نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فناوری لیزر در پرینتر لیزری چیست؟

بسیاری از افراد از چاپگرهای لیزری در زندگی روزمره خود استفاده می کنند، اما احتمالاً هرگز به فناوری لیزر به کار رفته در آن فکر نمی کنید که چطور داده های دیجیتال را به یک تصویر و متن قابل خواندن تبدیل کند.

پرینتر لیزری چه نوع لیزری دارد؟

پرینتر لیزری از لیزرهای ریز برای تبدیل داده های الکترونیکی به کلمات، اعداد و تصاویر جهت چاپ آن ها توسط جوهر روی کاغذ استفاده می کنند، درواقع مدارهای موجود در چاپگر داده های الکترونیکی ارسال شده را رمزگشایی کرده، سپس یک پرتو کوچک لیزر آینه ای روی درام با بار مثبت پرینتر حرکت می کند تا الگوی الکتریسیته ساکن اطلاعات ایجاد نماید و در نهایت باعث چاپ داده ها بر روی کاغذ می گردد.

لیزر اسکنر چیست؟

لیزر اسکنر در واقع داده های صفحه را دریافت می کند، نقاط ریز که متن و تصاویر را تشکیل می دهند، همگی به صورت یک خط افقی در یک زمان توسط این اسکنر خوانده می شود؛ سپس لیزر اسکنر با به کار گیری درام پرینتر، پالس های نوری را جهت چاپ به هر نقطه از فضای خالی کاغذ ارسال می نماید.

نحوه کار لیزر اسکنر

لیزر اسکنر خود پرتو را حرکت نمی دهد، بلکه پالس های نوری را از آینه متحرک پرتاب می کند، بعد از آن با حرکت آینه، پرتو از طریق یک سری لنزها ایجاد عبور می کند، علاوه بر این سیستم اعوجاج شده باعث وضوح بیشتر تصویر ناشی از فاصله بین آینه و نقاط در امتداد درام می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   خطای F2 در پرینترهای شارپ

همانطور که گفته شد اسکنر لیزر فقط به صورت افقی در یک صفحه حرکت می کند و بعد از هر اسکن افقی، پرینتر درام گیرنده نور را به شکاف بالا می برد تا اسکنر بتواند خط بعدی را اسکن نماید.

وظیفه LED در پرینتر

برخی از پرینترهای لیزری برای نوشتن تصویر صفحه به جای یک لیزر واحد از نوار دیودهای ساطع کننده نور ( LED ) استفاده می کنند، هر موقعیت نقطه دارای نور اختصاصی خاص خود است، به این معنا که پرینتر برای ایجاد وضوح بیشتر در زمان چاپ از یک مجموعه نوری خاص استفاده می نماید؛ این سیستم ها نسبت به مجموعه های لیزر واقعی هزینه تولید کمتری دارند، با اینحال نسبت به فناوری لیزر عملکرد خوبی ندارد و تنها مزیت آن مقرون به صرفه بودن چاپ با این مدل پرینتر ها می باشد.

تفاوت لیزر اسکنر با پرتو های نور فتوکپی

پرینترهای لیزری تفاوت های اساسی با فتوکپی ها قدیمی دارند و  بارزترین آن تفاوت در منبع نوری تصویر است، یک فتوکپی با بازتاب یک چراغ روشن، تصویر را اسکن می کند، در حالی که یک چاپگر لیزری تصویر را به صورت دیجیتال دریافت می کند.

تفاوت عمده دیگر در نحوه ایجاد تصویر الکترواستاتیک است. هنگامی که یک فتوکپی یک قطعه کاغذ را روشن می کند، نور سفید به داخل دستگاه بازتاب می یابد اما توسط مناطق تاریک جذب می شود. در این فرآیند پس زمینه تخلیه می شود و تصویر الکترواستاتیک بار مثبت را حفظ می کند، به این روش اصطلاحا نوشتن سفید گفته می شود.

اما در اکثر پرینترهای لیزری، روند معکوس می شود، لیزر اسکنر خطوط تصویر الکترواستاتیک را تخلیه کرده و زمینه را با شارژ مثبت رها می کند، این روش نوشتن در پرنتر های لیزری را اصطلاحا نوشتن سیاه می گویند که نسبت به سیستم نوشتن سفید آسانتر است و عموما نتایج بهتری را به همراه دارد.

این مطلب را از دست ندهید   به روزرسانی تنظیمات برای بالاترین کیفیت

اگرچه این فناوری فواید زیادی به همراه دارد اما نحوه عملکرد آن باعث شده تا خراببی های آن اغلب به سختی تعمیر گردد، بنابراین توصیه می کنیم در صورت مواجه با خطا در لیزر اسنکر پرینتر خود حتما رفع آن را به مراکز مجاز پرینتر بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =