نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درباره کنترلر پرینتر لیزری شارپ چه می دانید؟

فرآیند چاپ لیزر مبتنی بر برخی اصول علمی بسیار اساسی است که بوسیله تکنولوژی های پیشرفته ای این اصول رعایت می شوند، این مقاله از رمز و راز پشت پرده پرینتر لیزری را رونمایی خواهیم کرد و مسیر صفحه را از کاراکترهای موجود در صفحه کامپیوتر گرفته تا حروف چاپ شده بر روی کاغذ بررسی می نماییم.

کار کنترلر پرینتر چیست؟

 قبل از اینکه چاپگر لیزری بتواند کاری انجام دهد، باید اطلاعات صفحه توسط کنترلر پرینتر دریافت شود تا بتواند دستورات مربوط به نحوه چاپ داده ها روی کاغذ برا به درستی پردازش نماید.

کنترل کننده پرینتر در واقع پردازنده لیزر پرینتر می باشد و  با کامپیوتر میزبان از طریق درگاه ارتباطی، مانند درگاه موازی یا پورت USB، داده مبادله می کند، در شروع کار چاپ، پرینتر لیزر برای رایانه میزبان تعیین می کند که چگونه می توانند داده ها را تبادل کنند.

معمولا در ادارات، یک پرینتر لیزری با چندین کامپیوتر میزبان مجزا متصل خواهد شد، بنابراین چندین کاربر می توانند اسناد را از دستگاه خود چاپ کنند. کنترل کننده هر یک را جداگانه کنترل می کند، اما ممکن است همزمان بسیاری از مکالمات را انجام دهد؛ این توانایی در انجام چندین کار به طور همزمان یکی از دلایل محبوبیت پرینترهای لیزری است.

نحوه دریافت اطلاعات کنترلر پرینتر

برای برقراری ارتباط کنترلر پرینتر و کامپیوتر میزبان، باید به یک زبان توصیف کننده اطلاعات صفحه صحبت کنند. در چاپگرهای اولیه، رایانه نوع خاصی از فایل متنی و یک کد ساده را ارسال می کرد که اطلاعات اولیه قالب بندی را به چاپگر ارائه می داد، از آنجا که این چاپگرهای اولیه فقط چند فونت داشتند، این روند بسیار ساده بود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اتصال پرینتر شارپ به کامپیوتر

این روزها، شما ممکن است صدها فونت مختلف را انتخاب کنید و چاپ یک محتوای گرافیکی می تواند برای پرینترهای قدیمی بسیار پیچیده باشد، بنابراین برای اداره تمام این اطلاعات متنوع، چاپگر باید به زبانی پیشرفته تر صحبت کند.

زبان ارتباطی پرینتر لیزر با کامپیوتر میزبان

زبان های اصلی پرینتر این روزها زبان فرماندهی چاپگر Hewlett Packard (PCL) و Adobe’s Postcript هستند، هر دوی این زبان ها صفحه را به شکل برداری توصیف می کنند (یعنی به عنوان مقادیر ریاضی اشکال هندسی و نه به عنوان یک سری نقاط). پرینتر خود تصاویر برداری را گرفته و آنها را به صفحه bitmap تبدیل می کند، با استفاده از این سیستم ، چاپگر می تواند صفحات پیچیده همراه با هر نوع فونت یا تصویر دریافت کند؛ همچنین از آنجا که چاپگر خود تصویر بیت مپ را ایجاد می کند، می تواند از حداکثر وضوح چاپگر خود استفاده نماید.

برخی از چاپگرها به جای یک PCL معمولی از یک رابط دستگاه گرافیکی (GDI) استفاده می کنند. در این سیستم، کامپیوتر میزبان خود آرایه نقطه را ایجاد می کند، بنابراین کنترل کننده نیازی به پردازش هر چیزی ندارد، فقط دستورالعمل های نقطه را به لیزر می فرستد.

اما در اکثر پرینترهای لیزری، کنترل کننده باید تمام داده های دریافت شده از کامپیوتر میزبان را سازماندهی نماید، که شامل کلیه دستورات مانند نوع کاغذ مصرفی، چگونگی قالب بندی صفحه، نحوه کار با فونت و غیره می باشد.

نحوه تنظیم صفحه در پرینتر لیزری

پس از ساخت داده ها، کنترل کننده شروع به جمع کردن صفحه می کند، حاشیه متن را تنظیم نموده و کلمات را مرتب می نماید، سپس آ نها را به صورت گرافیکی مورد نظر کنار هم قرار می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   ریست کردن دستگاه فتوکپی

هنگامی که صفحه مرتب می شود، پردازنده تصویر raster (RIP) داده های صفحه را، به صورت کل یا قطعه به صورت قطعه می گیرد و آن را به مجموعه ای از نقاط کوچک تقسیم می کند.

در اکثر چاپگرهای لیزری، کنترلر تمام اطلاعات چاپی را در حافظه خود ذخیره می کند. این اجازه می دهد تا کنترل کننده کارهای چاپی مختلفی را در صف قرار دهد تا بتواند یک بار از طریق آنها کار کند. همچنین در هنگام چاپ چندین نسخه از یک سند ، باعث صرفه جویی در وقت می شود ، زیرا کامپیوتر میزبان فقط باید یکبار داده را ارسال کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =