نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه مشکل خط های عمودی یا افقی صفحات پرینت را برطرف نماییم؟

یکی از مشکات رایج پرینتر های لیزری شارپ انداختن خصوص عمودی یا افقی بر روی صفحات پرینت شده می باشد، این اختلال را می‌توان با انجام مراحل ساده ای برطرف نمود و در اکثر مواقع نیاز به کمک گرفتن از نیروهای متخصص در این زمینه نمی باشد؛ در ادامه با بررسی علل ایجاد کننده این مسئله، راه کار هایی در خصوص رفع آن مطرح می نماییم.

عیب یابی مشکل خط انداختن پرینتر

اولین اقدام در جهت عیب یابی سریع و صحیح این قضیه تعویض کارتریج های پرینتر شارپ با کارتریج جدید و سالم است، این راه کار در اکثر مواقع مشکل را حل می کند بخصوص اگر از کارتریج های بی کیفیت یا تقلبی استفاده کرده باشید؛ از طرف دیگر این راه حل به شما کمک می کند از وجود خرابی در کارتریج مطمئن شده و به تعمیر این قسمت به طور جداگانه بپردازید.

درام کارتریج را بررسی نمایید

برخی مواقع پس از شارژ مجدد کارتریج یا تعمیر آن، درام های بر روی آن آسیب دیده در نتیجه زمان استفاده مجدد از آن خصوص مختلفی بر روی صفحات چاپ شده مشاهده می نماییم که متاسفانه اکثرا قابل تعمیر نبوده و مجبورید کارتریج را تعویض کنید.

البته این مشکل در هنگام جابجایی کارتریج یا تمیز کردن آن نیز ممکن است رخ بدهد ، بنابراین توصیه می کنیم در زمان انجام چنین کارهایی بسیار دقت نمایید به قطعات ظریف کارتریج از جمله درام ها آسیبی وارد ننمایید.

خرابی مگنت آهنربایی پرینتر شارپ

 وظیفه پخش یک نواخت پودر و تونر داخل مخزن کارنتریج بر روی صفحه های پرینت شده بر عهده قطعه ای به نام مگنت است، این غلطت از جنس یک آهنربا بوده که کار کرد صحیح آن تاثیر مستقیمی بر میزان کیفیت برگه ای چاپ شده دارد.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت جت پرینتر در صنعت

 بنابراین هرگونه اختلال در روند کار آن یا خرابی آهنربای آن موجب خروج ناکافی یا زیاد از حد تونر و پودر کارتریج می گردد؛ این مسئله اغلب به صورت چاپ کمرنگ یا همراه با خطوط افقی عمودی اضافی بروز می نماید.

مگنت های داخلی هر کارتریج مانند سایر قطعات آن دارای عمر مفیدی بوده که پس از اتمام تاریخ مصرف آن ها چاره جز تعویض آن با قطعه ای اورجینال وجدید نمی باشد.

خرابی دکتر بلید

اگر درام های کار تریج را بررسی نموده و مشکل در آن پیدا نکرده اید، لازم است به سراغ تیغه ای فلزی و نازک در کارتریج رفته و خرابی آن را به دقت چک کنید؛ این قطعه که اصطلاحا با نام دکتر بلید شناخته می شود، تنظیم کننده میزان پودر و تونر قرار گرفته بر روی درام ها می باشد.

اگرچه این تیغه به گونه ای طراحی شده که آسیب آن به ندرت اتفاق می افتند، به هر حال زمان خرابی آن علائمی مانند وجود خطوط عمودی در هنگام پرینت را مشاهده می نماییم.

تعمیر یا تعویض این قطعه نیاز به مهارت زیادی داشته و هر گونه خطا ممکن است باعث آسیب جدی آن شود بنابراین توصیه می کنیم در صورت شک به خرابی دکتر بلید از یک تعمیر کار حرفه ای در این خصوص کمک بگیرید.

نیمه عمر کارتریج تمام شده است

اگر تمام قطعات سخت افزاری کارتریج را بررسی نموده، اما مشکل جدید در آن مشاهده نکرده اید، این می تواند نشانه ی پایان عمر مفید کارتریج چاپگر شما باشد؛ سازندگارن پرینترها امروزه برای هر کارتریج طول عمری مشخص تعیین نموده که پس از سپری شدن آن زمان، کارتریج از رده خارج شه و قابلیت انجام وظلیف خود مانند سابق را ندارد، بنابراین چاره ای جز تعویض آن باقی نمی ماند.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی ارور H4

هنگام تعویض قطعه ای مهم در پرینتر مانند کارتریج به این نکته توجه داشته باشید که هرگز از کارتریج های بی کیفیت به علت قیمت پایین استفاده نکرده و حتما زمان خرید با افراد با تجربه در این خصوص مشورت نمایید چرا که نه تنها عملکرد مناسبی این قطعات نخواهند داشت بلکه در طولانی مدت به سایر قطعات چاپگر آسیب وارد نم ینمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =