نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت فوم رول در پرینترهای لیزری

فوم رول مخفف عبارت Primary Charge Roller (PCR) بوده و اغلب به عنوان غلطک شارژ اولیه در پرینتر به کار می‌رود. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پاکسازیز تصویر چاپی از درام و آماده سازی آن برای پرینت بعدی است.

PCR معمولاً از چندین لایه تشکیل شده تا در صورت آسیب دیدگی درام از هدر رفتن شارژ الکتریکی جلوگیری کرده همچنین سطح درام را در برابر هرگونه ماده‌ی شیمیایی یا خط و خش حفظ نماید.

دلایل طراحی فوم رول در پرینتر چیست؟

فوم رول‌ها معمولاً از یک میله‌ی فولادی ساخته شده که انتقال ولتاژ به کارتریج را آسان می‌نماید همچنین بااستفاده از این قطعه در مصرف انرژی الکتریکی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود به علاوه یکی دیگر از مزیت‌های دیگر استفاده از فوم کاهش تولید گاز اوزون و کمک به حفاظت از محیط زیست است. در بخش بعدی با ساختار این قطعه‌ی کاربردی در پرینتر بیشتر آشنا می‌شوید.

آشنایی با ساختار غلطک شارژ اولیه (PCR)

فوم رول معمولاً از یک هسته‌ی استیل با روکش عایق تشکیل شده که به وسیله‌ی ماده‌ای از جنس فوم حفاظت می‌شود. اجزای کلی PCR عبارت است از:

هسته (شفت داخلی)

معمولاً از جنس فولاد بوده و با اتصال به بخش شارژ در دریافت ولتاژ الکتریکی به فوم رول کمک می‌کند.

ماده‌ی عایق

لایه‌ی عایق دارای بار الکتریکی نبوده و از اتصال لایه‌ی رویی و هسته‌ی فولادی جلوگیری می‌کند.

روکش فوم رول

جنس این روکش به گونه‌ای طراحی شده که تمام بارهای اضافی باقیمانده روی درام را خنثی کرده و آن را برای دریافت انرژی الکتریکی جدید آماده می‌سازد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع گرفتگی کاغذ در پرینتر شارپ

نشانه‌های خرابی PCR

اگر عمل پاکسازی درام به درستی صورت نگیرد در پرینت‌های بعدی خطو سیاه رنگ و نامنظم ظاهر شده یا اشکال کمرنگ چاپ می‌شوند از دیگر نشانه‌های خرابی فوم رول پرینتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیاه شدن کاغذ بعد از چاپ

گاهی اوقات در اثر عدم جایگذاری صحیح فوم رول در کارتریج کاغذهای چاپی سیاه شده یا خطوط اضافی در آن‌ها ظاهر شود.

تکرار چندین کلمه پشت هم

یکی دیگر از علائم خرابی غلطک شارژ اولیه تکرار چندین کلمه به طور همزمان روی کاغذ بوده که در ادامه کمرنگ می‌شوند.

وجود نقاط نامنظم

معمولاً در اثر جایگذاری نادرست فوم رول خطوط تیره یا نامنظم روی کاغذ ظاهر شده که برای رفع مشکل این قطعه باید مورد بازبینی قرار گیرد.

بهترین زمان تعویض PCR

فوم رول هم مانند سایر اجزا و قطعات کارتریج طول عمر مشخصی داشته و بعد از مدتی باید تعویض شود این قطعه در مجاورت مستقیم درام و انرژی الکتریکی قرار داشته بنابراین هرگونه آسیب می‌تواند باعث افت عملکرد درام یا عدم انتقال صحیح ولتاژ شود عوامل متعددی در خرابی فوم رول تأثیر داشته اما مهم‌ترین عامل فرسودگی قطعه‌ی مورد نظر است.

نمایندگی محصولات شارپ یکی از مراکز ارائه دهنده‌ی خدمات در زمینه‌ی نصب و تعمیر انواع محصولات الکتریکی از جمله گوشی، تبلت، پرینتر، تلویزیون و… است که در چند سال اخیر توانسته نیازهای کاربران را شناسایی و تا حد زیادی بر طرف نماید شما می‌توانید با ثبت درخواست در بخش نظرات سایت ما را در ارائه‌ی هر چه بهتر این خدمات یاری کنید همچنین با استفاده از شماره‌های زیر می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان نمایندگی تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   علت صدا فتوکپی شارپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یک =