نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با انواع پرینتر در صنعت

اغلب کاربران به دلیل گسترش روز افزون مدل‌های مختلف پرینتر هنگام انتخاب و خرید آن‌ها دچار مشکل شده و سردرگم می‌شوند تصمیم گیری در مورد اینکه برای خانه یا محل کار پرینتر لیزری مناسب‌تر است یا جوهر افشان کاری سخت و از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است لذا بهتر است کاربران گرامی قبل انتخاب و خرید پرینتر مورد نظر با مزایا و معایب آن آشنا شده تا گزینه‌های بهتری انتخاب کنند دراین مقاله قصد داریم شما را با پرکاربردترین پرینترها آشنا کنیم همراه ما باشید.

پرینترهای جوهرافشان

یکی از شایع‌ترین مدل‌های پرینتر جوهر افشان بوده که قابلیت چاپ 13-15 برگه در هر دقیقه را داشته و سرعت آن به نوع پوشش و اسناد مورد نظر برای چاپ بستگی دارد.

یکی از مؤلفه‌های اصلی کیفیت پرینترهای جوهرافشان شاخص dpi بوده که بیانگر میزان جوهری است که چاپگر در هر اینچ از کاغذ قرار می‌دهد امروزه بیشتر پرینترهای جوهر افشان با استفاده از قابلیت dpi عکس‌ها را با وضوح و کیفیت بالایی چاپ می‌کنند.

آشنایی با قابلیت‌های پرینترهای جوهر افشان

بیشتر چاپگرهای امروزی را می‌توان از طریق کابل یو اس بی یا بیسیم به وای فای متصل کرده که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می‌باشد.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد پرینترهای جوهر افشان امکان شبکه سازی و حافظه‌ی کارت خوان بوده که با استفاده از این دو ویژگی دیگر برای چاپ اسناد در پرینتر نیازی به سیستم نیست.

ویژگی دیگر پرینترهای جوهر افشان قیمت مناسب آن‌ها بوده و اینکه عکس‌ها را با کیفیت نسبت خوبی چاپ می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر رولر پرینتر

آشنایی با پرینترهای لیزری

پرینترهای لیزری اغلب در ادارات و شرکت‌ها استفاده شده و قابلیت‌های منحصر به فرد آنها عبارتند از: ثبت تصویر با وضوح و کیفیت بالا و توانایی اتصال به شبکه.

از دیگر قابلیت‌های پرینترهای لیزری می‌توان به سرعت بالا و قیمت مناسب اشاره کرد.

انواع چاپگر از نظر رنگ

پرینترها از نظر رنگ به دو دسته‌ی سیاه /سفید و رنگی تقسیم شده که در ادامه به طور مجزا بیان می‌گردند

پرینتر سیاه /سفید

پرینترهای سیاه و سفید فقط رنگ مشکی داشته و برای چاپ تصاویر اصلاً مناسب نبوده اما اسناد و نمودارها را می‌توان به راحتی به وسیله‌ی آنها پرینت گرفت.

این نوع چاپگرها فقط دارای رنگ مشکی می‌باشند، برای چاپ عکس زیاد مناسب نیستند و بیشتر از آن‌ها برای چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نمودار استفاده می‌شود.

پرینترهای لیزری رنگی

این پرینترها دارای توانایی تولید چندین رنگ به طور همزمان را داشته و اغلب برای چاپ عکس در هر ابعادی مناسب هستند. تنها مشکل این چاپگرها قیمت بالای آنها به واسطه‌ی استفاده از چندین رنگ است.

آشنایی با قابلیت‌های پرینترهای چند کاره

پرینترهای چندکاره (چندمنظوره) قابلیت پرینت، فکس، کپی و اسکن چندین فایل به طور همزمان را داشته و اغلب برای محیط‌های کوچک اداری گزینه‌های مناسبی هستند.

این پرینترها به راحی می‌توانند پاسخگوی نیازهای افراد بوده و فضای کمی اشغال می‌کنند.

پرینترهای خطی

چاپگرهای line یا خطی اولین بار توسط شرکت TallyGenicom طراحی شده و تمام اطلاعات و نوشته‌های یک سطر را به طور یکجا چاپ می‌کنند که در نوع خود قابلیت بی نظیری محسوب می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   پرینترهای بیسیم

 قابلیت‌های پرینترهای حرارتی

چاپگرهای حرارتی با تولید گرما سبب پخش شدن جوهر روی کاغذ شده و اغلب برای صدور انواع فیش و فاکتور مناسب هستند از طرفی این چاپگرها از سرعت بالا و هزینه‌ی چپ اندکی برخوردار هستند.

چاپگرهای صنعتی

پریینتر های صنعتی معمولاً در ابعاد بزرگ و برای مصارف صنعتی به کار رفته و تمام امور مربوط به چاپ اسناد را به طور اتوماتیک انجام می‌دهند.

پرینترهای سه بعدی

چاپگرهای سه بعدی امروزه کاربرد فراوانی در صنعت داشته و اغلب برای ساخت ماکت ساختمان سازی یا چاپ اشیاء به صورت سه بعدی استفاده می‌شوند جالب است بدانید مواد اولیه‌ی استفاده شده در این پرینترها از جنس نیمه جامد است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =