نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اهمیت هد در پرینتر

هد در پرینتر یکی از قطعات مهم و کاربردی محسوب شده که مستقیماً وظیفهٔ چاپ تصاویر و متون روی کاغذ را بر عهده داشته و اغلب زیر کارتریج یا مخزن جوهر قرار می‌گیرد. هد از روزنه‌های زیادی تشکیل شده و در معرض مستقیم جوهر قرار دارد لذا بهتر است عملکرد پرینتر چند وقت یکبار مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت خشکی جوهر روی هد بتوان آن را به موقع برطرف نمود در این مقاله قصد بررسی و تحلیل این قطعه کاربردی را داشته تا کاربران با اهمیت هد در پرینترها آشنا شوند همراه ما باشید.

آشنایی با وظایف هد در پرینتر

پرینترهای جوهر افشان برای چاپ متون و تصاویر ذرات ریز جوهر را توسط هد روی کاغذ پاشیده، به همین دلیل این قطعه تأثیر به سزایی در وضوح و کیفیت تصاویر و متن‌های چاپی خواهد داشت.

مسلماً علاوه بر هد عوامل دیگری همچون توانایی بالای پرینتر، استفاده از جوهر با کیفیت و نظافت دوره‌ای دستگاه در کیفیت و وضوح تصاویر چاپی تأثیر گذار خواهد بود.

نحوه تشخیص خرابی هد پرینتر

تشخیص خرابی هد در پرینتر بسیار آسان و با بررسی چند نکته علت بروز مشکل را یافت روش اول اینکه اگر چراغ‌های پرینتر خالی بودن کارتریج را نشان داده و با ارسال دستور چیزی روی کاغذ چاپ نمی‌شود، ممکن است هد پرینتر به طور کامل خشک شده باشد از طرفی وجود خطوط سفید روی تصاویر چاپی نشانگر این مطلب است که برخی از روزنه‌های هد پرینتر دچار گرفتگی شده و باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل آن اقدام کرد سومین راه برای تشخیص خرابی هد در پرینتر تار یا ناخوانا بودن اسناد چاپی می‌باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع گرفتگی هد پرینتر شارپ

روش‌های نظافت هد پرینتر

اولین روش برای تمیز کردن هد نصب نرم افزارهایی است که دستور

Clean Printhead را به کامپیوتر داده و هد پرینتر را به صورت خودکار تمیز می‌کند اگر روش فوق کارساز نبود، درب بالای پرینتر را باز کرده و هد و کارتریج دستگاه را مشاهده کنید سپس پرینتر را از برق جدا کنید. در مرحلهٔ بعد هر کدام از قطعات مذکور را به طور جداگانه خارج کرده و محل اتصال این قطعات با پرینتر را به وسیلهٔ یک پارچه کتانی تمیز کنید.

نکات مهم

تمام اتصالات الکتریکی هد و کارتریج به پرینتر را کاملاً تمیز کرده سپس قطعات را مجدداً روی پرینتر نصب کنید بعد انجام مراحل فوق چاپگر را دوباره به برق متصل کرده و در حالت آماده به کار قرار دهید.

برای بررسی وضعیت کارتریج و هد از یک برگه سفید به عنوان تست استفاده کرده و در صورت لزوم فرایند چاپ را چندین مرتبه تکرار کنید اگر با انجام مراحل بالا مشکل هد پرینتر برطرف نشد، دستگاه را به یکی از مراکز تعمیر مجاز تحویل داده یا با کارشناسان مرکز تماس برقرار کنید.

بهترین زمان برای نظافت هد در پرینتر

طبیعی است اگر پرینتر برای مدت طولانی استفاده نشود، جوهر موجود در روزنه‌های پرینتر خشک شده و باعث اختلال در روند چاپ خواهد شد لذا برای جلوگیری از مشکل به وجود آمده بهتر است هفته‌ای یکبار از پرینتر خود برای چاپ متون و تصاویر استفاده کرده تا جوهر در پرینتر حرکت کرده و از گرفتگی آن تا حد زیادی جلوگیری شود.

کثیفی پرینتر بعد دوره‌ای طولانی اجتناب ناپذیر بوده و بعد مشاهدهٔ مشکلات چاپ باید برای پاک کردن هد پرینتر یا پلاتر اقدام کرد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش نصب پرینتر

نکتهٔ پایانی اینکه اگر بعد تشخیص خرابی از طریق روش‌های مذکور و انجام مراحل بالا مشکل همچنان برقرار بود، ابتدا هد پرینتر را سه بار نظافت کرده و در صورت عدم رفع مشکل با نمایندگی محصول تماس گرفته یا درخواست خود را در سایت ثبت کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =