نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با نحوه عملکرد بلید پرینتر

بلید نقش مهمی در کیفیت چاپ متون و اسناد داشته و در صورت خرابی فرایند چاپ در پرینتر دچار مشکل می‌شود از این رو در این مقاله قصد بررسی و تحلیل اهمیت این قطعه را داریم.

بلید چیست؟

بلید یک لبه‌ی لاستیکی و بسیار حساس بوده که ممکن است به دلایل مختلف از جمله: شکستگی، استفاده‌ی بیش از حد، نفوذ آب و گرمای زیاد خاصیت خود را از دست بدهد در ادامه با اصلی‌ترین وظایف این قطعه‌ی ارزشمند در محصولات الکترونیک به خصوص پرینتر آَشنا خواهید شد.

آشنایی با وظایف بلید پرینتر

تصاویر و متون برای چاپ به جوهر نیاز داشته که در پرینترهای لیزری توسط کارتیج تهیه می‌شود تصاویر برای چاپ به درام منتقل شده سپس روی کاغذ پخش می‌شود اما در این بین مقداری از تونر روی درام باقی مانده که وظیفه‌ی بلید پاکسازی تونرهای اضافی از سطح درام است.

دلایل خرابی بلید پرینتر چیست؟

مهم‌ترین وظیفه‌ی بلید پاکسازی تونر در پرینترهای لیزری و جوهر در پرینترهای جوهرافشان از سطح درام است اما گاهی اوقات به دلایل مختلف این فرایند با مشکل مواجه شده که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

مخزن بلید خالی نشده

تمام تونرهای اضافی درام بعد از پاک شدن باید به مخزن ضایعات برای تخلیه منتقل شوند در غیر این صورت عملکرد بلید پرینتر دچار مشکل می‌شود.

قفل شدن بلید توسط درام

طبق موارد ذکر شده بلید برای پاک کردن جوهر درام با آن در تماس بوده که گاهی اوقات تماس بلید با گیرنده‌های نوری و درام باعث قفل شدن و کاهش کارایی آن می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   صدای ناهنجار پرینتر

نفوذ آب یا مایعات به داخل بلید

بلید پرینتر هم مانند سایر قطعات آن هر از گاهی نیاز به نظافت داشته اما نکته‌ی مهم اینجاست برای پاکسازی این تراشه اصلاً نباید از محلول‌هایی نظیر شیشه پاک کن یا الکل استفاده کرد بلکه بهتر است یک پارچه‌ی نرم و بدون پرز را کمی به آب آغشته کرده سپس آن را تمیز کنید.

مشکلات ظاهری بلید

طبق آمارهای به دست آمده بیشترین خرابی‌های بلید مربوط به شکستگی، خراش و از دست دادن خاصیت آن است که اغلب باعث خرابی سایر قطعات مجاور نظیر فوم رول شده و کیفیت چاپ را دچار افت می‌کند.

استفاده از کاغذ نامناسب

کاغذها در انواع و با کیفیت‌های متفاوت در بازار وجود داشته و نکته‌ی مهم این است که کاربر قبل انتخاب کاغذ پرینت باید ظرفیت دستگاه خود را مورد ارزیابی قرار دهد زیرا در برخی موارد به دلیل استفاده از کاغذ نامناسب بلید دچار خط و خش شده و تصویر به خوبی چاپ نمی‌شود.

عدم توجه به ظرفیت قطعه

بلید به دلیل تماس مستقیم با درام و پاکسازی مداوم تونر پس از مدتی مستهلک شده و نیاز به تعویض دارد که در صورت عدم رسیدگی به موقع عملکرد قطعات مجاور آن مانندخود دارم و فوم رول هم با مشکلاتی مواجه می‌شود.

آشنایی با نشانه‌های خرابی بلید پرینتر

قبل از تعویض بلید لازم است با نشانه‌های خرابی آن به طور کامل آشنا شوید.

وجود نقاط خاکستری روی کاغذ

گاهی اوقات مقداری از تونر روی کاغذ بعد از چاپ باقی مانده که نشانگر این مطلب است که بلید وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم خرید پرینتر

وجود خطوط نازک در پایین صفحه

تمیز کردن تونر از سطح درام باعث ایجاد خطوط نازک در پایین صفحه‌ی چاپی شده و به مرور فرسودگی بلید را به همراه دارد.

برای ثبت درخواست یا اعزام کارشناس به محل ” کلیک” کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =