نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درام در پرینترهای لیزری شارپ

پرینترهای لیزری نسبت به جوهر افشان با کیفیت و سرعت بیشتری چاپ را انجام می دهند و این دلیل اصلی محبوبیت و استفاده گسترده از این چاپگر در ادارات می باشد، از چاپگرهای لیزری معمولاً برای چاپ اسناد استفاده می شود. علاوه بر این، پیشرفت های چشمگیر در فناوری چاپ لیزر مانند فرمول تونر رنگی باعث شد تا چاپ رنگی نیز باعث کارآمدی بیشتر آن در شرکت ها گردد.

یکی از مؤلفه های اصلی در چاپ های رنگی لیزری با کیفیت بالا، واحد درام چاپگر است؛ با وجود عملکرد مهم آن، بسیاری از کاربران از نقش آن در عملکرد پرینتر لیزری آگاهی ندارند.

واحد درام چیست؟

واحد درام چاپگر به عنوان یکی از مؤلفه مهم چاپ، نقش اصلی در جذب ذرات تونر از طریق قطب های الکترواستاتیک دارد و همچنین به عنوان واحد تصویر شناخته می شود، طراحی درام بسته به مدل چاپگر و مارک تجاری آن متفاوت است.

در مدل های اخیر از کارتریج های تونر با واحدهای درام داخلی استفاده شده است. کارتریج ترکیبی و درام تنظیم شده به پرینتر اجازه می دهد تا با سرعت چاپ بهتر کار کند؛ به این دلیل که واحد کارتریج و درام می توانند بهتر همگام شوند و بنابراین در مقایسه با چاپگرهای بارگذاری یک کارتریج تونر جداگانه و واحد تصویر، در زمان های کوتاه بهترین پاسخ را می دهند.

اما کارتریج های ترکیبی در طولانی مدت مقرون به صرفه نیستند. در بیشتر موارد، واحد درام همچنان در صورت عدم تأمین تونر کارتریج قابل سرویس است. بنابراین، یک واحد درام کارایی به نسبت بهتری از کارتریج تونر دارد.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه پرینتر لیزری با جوهرافشان

درام چگونه کار می کند؟

درام چاپگر لیزری به عنوان واحد رسانای عکس عمل می کند که به عنوان هسته پردازش تصویر می باشد؛ در اصل مجموعه ای از قطعات است که بطور خاص برای انتقال و نقاشی یک تصویر دیجیتالی درست در سطح درام کار می کند. سندی که باید چاپ شود توسط رایانه به تصویر شطرنجی تبدیل شده و به چاپگر ارسال می شود.

شارژ کردن درام

واحد درام چاپگر با بار مثبت شارژ می شود. ویژگی الکترواستاتیک واحد درام بسته به مکانیسم چاپگر به 2 روش مختلف قابل دستیابی استف برخی از چاپگرها از سیم تاج با جریان الکتریکی که در آن جریان دارد استفاده می کنند؛ اما چاپگرهای جدیدتر به جای سیم تاج از یک غلطک با شارژ جداگانه استفاده می نمایند.

بازآفرینی تصویر

پرتوهای لیزر ریز از واحد اسکن لیزر پرینتر برای ایجاد مجدد تصویر استفاده نموده و الگوی جدیدی در سطح درام ترسیم می نمایند؛ در ابتدا سطح درام و ذرات تونر دارای قطب های مثبت هستند؛ با چرخش درام، از پرتوی لیزر برای رنگ آمیزی تصویر یا متن استفاده می شود. با استفاده از پرتو لیزر ، تصویر تشکیل شده با بار منفی شارژ می گردد، بنابراین اجازه می دهد تا تونر با بار مثبت به سطح درام بچسبد. تونر اضافی سپس توسط تیغه تمیز کن درام لیزر پاک می شود تا باعث بالا رفتن کیفیت چاپ شود.

انتقال تصویر

سپس تونر روی واحد درام چاپگر به رسانه ای منتقل می شود که معمولاً کاغذ می باشد؛ پس از اتمام، تونر و کاغذ برای اتصال نهایی به غلطک فیوزر حرکت می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن پرینتر

 آیا چاپگر لیزری می تواند بدون درام کار کند؟

چاپگرهای لیزری در ایجاد و انتقال تصاویر به محیط به واحد درام چاپگر متکی هستند. این بدان معنی است که بدون آن، چاپگر قادر به تولید هیچ چاپی نخواهد بود. همانند کارتریج های در پرینترهای جوهر افشان، این درام است که امکان چاپ را فراهم می کند.

 هر چند وقت یک بار درام نیاز به تعویض دارد؟

واحدهای درام چاپگر لیزری مانند کارتریج ها دارای ماندگاری محدود هستند. پرینتر لیزری حتی پس از تعویض یا دوباره پر کردن کارتریج، اگر درام آن معیوب یا دارای نقص باشد، چاپ با کیفیت مطلوب انجام نمی گردد، بنابراین تعویض درام در این مواقع ضروریست.

آیا گزینه های ارزان قیمت دیگری وجود دارد؟

قطعات چاپگر نصب شده معمولاً بسیار گران هستند. مصرف کنندگان می توانند بسته به مدل پرینتر، گزینه های ارزانتری مانند واحد درام سازگار را انتخاب کنند؛ واحد درام های سازگار جایگزین های بعدی برای کارتریج های غیر ترکیبی هستند که واحد درام در آن به کارتریج دسترسی ندارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =