نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از پرینتر لیزری چه می دانید؟

حتماً بارها و بارها نام پرینتر لیزری را شنیده اما دقیقاً با کاربرد، مزایا و معایب آن آشنا نیستید در این صورت این مقاله را از دست ندهید.

کاربران اغلب برای مصارف کاری و خانگی خود به چاپگرها نیاز داشته اما اولین سوالی که ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند اینکه کدام پرینتر برای من مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سؤال بیایید ابتدا با کاربرد پرینترهای لیزری در صنعت آشنا شویم.

کاربرد پرینتر لیزری در صنعت

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای مصارف کاری خود نیاز به چاپ اسناد در کوتاهترین زمان و بالاترین کیفیت دارید، پرینترهای لیزری بهترین گزینه هستند این محصولات توانایی چاپ متون به صورت سیاه/ سفید و رنگی را داشته همچنین قابلیت چاپ اسناد با فونت‌های ریز و درشت هم دارند.

آشنایی با نحوه عملکرد پرینتر لیزری

پرینترهای لیزری از مخزنی به نام کارتریج تشکیل شده که وظیفه‌ی نگهداری و پخش تونر روی کاغذ را برعهده دارد تونر پرینتر اغلب از جنس پلی استر (پلاستیک) بوده که توانایی نگهداری بارهای منفی را دارد تونر از طریق درام روی سطح کاغذ ریخته شده و توسط گرمای فیوزینگ روی آن پخش می‌شود و در انتها با عبور از غلطک های مخصوص از پرینتر خارج شده و به دست کاربر می‌رسد.

چاپگرهای لیزری به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

پرینترهای لیزری با توجه به قابلیت و کاربرد خود به دسته‌های مختلفی تقسیم شده که در ادامه به طور جزئی‌تر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انواع پرینتر لیزری بر اساس قابلیت

چاپگرهای لیزری بسته به قابلیت و نوع چاپ به دو دسته‌ی تک رنگ و چند رنگ تقسیم شده که کارتریج‌های تک رنگ برای چاپ اسناد تنها از رنگ مشکی استفاده کرده در حالی که پرینترهای چند رنگ علاوه بر رنگ مشکی از رنگ‌های آبی، زرد و قرمز هم استفاده می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر سه بعدی

تقسیم بندی پرینتر لیزری بر اساس کاربرد

پرینترهای لیزری از نظر کاربرد به تک کاره و چند کاره تقسیم شده که در مدل‌های تک کاره چاپگر تنها قادر به پرینت اسناد و تصاویر بوده در حالی که مدل‌های چند کاره علاوه بر موارد فوق توانایی اسکن، کپی و حتی فکس اسناد هم دارا هستند.

مزایا و معایب استفاده از پرینترهای لیزری

بعد از بررسی طرز کار و آشنایی با انواع چاپگرهای لیزری نوبت به تحلیل مزایا/ معایب این محصولات پرداخته تا کاربران با دست باز پرینتر مورد نظر را انتخاب و خریداری کنند.

مهم‌ترین مزایای پرینترهای لیزری عبارتند از:

کارتریج پرینترهای لیزری طول عمر بیشتری نسبت به مدل‌های جوهر افشان داشته و کاربر می‌تواند بعد از مدتی آن را شارژ نماید.

اغلب پرینترهای لیزری مجهز به قابلیتی به نام auto clean بوده که تمام اجزا و قطعات درونی دستگاه را به طور خودکار تمیز می‌کند.

پرینترهای لیزری نسبت به جوهرافشان اسناد را با سرعت بیشتری چاپ کرده و هزینه‌ی مواد مصرفی آن‌ها پایین است.

کیفیت چاپ تصاویر در پرینترهای لیزری خیلی بیشتر از جوهر افشان است.

متاسفانه پرینترهای لیزری اغلب فضای بزرگی اشغال کرده و چاپ سیاه/ سفید اسناد در آنها با کیفیت مطلوب صورت نمی‌گیرد.

این پرینترها نسبت به مدل‌های جوهر افشان از قابلیت‌های بسیاری برخوردار بوده اما گران‌تر هستند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با اهمیت پرینترهای لیزری آشنا کرده و مزایا و معایب آن‌ها را معرفی کردیم با توجه به نکات گفته شده انتخاب نهایی به عهده‌ی شماست.

برای آشنایی با نحوه عملکرد لیزر در چاپگرهای لیزری به مقاله‌ی ” فناوری لیزر در پرینتر لیزری چیست؟ ” مراجعه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر مگنت پرینتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =