نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرینتر شارپ یک فناوری آسان برای خرید است. برای درک مشخصات پرینتر شارپ، نیازی به تسلط به فن بیان ندارید و معمولاً مشخصات کمتری نسبت به خرید رایانه باید در نظر بگیرید. اما یک تفاوت کلیدی در فناوری وجود دارد که باید بدانید. هنگامی که یک پرینتر شارپ جدید برای مصارف خانگی یا اداری می‌خرید، باید بین پرینتر شارپ جوهر افشان و پرینتر شارپ لیزری یکی را انتخاب کنید. این اولین و مهمترین تصمیمی است که هنگام انتخاب پرینتر شارپ می گیرید. راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان چیست؟ و کدام پرینتر شارپ برای شما بهتر است؟ بیایید این دو را با هم مقایسه کنیم.

راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان

بررسی راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان

در راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان پرینتر شارپ جوهر افشان از جوهر برای چاپ اسناد استفاده می کند، در حالی که پرینتر شارپ لیزری از لیزر برای چاپ اسناد استفاده می کند. خیلی ساده، درست است؟

فرآیندهای مختلف چاپ بر سرعت، عملکرد و کیفیت تصویر هر پرینتر شارپ تأثیر می گذارد. بیایید کمی بیشتر وارد جزئیات شویم.

کار کرد پرینتر شارپ جوهر افشان

در اینجا نحوه قرار دادن جوهر روی کاغذ آمده است:

  1. پرینتر شارپ یک تصویر یا سند را از یک دستگاه پردازش می کند.
  2. نازل های کوچک (جت) در سرتاسر پرینتر شارپ قرار داده شده اند تا قطرات جوهر را در حین عبور بر روی یک ورق کاغذ بپاشند. صدها نازل هزاران قطره جوهر را آزاد می کنند.
  3. برای رها کردن یک قطره جوهر، نازل توسط برق گرم می شود. گرما باعث می شود جوهر به شکل حباب منبسط شود و از طریق نازل منبسط می شود تا زمانی که روی کاغذ بریزد.
  4. هنگامی که حباب جوهر فرو می ریزد، خلاء ایجاد می شود که جوهر بیشتری را از کارتریج جوهر به نازل می کشد و آماده رهاسازی قطره بعدی است.
  5. برای تشکیل یک کاراکتر، قطرات زیادی لازم است.
این مطلب را از دست ندهید   نظافت قطعات پرینتر

نازل ها به یک هد چاپ متصل می شوند که می تواند به چپ و راست روی کاغذ حرکت کند تا کاراکترهای جدیدی ایجاد کند.

کار کرد پرینتر شارپ لیزری

در راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان اگرچه به آن پرینتر شارپ لیزری می گویند، الکتریسیته ساکن پدیده اصلی است که برای نمایش آن تصاویر و متن روی صفحه رخ می دهد. به یاد داشته باشید، وقتی صحبت از الکتریسیته ساکن می شود، مخالفان جذب می شوند. فقط بارهای مثبت و بارهای منفی به یکدیگر می چسبند.

منفی نمی تواند به منفی بچسبد و مثبت نمی تواند به مثبت (اگر باور ندارید با انتهای دو آهنربا بازی کنید).

یک پرینتر شارپ لیزری به طور هوشمندانه ای الکتریسیته ساکن را دستکاری می کند تا تونر را به یک ورق کاغذ بچسباند. تونر لیزری جوهر پودری است که بیشتر از جوهر معمولی دانه مانند است.

نحوه کار کرد پرینتر لیزری

در اینجا نحوه کار پرینتر شارپ لیزری آمده است:

  1. پرینتر شارپ یک تصویر یا سند را از یک دستگاه پردازش می کند. سپس از مدارهای ولتاژ بالا برای دادن بار الکتریکی به برخی از اجزای خود استفاده می کند.
  2. “درام گیرنده نور” یک طبل گردان است که بار الکتریکی مثبتی به آن داده می شود.
  3. پرتو لیزر در برابر آینه. آینه لیزر را بر روی درام گیرنده نور منعکس می کند.
  4. در حالی که لیزر در حال تابش است، آینه به گونه ای حرکت می کند که تصویر را روی درام گیرنده نوری بیرون می کشد.
  5. هر جا که لیزر به درام گیرنده نور برخورد کند، بار مثبت با یک بار منفی جایگزین می شود. آینه اساساً شکلی با بار منفی را روی بوم با بار مثبت ترسیم کرده است.
  6. تونر روی درام رها می شود. تونر دارای بار مثبت است و فقط به قسمت های دارای بار منفی درام که توسط لیزر مشخص شده است می چسبد. تونر اساساً “در خطوط رنگ می شود.”
  7. یک ورق کاغذ از طریق پرینتر شارپ نورد می شود. به کاغذ یک بار منفی قوی داده می شود.
  8. همانطور که کاغذ از درام می گذرد، بار منفی کاغذ دانه های تونر را از درام روی ورق کاغذ می کشد. دانه های تونر روی سطح کاغذ می نشینند.
  9. بار الکتریکی کاغذ حذف می شود. سپس از میان غلتک های داغ عبور می کند که از گرما و فشار برای ذوب دانه های تونر در کاغذ استفاده می کنند.
این مطلب را از دست ندهید   پاکسازی حافظه پرینتر

کاربردهای پرینتر شارپ جوهر افشان

در راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان اگر نیاز به چاپ تصاویر رنگی با کیفیت بالا دارید، باید یک پرینتر شارپ جوهرافشان تهیه کنید. پرینتر شارپ جوهرافشان تنوع رنگی بهتری دارند و در ترکیب رنگ ها بهتر عمل می کنند. جوهر افشان ها همچنین می توانند بر روی انواع کاغذ از جمله کاغذ براق چاپ کنند. پرینتر شارپ لیزری نمی توانند روی هر نوع کاغذی که به گرما حساس است چاپ کنند.

پرینتر شارپ جوهرافشان به سرعت پرینتر شارپ لیزری چاپ نمی‌کنند و سینی‌های کاغذ آن‌ها نمی‌توانند به اندازه‌ای کاغذ را در خود جای دهند.

کارتریج‌های جوهرافشان نیز گران‌تر هستند، اگرچه برنامه‌های خاصی مانند شارپ Instant Ink می‌توانند به کاهش هزینه آنها کمک کنند.

به این دلایل، پرینتر شارپ جوهرافشان اگر کمتر چاپ می کنید، یا اگر فقط چند صفحه را در یک زمان چاپ می کنید، گزینه بهتری هستند.

کاربردهای پرینتر لیزری

در راهنمای خرید پرینتر لیزری مقابل جوهرافشان اگر حجم بالایی از اسناد سیاه و سفید را چاپ می کنید، باید یک پرینتر شارپ لیزری تهیه کنید. پرینترهای لیزری می توانند بسیار سریعتر از پرینتر شارپ جوهرافشان چاپ کنند. بیشتر آنها مجهز به سینی های کاغذ با ظرفیت بالا هستند، بنابراین می توانند صفحات بیشتری را در یک زمان معین چاپ کنند. آنها همچنین برای چاپ هزاران صفحه در ماه بدون تسلیم شدن در برابر فرسودگی ساخته شده اند.

پرینتر شارپ لیزری عکس های رنگی را به خوبی پرینتر شارپ جوهرافشان چاپ نمی کنند. آنها می توانند عکس های اصلی را برای استفاده روزمره چاپ کنند، اما برای چاپ عکس های با کیفیت گالری ساخته نشده اند. به همین دلیل، آنها برای عکاسان یا طراحان بهینه نیستند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت جوهر و تونر

پرینترهای لیزری بزرگتر و سنگین‌تر از پرینترهای جوهرافشان هستند، که جای دادن آنها را در یک دفتر کار دشوار می‌کند (اگرچه برخی از مدل‌ها در اندازه‌های فشرده‌تر هستند). اما آنها به دلیل ظرفیت چاپ بالا برای استفاده در دفتر بسیار مناسب هستند.

بیشتر بدانید: نحوه تمیز کردن محفظه های جوهر در پرینتر شارپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =