نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا هنگام پرینت جوهر روی کاغذ پخش می‌شود؟

پخش شدن جوهر روی کاغذ یکی از رایج‌ترین مشکلات پرینتر بوده و عمدتاً به دلیل خشک نشدن کامل آن اتفاق می افتد این مشکل به عوامل متعددی بستگی داشته که در این مقاله برخی از آن‌ها بیان می‌شوند. همراه ما باشید.

دلایل پخش شدن جوهر روی کاغذ

گاهی اوقات به دلایل مختلف از جمله تغییر تنظیمات پرینتر جوهر کاملاً خشک نشده و هنگام چاپ روی کاغذ پخش می‌شود برای رفع این مشکل لازم است قبل هر چیز تنظیمات پرینتر از طریق منوی device and printer مورد بررسی قرار گیرد.

دلایل دیگر بروز این مشکل عبارتند از:

پر شدن مخزن اضافی کارتریج

کارتریج پرینتر دارای دو مخزن اصلی و اضافی بوده که وظیفه‌ی مخزن اضافی ذخیره و نگهداری باقیمانده‌ی تونر یا جوهر است این مخزن بعد از مدتی پر شده و نیاز به تعویض دارد اگر این کار به هر دلیل به موقع انجام نشود، جوهر اضافی روی کاغذ پخش خواهد شد.

کثیفی هد پرینتر

اگر از پرینتر خود به مدت طولانی استفاده نکرده‌اید، قبل اجرای دستورات حتماً گزینه‌ی هد کلین (تمیز کردن هد) را فعال کرده تا پرینتر به طور خودکار تمام گرد و غبار و کثیفی قطعه‌ی هد را بر طرف سازد این مورد مخصوصاً در پرینترهای جوهر افشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرابی قطعات درونی کارتریج

کارتریج پرینتر علاوه بر مخزن‌های اصلی و اضافی از اجزا و قطعات دیگری به نام‌های درام، مگنت، فوم رول، غلطک و… تشکیل شده که در کنار هم فرایند چاپ اسناد و تصاویر را ممکن می‌سازند بنابراین بروز هرگونه مشکل در قطعات مذکور باعث پخش جوهر روی کاغذ هنگام چاپ می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   دستگاه کپی MX-M232D شارپ

عدم بروز رسانی به موقع درایورهای پرینتر

یکی دیگر از دلایل پخش جوهر روی کاغذ عملکرد نادرست درایورهای پرینتر در ویندوز یا قدیمی بودن آن‌هاست بنابراین برای رفع مشکل مذکور بهتر است نرم افزارهای درایور را به موقع آپدیت کنید.

چگونه از پخش جوهر روی کاغذ جلوگیری کنیم؟

بعد از آشنایی با دلایل پخش شدن جوهر روی کاغذ هنگام پرینت در این بخش روش‌های جلوگیری از این مشکل بیان می‌شود.

استفاده از جوهر مرغوب

اولین راه برای جلوگیری از پخش جوهر روی کاغذ استفاده از جوهر یا تونر مرغوب است شما باید با توجه به قابلیت‌های پرینتر خود اقدام به خرید تونر مناسب از فروشگاه‌های مجاز یا نمایندگی فروش پرینتر نمایید.

سازگاری جوهر و کاغذ

برای افزایش کیفیت اسناد چاپی بهتر است از کاغذهای استاندارد استفاده کرده و از سازگاری آن با جوهر یا تونر دستگاه خود حتماً مطمئن شوید زیرا گاهی اوقات به دلیل عدم سازگاری کاغذ و جوهر تصاویر به درستی چاپ نشده یا بقایای جوهر روی آن‌ها باقی می‌ماند.

اطمینان از هم سطحی پرینتر و مخزن

شاید در نگاه اول بی ربط به نظر برسد اما با اجرای دستور هد کلین جوهر برای چاپ از مخزن به کارتریج منتقل می‌شود بنابراین پرینتر و مخزن (تانک) باید در یک سطح قرار گرفته تا این کار به درستی انجام شود.

استفاده از اسپری تثبیت کننده

معمولاً در فروشگاه‌های لوازم جانبی پرینتر دو نوع اسپری براق و مات وجود داشته که کاربران می‌توانند با استفاده از آن‌ها یک لایه روی عکس چاپی ایجاد کرده تا در مقابل گرما و حرارت محافظت شود.

این مطلب را از دست ندهید   قابلیت‌های دستگاه کپی شارپ Am 400

اگر انجام هر کدام از مراحل بالا در رفع مشکل کارساز نبود، قطعات درونی پرینتر مانند هد، درام، مگنت یا غلطک را بررسی کنید البته این کار بسیار حساس و به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد.

شما می‌توانید با مراجعه به مقاله‌ی ” آموزش تمیز کردن پرینتر” اطلاعاتی در زمینه‌ی نظافت و نگهداری از پرینتر کسب نمایید.

کارشناسان ما همواره آماده‌ی پاسخگویی به سؤالات شما پیرامون نصب و راه اندازی انواع پرینتر هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 15 =