نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صدای ناهنجار پرینتر چیست؟

صدای ناهنجار پرینتر اغلب اوقات باعث کلافگی کاربران می‌شود به خصوص اینکه بعضی اوقات این صدا به هیچ وجه قطع نشده و کاربر دلیل آن را نمی‌داند صدای پرینتر در ابتدای کار امری طبیعی و کاملاً قابل توجیه است اما اگر این صدا از حد طبیعی بیشتر باشد باید به سلامت دستگاه شک کرد.

یکی از روش‌های تشخیص خرابی پرینتر توجه به نحوه عملکرد و خاموش/ روشن شدن آن است به این ترتیب با بروز اولین مشکل به راحتی می‌توان آن را شناسایی و در اغلب اوقات رفع نمود به طور کلی مهم‌ترین دلایل صدای ناهنجار پرینتر عبارتند از:

اتمام شارژ کارتریج؛ اولین دلیل صدای ناهنجار پرینتر

اولین دلیل صدا دادن پرینتر هنگام چاپ مربوط به کاتریج پرینتر بوده که وظیفه‌ی اصلی آن چاپ جوهر روی متون و اسناد است این مشکل اغلب با شارژ مجدد کارتریج برطرف می‌شود.

خرابی مگنت پرینتر

مگنت کارتریج به طور مستقیم با بلید تماس داشته، به همین دلیل صدا تولید می‌کند اما گاهی اوقات این صدا از حد طبیعی خارج شده و سرسام آور می‌شود در این شرایط با تعویض مگنت مشکل به کلی رفع و صدا قطع می‌شود.

مشکلات کاغذ کش

کاغذ کش پرینتر هم می‌تواند در ایجاد صدای ناهنجار مؤثر باشد این مورد اغلب به دلایل مختلف از جمله خرابی کلاج کاغذ کش در پرینتر رخ می‌دهد و تنها راه رفع آن تعویض قطعه‌ی خراب است.

نکته‌ی مهم: کاغذ کش پرینتر یکی از حساس‌ترین قطعات آن محسوب شده به همین دلیل برای تعویض آن حتماً از متخصص باتجربه کمک بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکلات سخت افزاری احتمالی پرینتر شارپ

خرابی فیوزینگ؛ دلیل صدای ناهنجار پرینتر

اگر صدای پرینتر از فیوزینگ باشد، حتماً غلطک های هدایت کننده کاغذ یا چرخ دنده‌ی آن دچار مشکل شده و بهترین راه تعویض آن‌هاست.

مشکلات هیتر، عامل صدای پرینتر

گاهی اوقات به دلیل نفوذ آب یا گرد و غبار به داخل پرینتر هیتر آن دچار مشکل شده و باعث تولید صدا می‌شود. این مشکل اغلب در تمامی مدل‌های پرینتر هنگام چاپ رخ داده و تنها راه رفع آن سرویس به موقع پرینتر است.

اسکنرهای پرینتر معمولاً هنگام اسکن اسناد صدایی از خود تولید می‌کنند اگر این صدا از حد معمول بیشتر شود، باید از درستی عملکرد ریل اسکنر مطمئن شوید.

ریل اسکنر محل عبور cis (جوهر) بوده به همین دلیل در اثر زمان خشک شده یا گرد و غبار به آن نفوذ می‌کند به همین دلیل هنگام عبور cis صدا تولید شده و بهترین راه برای بر طرف کردن آن سرویس و روغن کاری کامل اسکنر است.

تولید صدا توسط چرخ دنده

یکی از صداهای رایج پرینتر مربوط به چرخ دنده‌های آن بوده که اغلب به دلیل کثیفی و گرد و غبار رخ می‌دهد. نظافت و روغن کاری مداوم این قطعه می‌تواند صداهای آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

تأثیر لیزر در تولید صدای ناهنجار پرینتر

اغلب پرینترهای لیزری برای چاپ متون از لیزر استفاده کرده که در موارد نادر هنگام کار صداهایی از خود تولید می‌کند برای اطلاع بیشتر به مقاله‌ی ” اهمیت لیزر در پرینترهای لیزری” مراجعه شود.

صدای موتور پرینتر

موتور پرینتر در مواقعی به دلایل مختلف که تشخیص آن به عهده‌ی تعمیرکار است دچار مشکل و صدا تولید می‌کند. در این مواقع کاربر قادر به تشخیص علل تولید صدای موتور نبوده بنابراین تشخیص آن تنها توسط کارشناسان صورت می‌گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   پیکاپ رولر پرینتر شارپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =