نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دولوپر دستگاه کپی شارپ

در این مقاله برآنیم تا اطلاعاتی مفید درباره یکی دیگر از قطعات مهم دستگاه کپی شارپ –یعنی دولوپر – را با شما به اشتراک بگذاریم. آشنایی با دولوپر و عملکرد آن سبب می گردد تا کاربر استفاده صحیحی از این قطعه داشته باشد و به عمر مفید آن بیفزاید. همانگونه که می دانید دولوپر دستگاه کپی شارپ نیز همانند سایر دولوپرهای موجود در دستگاه های کپی از دو بخش تونر و دولوپر تشکیل شده است.

تونر همان پودر شارژی است که دستگاه کپی برای چاپ سند مورد نظر نیاز دارد. دولوپر که پودر سنگین نیز نامیده می شود عمل انتقال تونر بر روی سطح درام را انجام می دهد. در این فرآیند ابتدا تونر و دولوپر مخلوط شده و درون مخزن ریخته می شوند. تانک دولوپر در بالای مخزن تونر قرار دارد. معنای تحت‌اللفظی دولوپر (Developer) توسعه دهنده است. در علم شیمی و صنعت عکاسی دولوپر به معنای ماده‌ است که در ظهور عکس به کار می رود و به نوعی ظاهر کننده‌ی عکس است.

خود دولوپر در دستگاه های کپی و چاپ به شکل فیزیکی مصرف نمی‌شود بلکه این ماده فقط در مدت زمانی مشخص کیفیت خود را از دست می‌دهد که در این صورت می بایست تعویض گردد. جهت تعویض دولوپر دستگاه کپی شارپ بهتر است از بهترین محصولات ممکن در بازار استفاده کنید چرا که کیفیت دولوپر تأثیر مستقیمی در کیفیت چاپ دارد. هر گونه ایرادی در کیفیت دولوپر علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، مصرف تونر دستگاه را نیز به شدت بالا خواهد برد و عوارض دیگری مانند ریزش پودر تونر را در پی خواهد داشت. در تصویر زیر می توانید با دولوپر دستگاه کپی شارپ و سایر اجزای موجود در کنار آن بهتر آشنا شوید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر پرینتر AR-6020

آشنایی با عملکرد دولوپر دستگاه کپی شارپ

عملکرد دولوپر دستگاه کپی شارپ در واقع انتقال تونر بر روی درام است. برای این کار دولوپر دستگاه کپی با چرخش، پودر را بر روی سطح درام می‌ساید و درام آن را روی کاغذ به چاپ می‌رساند. دولوپر که اصطلاحاً به آن پودر سنگین نیز گفته می‌شود دارای حالت مغناطیسی است و اگر در حین انتقال آن به دستگاه کوچک‌ترین شی خارجی با آن مخلوط شود کیفیت چاپ را خراب کرده و نتیجه، ظهور رگه‌های سفیدی بر روی کاغذ خواهد بود.

بنابراین باید در نگهداری و حفظ کیفیت آن نهایت دقت و احتیاط را بکار برد. زیرا وجود هر گونه ناخالصی در آن سبب آسیب به سایر قطعات دستگاه می شود. دولوپر دستگاه کپی شارپ همچون تونر می بایست در محیطی کاملاً خشک و کم‌حرارت نگهداری شود. زیرا وجود گرمای زیاد و یا رطوبت در محل نگهداری دولوپر سبب کاهش کیفیت آن می گردد. این امر به خاطر چسبیدن ذرات تونر به هم و متأثر شدن دولوپر از این مسئله روی می‌دهد. کم شدن کیفیت چاپ بر اثر چنین علتی گاهی باعث سردرگمی در تشخیص علت کیفیت پایین چاپ نیز می‌شود.

چه زمانی باید دولوپر دستگاه کپی شارپ را تعویض کرد؟

در غالب دستگاه های چاپ، عموماً زمان تعویض دولوپر توسط یک پیغام به کاربر اعلام می گردد. برخی از شرکت‌های سازنده دستگاه های چاپ، سیستمی را در دستگاه های کپی، پرینتر و … پیش‌بینی کرده اند که افت محسوس کیفیت دولوپر و در حقیقت زمان تعویض دولوپر را اعلام می‌کنند.

جهت تعویض دولوپر دستگاه کپی شارپ بهتر است از بهترین محصولات ممکن در بازار استفاده کنید چرا که کیفیت دولوپر تأثیر مستقیمی در کیفیت چاپ دارد. هر گونه ایرادی در کیفیت دولوپر علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت چاپ، مصرف تونر دستگاه را نیز به شدت بالا خواهد برد و عوارض دیگری مانند ریزش پودر تونر را در پی خواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت‌های فتوکپی AR-6020N شارپ

در صورتی که شما نیز کاربر دستگاه کپی و یا پرینتر هستید بهتر است با مشاهده پیغامی از سوی دستگاه مبنی بر فرارسیدن زمان تعویض دولوپر، سریعاً نسبت به تعویض دولوپر اقدام کنید. زیرا عدم توجه به افت کیفیت دولوپر نه تنها هزینه‌ی چاپ را بالا می‌برد بلکه باعث افت شدید در چاپ می گردد. توجه داشته باشید که در صورت تعویض دولوپر دستگاه کپی شارپ و مشاهده خطای روشن ماندن چراغ مربوط به آن، می بایست نسبت به ریست کردن کنتور دولوپر اقدام نمایید.

تعمیرات دستگاه کپی شارپ

تعمیرات کپی شارپ نظیر تعمیرات مرتبط با دولوپر دستگاه کپی شارپ یکی دیگر از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی شارپ است که به دو شیوه «تعمیر در محل کپی شارپ» و «تعمیرات کپی شارپ در نمایندگی» انجام می پذیرد. در شیوه نخست، کاربران این دستگاه نیازی به جابجایی و تحویل دستگاه ندارند و کارشناسان این مرکز خود به محل مورد نظر اعزام می گردند و عملیات مورد نیاز را بر روی دستگاه پیاده می سازند که این روش در طول سالهای اخیر به دلیل مزایای بیشمار مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

روش دیگر تعمیرات کپی شارپ در نمایندگی است که به دلیل وزن بالای این دستگاه کمتر اتفاق می افتد. در این شیوه کاربر می بایست دستگاه خویش را با احتیاط و رعایت جوانب ایمنی به نمایندگی شارپ تحویل داده و پس از طی فرآیندهای تعمیر تحویل گیرد. شما کاربران گرامی می توانید بسته به شرایط خویش یکی از روشهای فوق را برگزیده و دستگاه های معیوب خویش را تعمیر نمایید. بکارگیری چنین ترفندهای تخصصی و پیشرفته ای توسط کارشناسان مرکز تعمیر دستگاه کپی شارپ سبب گشته تا کاربران این دستگاه ‌ها با یک بار مراجعه به این مرکز، بتوانند هرگونه عیب و نقص ایجاد شده در این دستگاه ها را تعمیر و رفع نمایند و از مراجعه به دیگر مراکز بی‌ نیاز گردند.

این مطلب را از دست ندهید   بلید دستگاه فتوکپی شارپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =