نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اجزای داخلی پرینتر

کاربران پرینترها اغلب آشنایی کامل با قطعات و اجزای داخلی پرینتر را دردستور کار خود قرار داده تا هنگام خرابی هر یک از قطعات به راحتی آن را شناسایی و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند در ادامه هر یک از اجزای درونی پرینتر به همراه کاربردشان بررسی خواهند شد.

آشنایی با درام و کاربرد آن در پرینتر

یکی از مهم‌ترین اجزای پرینتر درام بوده که وظیفه‌ی انتقال تصاویر روی کاغذ ر بر عهده دارد درام در دستگاههای کپی هم وجود داشته با این تفاوت که عملکرد آن کمی متفاوت است.

ساختار درام در پرینتر

درام معمولاً از جنس سلنیوم و نسبت به نور بسیار حساس است از این رو توصیه می‌کنیم هنگام تمیز کردن این قطعه آن را در محیط کم نور قرار دهید.

نحوه‌ی عملکرد این قطعه به این شکل است که پرینتر نوری که به شکل تابیده شده را در حافظه‌ی خود ذخیره کرده، سپس آن را روی لایه‌ی بیرونی درام منتقل می‌کند به این ترتیب تصویر روی کاغذ ظاهر خواهد شد.

نکته: معمولاً بعد از 3 بار تعویض کارتریج پرینتر درام باید تعویض شود.

کاربرد فیوزینگ در پرینتر

شاید تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا کاغذ هنگام خروج از پرینتر گرم است؟ دلیل آن عبور از فیوزینگ است. این قطعه در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون هات رولر تشکیل شده اما امروزه به جای لامپ از یک المنت گرم کننده و فیوزر استفاده می‌شود.

آشنایی با عملکرد فیوزینگ

درام مقدار مشخصی تونر روی کاغذ ریخته سپس فیوزینگ باگرمای خود آن را پخش کرده و در نهایت کاغذ از طریق غلطک خارج می‌شود اما سؤال اصلی اینکه چرا کاغذ در ارتباط با فیوزینگ آتش نمی‌گیرد؟ دلیل اصلی آن سرعت عمل بالای فیوزینگ در پخش تونر روی کاغذ است.

این مطلب را از دست ندهید   چراغ قرمز پرینتر شارپ

نشانه‌های خرابی فیوزینگ پرینتر

وجود لکه‌های سیاه روی کاغذ چاپی نشان از خرابی فیوزینگ دشته البته در پرینترهای امروزی خرابی این قطعه از طریق پیغام هشدار به کاربر منتقل شده و جای نگرانی نیست.

فوم رولر چیست؟

فوم رولر معمولاً داخل کارتریج پرینتر قرار گرفته و جزء لوازم مصرفی آنمحسوب می‌شود این قطعه بعد از مدتی به تعیض نیاز داشته و اغلب به تنهایی یا همراه کل اجزای کارتیج عوض می‌شود.

ساختار فوم رولر

فوم لوله‌ی باریک به ابعاد 10 تا 15 میلیمتر و روی درام قرار دارد وظیفه اصلی این قطعه شارژ الکتریکی درام است اگر به هر دلیل بقایای تونر از درام به درستی پاک نشود در عملکرد فوم خلل ایجاد می‌شود.

کاربرد مگنت در پرینتر چیست؟

مگنت همانطور که از اسم آن پیداست خاصیت مغناطیسی داشته و مقدار تونر مناسب را به درام منتقل می‌کند ساختار این قطعه بسیار شبیه فوم رولر بوده و در دستگاه کپی و پرینتر کاربرد دارد.

اهمیت تونر در پرینترهای لیزری

مهم‌ترین جزء در کارتیج پرینتر تونر نام داشته که بدون آن پرینتر نمی‌تواند حتی یک برگه هم چاپ کند تونر بسته به شرکت سازنده از کربرد متفاوت داشته اما به طور کلی از پلی استر، پودر کربن، اکسید آهن و رزین ساخته شده.

کارتیج پرینتر معمولاً از دو مخزن به نام‌های اصلی و اضفی تشکیل شده که مخزن اصلی تونر مناسب با طرح را به درام منتقل کرده و مقدار اضافی آن به

قبلاً اشاره کردیم که مگنت تونر مورد نیاز را روی سطح درام پخش می‌کند و برای انجام هر چه بهتر این کار از قطعه‌ای به نام داکتر بلید استفاده می‌کند بنابراین در صورت کمرنگ بودن تصاویر چاپی باید به سلامت این قطعه شک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی ارور H4

آخرین جزء در پرینتر چیپست نام داشته که عامل ارتباط میان کارتریج و پرینتر و معمولاً درون کارتریج قرار می‌گیرد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر و نگهداری قطعات پرینتر به بخش مقالات سایت مراجعه کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =