه بیان می‌گردند.

روش اول: استفاده از سیستم عامل

برای خلاصی از شر درایورهای نامناسب ابتدا پنجره‌ی run کامپیوتر را باز کرده و عبارت printui /s /t2 را تایپ کنید در این قسمت لیستی از پرینترهای متصل به کامپیوتر مشاهده شده که می‌توان درایور مورد نظر را شناسایی کرده و آن را حذف نمایید.

حذف درایور با استفاده از کنترل پنل

ابتدا وارد بخش کنترل پنل کامپیوتر خود شده سپس روی گزینه‌ی Devices کلیک کرده تا لیست پرینترهای موجود مشاهده گردد در این قسمت پرینتر خود را شناسایی کرده و با استفاده از دکمه‌ی remove درایورهای آن را به طور کامل حذف کنید همچنین کاربران می‌توانند از طریق صفحه‌ی programs and features اقدام به حذف درایورهای پرینتر نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت درایور در پرینتر

بعضی اوقات فرایند پاکسازی به درستی انجام نمی‌شود در این موارد کاربر با خطای delete unsuccessful مواجه شده که برای رفع مشکل پنجره‌ی run را مجدداً باز کرده و عبارت msc را تایپ کنید.

سپس پنجره‌ای مقابلتان باز شده که حافظه‌ی موقت پرینتر را نمایش می‌دهد با غیر فعال کردن گزینه‌ی Properties تمام محتویات درایور پرینتر به کلی حذف خواهد شد.

چگونگی نصب مجدد درایورهای پرینتر

نصب درایور در کامپیوتر از دو روش بیسیم (وایرلس) و استفاده از سی دی انجام شده که در روش اول به اینترنت نیاز است.

نصب درایور با استفاده از سی دی

اغلب شرکت‌های سازنده‌ی پرینتر همراه محصولات خود سی دی درایور ارائه داده تا کاربران بتوانند با استفاده از آن پرینتر را برای اولین بار به کامپیوتر معرفی کنند.

  • ابتدا پرینتر را توسط کابل یو اس بی به کیس کامپیوتر متصل کرده سپس سی دی را داخل سی دی رام کامپیوتر قرار داده و اجازه دهید برنامهبه طور خودکار نصب و اجرا شود.
  • اگر با انجام مراحل بالا پرینتر هنوز شناسایی نشد پرینتر را بدون نیاز به سی دی و از طریق سیستم عامل نصب کنید.

نصب پرینتر از طریق سیستم عامل ویندوز

روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه‌ی Devices and Printer را انتخاب کنید. در صفحه‌ی باز شده روی اضافه کردن پرینتر (Add a printer) کلیک کنید.

در این مرحله دو گزینه پیش روی شما قرار گرفته که روش‌های اتصال پرینتر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را نشان می‌دهد برای اتصال پرینتر به شبکه گزینه‌ی Add a local printer را فعال کنید.

بعد انجام مراحل بالا بدون تغییرات اضافی روی next کلیک کرده و در صفحه‌ی ظاهر شده نوع پرینتر خود را مشخص کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پیکاپ رولر در پرینتر

نکته: اگر درایور خود را قبلاً نصب کرده‌اید این صفحه برای شما ظاهر نمی‌شود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش‌های حذف درایور پرینتر آشنا کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش مقالات مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 18 =