نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با نحوه ریست پرینتر به چه صورت است؟

ریست پرینتر به منظور پاکسازی تمام اطلاعات و بازگشت به تنظیمات اولیه در پرینترها انجام شده و اغلب برای رفع مشکلات دستگاه کاربرد دارد ریست کردن در پرینتر عملکردی شبیه ریست فکتوری تبلت، گوشی هوشمند و تلویزیون داشته از این رو در این مقاله ابتدا نکات مهمی درباره‌ی نحوه ریست پرینتر بیان شده سپس با مراحل آن آشنا خواهید شد.

نکات مهم پیش از ریست فکتوری پرینتر

اولین نکته اینکه ریست به چه دلیل انجام می‌شود؟ گاهی اوقات به دلایل مختلف دستگاه دچار مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری شده یا در انجام دستورات خللی ایجاد می‌شود.

نکته‌ی مهم اینکه با ریست کردن پرینتر تمام اطلاعات ذخیره شده روی آن حذف شده بنابراین بهتر است قبل انجام عملیات حتماً از اسناد خود بک آپ بگیرید همچنین ریست فکتوری در رفع برخی از خطاهای پرینتر بسیار مؤثر و کمک کننده است.

ریست پرینتر را نمی‌توان یک روش تعمیراتی در نظر گرفت زیرا با انجام آن تنها برخی از مشکلات جزئی دستگاه برطرف شده از طرفی بعد اتمام فزایند تمام تنظیمات دستگاه باید دوباره راه اندازی شود.

نکته‌ی آخر اینکه هنگام ریست پرینتر هرگز آن را خاموش نکنید.

چگونگی بازگشت به تنظیمات کارخانه در پرینتر

روند کلی در پرینترها یکسان بوده فقط برخی از تنظیمات با اندکی تغییر انجام می‌شود نحوه‌ی بازگشت به تنظیمات اولیه پرینتر عبارت است از:

ورود به تنظیمات (setting) دستگاه

انتخاب گزینه‌های سرویس پرینتر (Printer Services) و بازگشت به تنظیمات اولیه (Reset to Default Factory)؛

با انجام مراحل بالا اخطاری روی نمایشگر پرینتر ظاهر شده که با انتخاب گزینه‌ی yes عملیات ریست آغاز می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   کمرنگ شدن چاپ در پرینتر

آشنایی با انواع ریست پرینتر

بازگشت به تنظیمات در پرینترها به روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها معرفی خواهد شد.

ریست فکتوری

ساده‌ترین نحوه ریست پرینتر محسوب شده و تنظیماتی از قبیل سایز کاغذ و میزان مصرف کارتریج را به حالت اولیه بازمیگرداند.

تغییر تنظیمات سیستم عامل

برخی از مشکلات پرینتر در اثر بروز نبودن سیستم عامل ایجاد می‌شود از این رو با ریست فریمور (سیستم عامل) عملکرد دستگاه به طرز قابل توجهی تغییر می‌یابد.

نکته‌ی مهم: نسخه‌ی جدید سیستم عامل همچنین برخی از خطاهای پرینتر را برطرف می‌کند.

فعالسازی مستر ریست

هنگام بروز خطا در پرینتر اولین راه ریست ساده دستگاه است. در صورت عدم رفع مشکل مستر ریست را فعال کرده که از قدرت بیشتری برخوردار است.

آشنایی با ریست کنتور پرینتر

ریست کنتور معمولاً بعد از تعویض قطعات به کار رفته و بیشترین کاربرد را در محصولات شرکت برادر دارد. برای ریست کنتور دستگاه خود حتماً از متخصص تعمیر و نگهداری پرینتر کمک گرفته و هرگز شخصاً اقدام نکنید.

چگونه پرینتر خود را هارد ریست کنیم؟

یکی دیگر از راه‌های بازگشت به تنظیمات هارد ریست است که در بیشتر موارد جواب داده، خطاهای دستگاه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

ابتدا پرینتر راخاموش و از برق جدا کنید سپس به مدت 30 ثانیه صبر کرده و دستگاه را مجدداً به برق وصل کنید.

پس از روشن شدن دستگاه انگشت خود را به مدت 30 ثانیه روی دکمه‌ی ok پرینتر قرارداده تا چراغ‌های آن چشمک بزنند. در این مرحله به پرینتر زمان داده تا فرایند هارد ریست به درستی انجام شود.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت فیوزینگ در پرینتر

ممکن است در این بین پرینتر چندین مرتبه خاموش/ روشن شود. بنابراین تا انتهای فرایند منتظر بمانید.

بعضی از پرینترها دارای نمایشگر هستند هارد ریست در این محصولات طبق روش قبل انجام شده با این تفاوت که بعد از نگه داشتن انگشت روی دکمه‌ی ok عبارتی ظاهر شده (Permanent Storage init) که با مشاهده‌ی ان فوری دست خود را بردارید.

مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر شارپ آماده‌ی خدمت رسانی در حوزه‌ی تعمیر و نصب انواع پرینتر می‌باشد برای تماس با کارشناسان روی لینک زیر کلیک کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 9 =