نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش نصب پرینتر در ویندوز

فرض می‌کنیم تازه پرینتر خریده‌اید و هنوز آن را راه‌اندازی نکرده‌اید. برای راه‌اندازی پرینتر اول از همه باید آن را بر روی ویندوز در لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید. پروسه نصب پرینتر در ویندوزهای 10، 8 و 7 کمی با یکدیگر متفاوت می‌باشد. به همین دلیل تصمیم داریم روند نصب پرینتر را در هر کدام از این ویندوزها به شما آموزش دهیم. با این وجود فرقی نمی‌کند که روی لپ تاپ یا کامپیوتر شما ویندوز 10 نصب است یا ویندوز 8 و 7، به هر حال این مطلب که درخصوص آموزش نصب پرینتر در ویندوز است، می‌توانید برای شما مفید باشد.

اگر با دنبال کردن مراحلی که در این مقاله به شما آموزش داده‌ایم نتوانستید با موفقیت پرینتر خود را در ویندوز لپ تاپ یا کامپیوتری که از آن استفاده می‌کنید، نصب کنید یا با مشکلی در حین نصب پرینتر بر روی ویندوز مواجه شدید، می‌توانید از کارشناسان نمایندگی پرینتر شارپ کمک بگیرید.

مراحل آموزش نصب پرینتر در ویندوز

در ادامه شما را با روند نصب پرینتر در ویندوز 10، 8 و 7 آشنا خواهیم کرد. با دنبال کردن پروسه نصب پرینتر بر روی هر یک از ویندوزها می‌توانید به راحتی پرینتر خود را راه‌اندازی کنید.

نصب پرینتر در ویندوز 10

آموزش نصب پرینتر در ویندوز را با نصب پرینتر شارپ در ویندوز 10 آغاز می‌کنیم. معمولاً نصب پرینتر در این ویندوز 10 دقیقه زمان می‌برد و کار سختی هم نیست. برای نصب پرینتر در ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

مطمئناً می‌دانید که پرینترها از طریق درگاه‌های مختلفی مانند درگاه LPT در پرینترهای قدیمی و درگاه USB در پرینترهای جدید به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل می‌شوند. در مرحله اول باید پرینتر خود را از طریق کابل به لپ تاپ یا کامپیوتر خود وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خطای F2 در پرینترهای شارپ

از منوی استارت در ویندوز 10، به تنظیمات سیستم بروید.

از پنجره تنظیمات بر روی گزینه Devices کلیک کنید.

اکنون پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید در پنل سمت چپ آن گزینه Printers & Scanners را مشاهده کنید. با انتخاب این گزینه در پنل سمت راست گزینه Add a printer or scanner نمایش داده می‌شود که باید آن را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید نام پرینترتان را ببینید و آن را انتخاب کنید تا پروسه نصب آن بر روی ویندوز 10 آغاز گردد.

نصب پرینتر در ویندوز 8

اگر بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود از ویندوز 8 استفاده می‌کنید، می‌توانید با دنبال کردن این مراحل به راحتی پرینتر خود را بر روی ویندوز 8 نصب کنید:

ابتدا از دو کلید کاربردی Win + S به صورت‌ همزمان استفاده کنید تا منوی سرچ در ویندوز 8 برای شما باز شود.

در منوی سرچ ویندوز 8 عبارت “PC Settings” را تایپ و جستجو کنید.

اکنون پنجره PC and devices برای شما باز می‌شود.

ابتدا باید از سمت چپ این پنجره بر روی Devices کلیک کنید تا گزینه Add a device در سمت چپ همین پنجره برای شما نمایش داده شود.

قبل از اینکه بر روی گزینه Add a device کلیک کنید باید پرینتر و لپ تاپ را با استفاده از یک کابل به یکدیگر وصل کنید.

با انتخاب این گزینه می‌توانید نام پرینتر خود را مشاهده کنید و آن را انتخاب کنید تا پروسه نصب پرینتر در ویندوز آغاز شود.

نصب پرینتر در ویندوز 7

این مطلب را با آموزش نصب پرینتر در ویندوز 7 به پایان می‌رسانیم. اگر ویندوز سیستم شما 7 است با طی کردن این مراحل می‌توانید پرینتر شارپ را بر روی آن نصب کنید:

  • پرینتر و کامپیوتر یا لپ تاپ را از طریق کابل USB به یکدیگر وصل کنید.
  • از منوی استارت در ویندوز 7 گزینه Device & Printers را انتخاب کنید.
  • در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، گزینه Add a printer را از بالای پنجره انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   نکات فنی دستگاه پرینتر شارپ

اکنون دو گزینه برای شما فعال می‌شود شامل: Add a local printer و Add a network, Wireless or Bluetooth. گزینه اول برای زمانی است که پرینتر شما مستقیماً به لپ تاپ یا کامپیوترتان وصل باشد و گزینه دوم هم برای زمانی است که بخواهید از طریق شبکه و اتصال پرینتر بی‌سیم به کامپیوتر یا لپ‌ تاپ استفاده کنید. از آن‌جایی که در این آموزش پرینتر مستقیماً به لپ تاپ وصل است باید گزینه اول یعنی Add a local printer را انتخاب کنید.

در پنجره جدیدی که برای شما باز می‌شود بدون هیچ تغییراتی بر روی Next کلیک کنید.

در این پنجره دو قسمت وجود دارد Manufacture و Printers. باید از قسمت Manufacture برند پرینتر خود را انتخاب کنید و از قسمت Printers نیز مدل پرینتر خود را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید.

اکنون فرآیند نصب پرینتر در ویندوز 7 آغاز می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =