نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه پاکسازی حافظه پرینتر

پاکسازی حافظه‌ی پرینتر از مواردی است که طول عمر دستگاه را افزایش داده و از بروز مشکلاتی مانند کندی اجرای دستورات جلوگیری می‌کند در این مقاله شما را با روش‌های پاکسازی حافظه در پرینتر آشنا می‌کنیم.

گاهی اوقات پرینتر شما حین کار ناگهان از کار می افتد که در چنین مواقعی بهترین کار روشن/ خاموش کردن دستگاه است برای آشنایی با روش‌های فرمت حافظه ابتدا باید مفهوم و کاربرد آن را بدانید.

آشنایی با حافظه پرینتر

حافظه‌ی پرینتر معمولاً درون آن قرار گرفته و تمام اسناد چاپی را نگهداری می‌کند همچنین یکی از راه‌های افزایش سرعت و کیفیت چاپ ارتقای حافظه‌ی پرینتر است.

نحوه‌ی عملکرد حافظه در پرینتر

پرینتر اطلاعات ارسالی از طرف کامپیوتر، تبلت و گوشی را ابتدا به صف چاپ منتقل کرده سپس در حافظه‌ی موقت (spool) ذخیره می‌کند. اسناد ذخیره شده در spool یکی پس از دیگری برای چاپ برای چاپ به پرینتر منتقل شده، بنابراین بروز هرگونه مشکل در این قطعه می‌تواند در عملیات چاپ خلل ایجاد کند.

برای رفع مشکل spool (حافظه موقت) باید تمام دستورات آن فرمت شود.

حافظه پرینتر چگونه فرمت می‌شود؟

یکی از راهکارهای افزایش عملکرد پرینتر پاکسازی لیست چاپ حافظه‌ی موقت آن است که در ویندوزهای مختلف یکسان نیست.

پاکسازی حافظه در ویندوزهای 7 و 8

  • ابتدا به بخش Devices and Printers در کنترل پنل رفته و روی پرینتر مورد نظر کلیک کنید.
  • در این قسمت می‌توان تمام فایل‌هایی که در انتظار چاپ هستند را توسط گزینه‌ی See What’s Printing مشاهده کرد.
  • برای فرمت تمام اطلاعات از پرینتر تمام اطلاعات را انتخاب و گزینه‌ی Cancel All Documents را فشار دهید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر مگنت پرینتر

فرمت اطلاعات پرینتر در ویندوز 10

حتماً بارها برایتان پیش آمده که فایل اشتباهی را به پرینتر ارسال کرده‌اید در این شرایط با خاموش/ روشن کردن دستگاه فرایند چاپ دوباره از همان فایل اشتباه شروع می‌شود.

  • برای رفع مشکل بالا به نوار ابزار دسکتاپ رفته و روی گزینه‌ی پرینتر کلیک راست کنید. با این کار نماد پرینتر خود را مشاهده و انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب نام پرینتر صفحه‌ای ظاهر شده که سند اشتباه در آن قرار دارد روی آن کلیک راست کرده و گزینه‌ی cancel را فعال کنید به همین طریق می‌توان تمام اسناد اشتباه رااز حافظه‌ی پرینتر پاک کرد و در انتها سیستم را یکبار Refresh کرد.

هیستوری (history) فایل چیست؟

هیستوری همان تاریخچه فایل بوده که شامل مواردی مانند حجم، زمان انتشار و… می‌باشد گاهی اوقات کاربر نیازمند کنترل و نظارت history فایل‌های پرینت گرفته است.

تمام اسناد چاپی دارای تاریخچه بوده که بلافاصله بعد اتمام فرایند چاپ از حافظه پاک می‌شوند اما با تغییر تنظیمات می‌توان لیستی از این اسناد در اختیار داشت.

برای این کار ابتدا کاربر باید به صف پرینت دستگاه خود دسترسی یابد لذا روی منوی استارت کامپیوتر کلیک کرده و گزینه‌ی تنظیمات را فعال کنید.

مرحله‌ی بعد انتخاب گزینه‌ی Printers & Scanners با استفاده از منوی Devices است با انتخاب این گزینه شما به تمام اسناد فعلی خود دسترسی می‌یابید.

مراحل بازگردانی تاریخچه فایل در پرینتر

  • ورود به بخش Printers & Scanners و انتخاب گزینه‌ی Manage (مدیریت)؛
  • فعال سازی تیک Keep Printed Documents (نگهداری اسناد پرینت شده) از طریق منوی advanced؛
  • ذخیره‌ی اطلاعات با فشردن گزینه‌ی ok؛
این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن پرینتر

چگونه فایل‌های حافظه‌ی پرینتر را بازیابی کنیم؟

گاهی اوقات کاربران به دلایل مختلف به فایل‌های حافظه نیاز پیدا می‌کنند در این شرایط می‌توان با استفاده از مراحل زیر این اسناد را بازیابی نمود.

دسترسی به گزینه‌ی Windows Event

برای بازیابی اطلاعات حافظه‌ی پرینتر قبل هر چیز باید به منوی Windows Event دسترسی یابید این کار از طریق بخش استارت کامپیوتر صورت می‌گیرد.

ورود به Event Viewer

Event Viewer به کاربر این امکان را داده تا سوابق پرونده‌های چاپی خود را مشاهده کند اما برای فعالسازی این منو ابتدا باید تنظیماتی روی پرینتر و کامپیوتر اعمال شود.

فعالسازی تنظیمات Event Viewer

روی گزینه‌ی Applications and Services کلیک کرده تا پنجره‌ای مقابلتان ظاهر شود سپس پوشه‌ی Microsoft را انتخاب کرده تا تمام زیر مجموعه‌های پوشه windows انتخاب شوند.

در مرحله‌ی آخر وارد پنجره‌ی log propertie-operational شده و تیک آن را فعال کنید سپس ok کرده تا تمام تنظیمات ذخیره شوند.

همراه ما باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =