نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل کاغذ نکشیدن پرینتر شارپ

چاپگرهای رومیزی خدمات قابل اطمینانی را ارائه می دهند که امروزه به بخشی از عادت روزمره دفتر شما شده در امور تبدیل گردیده است. اگر سخت افزار شما به طور ناگهانی از وارد کردن کاغذ در مکانیزم خروجی خود امتناع ورزد، مجبور هستنید سریعا به عیب یابی آن بپردازید چرا که این دستگاه بدون کاغذ کارایی دیگری ندارد، این مسئله می تواند دلایل مختلفی از تنظیمات سخت افزار تا انتخاب کاغذ را نشان در بر بگیرد، به همین علت در ادامه به بررسی رایج ترین علل سخت افزاری این مشکل می پردازیم.

مکانیسم چرخش کاغذ در پرینتر شارپ

برخی از چاپگرها شامل قطعات، تکیه گاه های کاغذ و مکانیسم های دیگر هستند که برای چرخش مناسب کاغذ طراحی شده اند. در چاپگرها قطعاتی تحت عنوان راهنماهای کشویی در کنار برگه هایی داخل پرینتر قرار دارد. اگر این راهنماها را بیش از حد یا کمتر سفت کنید، کاغذ به طور نامناسب وارد دستگاه می شود یا اصلاً پرینتر قادر به کشیدن برگه به داخل نیست.

تکیه گاه های کاغذ در چاپگرهایی که دارای مسیرهای چرخش عمودی هستند، کمک می کند تا دستگاه ورق های موجود در شکاف های بالای را راحت تر بارگیری کنند، شما باید این تکیه گاه ها را در موقعیت کاری خود قرار دهید تا چاپگر بتواند کاغذ را به درستی از شکاف کاغذ برداشت کند.

کاغذ نامناسب

اگر کاغذ خیلی ضخیم است به طوری که چاپگر شما نمی تواند آن را جابجا کند یا اصلا در پرینتر جا نمی شود، خود دلیل دیگری برای مشکل کاغذ نکشیدن پرینتر شارپ می باشد، چون ابعاد یا خصوصیات سطحی کاذ تاثیر مستقیمی بر نحوه صحیح چرخش آن دارد.

این مطلب را از دست ندهید   درام پرینتر لیزری

برخی از چاپگرهای جوهرافشان برای تنظیم کاغذ مخصوص عکس از تنظیمات سخت افزاری یا نرم افزاری خاصی استفاده می کنند زیرا این برگه ها به مراتب از کاغذ های معمولی ضخیم تر می باشند.

بنابراین علاوه بر ضخامت کاغد تنظیمات درست پرینتر نیز مهم است و اگر با استفاده از تنظیمات اشتباه اقدام به چاپ کنید، ممکن است بررگه ها به هیچ وجه حرکت نکند؛ به همین دلیل باید به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه نموده تا  کاغذی مناسب دستگاه خود قرار بدهید.

غلطک ها را تمیز کنید

چاپگرها از قطعات غلتکی برای کشیدن کاغذ و چرخش آن استفاده می کنند، اگر این غلطک ها با جوهر، گرد و غبار یا سایر آلاینده های محیطی که دستگاه در آن کار می کند، آلوده شوند عملکرد آنها به خطر می افتد. برخی از دستگاه های پرینتر شارپ از غلطکی استفاده نموده که کاربان به راحتی می توانند آن را خود تمیز کنند، اما توصیه می کنیم قبل از شروع از نمایندگی فروش یا تعمیرات راجع به روش مناسب تمیز کردن غلطک ها پرس و جو نمایید.

توجه کنید که از به کار بردن حلال ها، برس های سفت و سخت، مایعات روغنی و دیگر مواد شوینده نامناسب خودداری کنید، زیرا این مواد و وسایل می تواند به چاپگر آسیب برساند. البته آلودگی در کاغذهای مصرفی نیز می تواند باعث این مسئله شود پس قبل از قرار دادن کاغذ حتما آن را چک نمایید.

تنظیم نبودن محل پرینتر

عملکرد صحیح پرینتر بستگی به راه‌اندازی درست در یک سطح محکم مناسب دارد، اگر دستگاه به صورت کج یا ناهموار تنظیم شود، یا روی سکویی کار کند که باعث ایجاد لرزش در هنگام پرینت کردن شود، همه می تواند باعث بروز مشکل کاغذ نکشیدن پرینتر شارپ گردد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر آفلاین بودن پرینتر شارپ

بنابراین نصب و مکان قرار گیری چاپگر و همچنین تنظیمات اشتباه آن می تواند یکی از علل اصلی مشکات زمان چاپ باشد، علاوه بر این کاغذهای آسیب دیده یا مرطوب یا ورق های به هم چسبیده نیز در روند پرینت ایجاد اشکال می کند؛ چون این شرای موجب وزن نامناسب کاغذ گرددیده و انعطاف پذیری آن زمان چاپ تغییر می کند که نهایتاً باعث خروجی نامناسب پرینتر می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =