نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تمیز کردن غلطک پرینترهای لیزری و جوهر افشان

غلطک های چاپگر قطعات لاستیکی دایره ای کوچکی هستند که به تغذیه کاغذ چاپگر از طریق چاپگر شما کمک می کنند، با گذشت زمان آنها می توانند گرد و غبار حاصل از کاغذ و مانده جوهر را از چاپ صفحات دو طرفه جمع کنند. برای تمیز کردن غلطک های چاپگر، ابتدا باید آنها را در چاپگر خود بیابید، سپس می توانید آنها را با آب و پارچه ای بدون پرز تمیز کرده و یا از محصول شستشوی لاستیک استفاده کنید و این به رفع بیشتر مشکلات تغذیه کاغذی چاپگر کمک می کند.

مراحل تمیز کردن غلطک های پرینترهای جوهر افشان

 غلطک های پرینتر جوهر افشان معمولا در قسمت زیر آن قرار دارند، اگر سینی کاغذ را بردارید و درست در بالا جایی که قبلاً سینی کاغذ بود، نگاه کنید.

هنگامی که به آنها فشار می آورید غلتک ها باید به صورت دستی بچرخند. در غیر این صورت ، برای چرخش آنها باید از گزینه “کاغذ خوراک” در پرینتر خود استفاده کنید.

نکات مهم هنگام تمیز کردن غلطک پرینتر

با آب مقطر تمیز کنید.

غلطک ها را با یک پارچه بدون آب و مواد شوینده تمیز کنید. مقداری آب مقطر را درون یک فنجان بریزید و پارچه بدون پرز خود را درون آن آغشته نمایید. بهتر است پارچه مرطوب باشد، اما کاملا خیس نشود. پارچه نمناک را روی سطح غلطک ها کشیده تا هرگونه رسوبات خاک یا آهکی که با گذشت زمان ایجادشده، از بین برود. حتماً غلطک ها را بطور کامل چرخانده تا بتوانید همه قسمت های آن را تمیز نموده و قبل از استفاده مجدد از چاپگر حتماً غلطک ها را کاملاً خشک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پیکاپ رولر پرینتر شارپ

استفاده از محصولات نگهدارنده لاستیک غلطک

جهت کمک به غلطک های چاپگر لاستیکی برخی از صافی و سر خوردگی اصلی خود، باید از محصول نگهدارنده لاستیک استفاده کنید. کافی است انتهای یک دستمال را با محصول مرطوب کرده و آن را به آرامی روی سطح غلطک های چاپگر بکشید.

شما می توانید این محصولات را از نمایندگی های پرینتر خود تهیه نمایید.

مراحل تمیز کردن غلطک پرینتر لیزری

غلطک های پرینتر لیزری معمولاً در نزدیکی سینی کاغذ وجود دارد که اغلب در بالای دستگاه می باشد. اگر نتوانستید آن را پیدا نمایید، پنل دسترسی را باز کنید؛ چون در برخی چاپگرها در آنجا، یا در زیر کارتریج تونر قرار دارد.

بوسیله الکل تمیز کنید

سواب پنبه ای را در الکل فرو کنید و از آن برای تمیز کردن غلطک های چاپگر LaserJet استفاده کنید. آن را به آرامی روی سطح غلطک های چاپگر خود بکشد، قبل از نصب مجدد آنها در چاپگر، غلطک ها را پاک کرده و آنها را کاملاً خشک کنید؛ اطمینان حاصل کنید که سواب پنبه فقط با الکل مرطوب شده و خیس نشده است.

آب مقطر

یک پارچه بدون پر از پارچه را درون مقداری آب مقطر غوطه ور کرده و سطح غلطک های چاپگر خود را به آرامی با آن بشویید تا هرگونه گرد و غبار یا زباله هایی که روی غلطک ها گیر کرده است را از بین ببرید. این کار به تمیز کردن غلطک ها بدون خشک کردن آنها یا آسیب رساندن به آنها به هر طریق کمک خواهد کرد؛ حتماً غلطکها را قبل از نصب مجدد در چاپگر خود کاملاً خشک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   حذف درایور پرینتر

نکاتی برای جلوگیری از آسیب حین تمیز کردن

توجه نمایید که از تمیز کردن بیش از حد غلطک های با الکل خودداری کنید و هنگام تمیز کردن غلطک های چاپگر خود، الکل باید به صورت حداقل ممکن مصرف شود؛ همچنین از استفاده دیگر انواع حلال ها کلا خودداری نمایید چون این محصولات می توانند غلطک ها را خشک کرده و باعث ترک خوردگی و آسیب دیدن آنها به مرور زمان شوند.

همچنین از اضافه بار پرینتر خودداری نمایید، اگر پرینتر شما در تغذیه کاغذ مشکلی ندارد، با تمیز کردن غلطک های چاپگر، سعس نکنید راندمان آن را بالاتر ببرید چون این کار فقط مشکل را تشدید می کند.

چاپگر خود را هنگام تمیز کردن از برق حتما جدا کنید

هر زمان که قصد انجام هر نوع تعمیر و نگهداری و تمیز کردن را روی چاپگر خود داشتید، دستگاه را قبل از شروع به کار از پیریز جدا نمایید زیرا ترک پرینتر روشن یا متصل به برق می تواند به دستگاه یا خودتان آسیب برساند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =