نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تجهیزات و مواد موردنیاز برای شارژ تونر دستگاه کپی شارپ

شارژ تونر دستگاه کپی شارپ از جمله سرویس هایی است که دارندگان این نوع دستگاه ها باید پس از اتمام رنگ دستگاه آن را انجام دهند. تونر منبع بزرگ تأمین رنگ دستگاه می باشد. در دستگاه فتوکپی، تونر به صورت پودری و از نوع پلاستیک می باشد که در درون کارتریج قرار می گیرد.

تونرها را می توان به دو دسته سیاه و رنگی تقسیم کرد. بسته به نوع دستگاه، برخی از دستگاه های کپی شارپ تنها از تونر مشکی استفاده می کنند و برخی نیز که از نوع رنگی هستند، چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی در آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

تونر از قطعات مصرفی دستگاه کپی به شمار می رود و در حقیقت پس از گذشت مدتی از کارکرد دستگاه باید نسبت به شارژ مجدد آن اقدام کرد. البته در دستگاه کپی شارپ زمانی که تونر دستگاه به اتمام برسد پیغام هایی توسط دستگاه نمایش داده می شود. در این حالت دستگاه از شما می خواهد کارتریج تونر را تعویض کنید یا آن را مجدداً شارژ نمایید.

شارژ کردن تونر معمولاً هزینه کمتری نسبت به تعویض کامل کارتریج تونر دارد. باید توجه داشت که زمان خالی شدن تونر باتوجه به نوع دستگاه و میزان کارکرد آن متفاوت است اما نمایش پیغام ها و ارورها توسط دستگاه، کم رنگ بودن کپی و چاپ نکردن از نشانه‌های خالی شدن تونر می باشند. در ادامه نحوه شارژ مجدد تونر را به شما آموزش می دهیم.

شارژ تونر دستگاه کپی شارپ

قبل از اینکه به تجهیزات مورد نیاز و نحوه شارژ کردن تونر بپردازیم ذکر این نکته ضروری است که برای افزایش کارایی دستگاه و حفظ سلامتی آن، شارژ کردن تونر دستگاه کپی شارپ را به متخصصان این حوزه بسپارید. اگر شما در این کار مهارت نداشته باشید ممکن است به کارتریج تونر آسیب برسانید و یا اینکه باعث اختلال در کارکرد دستگاه شوید.

این مطلب را از دست ندهید   مزایا و معایب پرینتر جوهرافشان

ولی درصورتی که احساس می‌کنید مهارت کافی در این کار دارید می توانید از این مطلب استفاده کرده و خودتان تونر دستگاه را شارژ کنید. برای این کار به تجهیزات و موادی چون پیچ گوشتی چهارسو، پیچ گوشتی دو سو، دستگاه مکنده یا دمنده باد، عینک ایمنی و ماسک تنفس و تونر با توجه به ظرفیت مخزن دستگاه و … احتیاج خواهید داشت.

نحوه شارژ تونر دستگاه کپی شارپ

برای شارژ تونر می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کرده و این کار را انجام دهید. حتماً این کار را در محیط کارگاهی یا در محیطی باز انجام دهید چرا که ذرات تونر می تواند بر روی سلامتی افراد تأثیرگذار باشد. اکنون می توانید این مراحل را دنبال کنید.

پیچ های کارتریج را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.

آن را از دستگاه خارج کرده و با استفاده از دستگاه مکنده یا دستگاه باد کاملاً تمیز کنید.

حال مخزن تونر را از تونر پر کنید. در این جا تونر را به اندازه ای درون آن بریزید که سر ریز نشود.

توجه داشته باشید که اگر بار سوم است که کارتریج را شارژ می کنید نیاز است که درام نیز تعویض شود. این کار باعث بالا بردن کیفیت چاپ خواهد شد.

پس از اتمام کار، مجدداً کارتریج تونر را در جای خود گذاشته و پیچ های آن را ببندید.

زمان شارژ تونر دستگاه کپی

زمان مناسب شارژ کارتریج به وسیله ی یکسری خطاهای موجود در دستگاه به کاربر اطلاع داده می شود. همچنین با بروز نشانه هایی در کیفیت کپی های گرفته شده می توان به فرا رسیدن زمان شارژ تونر دستگاه کپی شارپ پی برد. یکنواخت نبودن برگه ی چاپ شده و یا کم رنگ بودن چاپ از مهمترین نشانه های تمام شدن تونر دستگاه می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی سیم برق پرینتر شارپ

توجه داشته باشید متوسط عمر تونر معمولاً شش ماه می باشد که پس از این زمان، بهتر است برای حفظ کیفیت و کارایی دستگاه، کارتریج را مجدداً شارژ کنید. البته همانطور که گفتیم خالی شدن تونر و تعویض آن بستگی به میزان استفاده از دستگاه دارد و در صورت استفاده زیاد و مداوم از دستگاه ممکن است این زمان کمتر باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =