نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آَشنایی با کاربرد هارد دیسک در پرینتر

هارد دیسک (دیسک سخت) یکی از حافظه‌های جانبی برای ذخیره سازی اطلاعات دستگاه‌های الکترونیک به ویژه پرینتر است که در این مقاله قصد بررسی طرز کار و کاربرد آن در پرینتر را داریم اما قبل هر چیز بهتر است با این قطعه بیشتر آشنا شویم.

هارد دیسک چیست؟

دیسک سخت (HARD DISK) بزرگ‌ترین حافظه‌ی پرینتر محسوب شده که توانایی ذخیره سازی همه‌ی داده‌ها و اطلاعات حافظه‌ی داخلی، سیستم عامل، درایور و… پرینتر را دارد ابعاد این قطعه معمولاً 3 تا 6 اینچ است.

آَشنایی با طرز کار هارد دیسک

وظیفه‌ی اصلی دیسک سخت حفظ دائمی اطلاعات پرینتر است به عبارت بهتر تمام داده‌ها تا زمانی که حذف نشوند روی این دیسک قرار داشته و اغلب برای فضاهای بزرگ اداری و تجاری گزینه‌های مناسبی هستند.

پرینترهای مجهز به هارد دیسک توانایی انجام چندین فرایند به طور همزمان را دشاته که در نوع خود مزیت بسیار بزرگی تلقی می‌شود به عنوان مثال هارد دیسک پرینتر چندکاره شارپ قادر به هماهنگی چندین دستور پرینت، کپی، اسکن و فکس یه طور همزمان را داشته، از طرفی بااستفاده از این دستگاه دو کاربر می‌توانند به طور همزمان فرمان چاپ اسناد مورد نظرشان را صادر نمایند.

نحوه‌ی ذخیره سازی اطلاعات در هارد دیسک

ذخیره سازی اطلاعات توسط هارد دیسک از دو روش انجام می‌شود:

روش اول

هنگامی که دیسک سخت از آخرین ظرفیت ذخیره سازی خود استفاده می‌کند، اطلاعات جدید را روی داده‌های قدیمی ذخیره می‌کند به این ترتیب توانایی انجام دستورات مختلف برای دستگاه فراهم می‌شود.

روش دوم

هارد دیسک اطلاعات بدون نوشته را به صورت نامحدود در خود ذخیره کرده و تا زمانی که کاربر به طور دستی یا نرم افزاری اقدام به پاکسازی آن‌ها نکند، این اطلاعات و داده‌ها را نگهداری می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   بلید دستگاه فتوکپی شارپ

آشنایی با مشکلات رایج هارد دیسک پرینتر

دیسک سخت (هارد دیسک) هم مانند سایر اجزا و قطعات پرینتر بعد از مدتی مستهلک شده و به تعویض نیاز دارد مهم‌ترین خرابی‌های این قطعه عبارتند از:

  • اتمام ظرفیت هارد دیسک پرینتر؛
  • خرابی فریم ویر (برای اطلاعات بیشتر به مقاله‌ی ” بروز رسانی فریم ویر پرینتر شارپ” مراجعه شود.)
  • سوختگی برد هارد دیسک؛
  • خرابی‌های موتور هارد؛
  • صداهای نامتعارف،
  • خرابی هد هارد و مشکلاتی در چرخیدن آن؛

گاهی اوقات به دلایل مختلف مجبور به حذف هارد دیسک از پرینتر هستیم در بخش بعدی نحوه‌ی حذف هارد دیسک پرینتر بیان خواهد شد.

روش‌های حذف هارد دیسک پرینتر

معمولاً هنگام فروش دستگاه کپی یا پرینتر باید هارد دیسک به طور کلی از دستگاه حذف شده تا امکان بازیابی و دسترسی به اطلاعات برای خریدار از بین برود.

چون هارد دیسک یک قطعه‌ی جانبی پرینتر محسوب می‌شود لذا کاربران می‌توانند قبل اقدام برای فروش پرینتر هارد آن را به سادگی جدا کرده و در جای امنی قرار دهند.

هارد دیسک امکان دوباره نویسی داشته به این شکل که اطلاعات جدید می‌توانند دوباره روی آن ذخیره شوند همچین کاربران می‌توانند برای محافظت از هارد دیسک خود آن را کد گذاری کرده و در دستگاه جدید استفاده نمایند.

برای اطلاع از قیمت انواع پرینتر و دستگاه کپی چندکاره‌ی شارپ به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =